Track Week Finland 2020

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja supo, 22.1.2020.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Tessukuskit laittaa generaattorin sinne peräkärriin ja lataa ajaessa.
     
    xarper tykkää tästä.
  2. Keme

    Keme Gearhead

    Muutenko ne pyyhkii pöydän aivan täysin? Ei taida olla hääviä polttomoottorikalustoa osallistujalistalla :(
     
  3. supo

    supo Gearhead

    Tulee sinne eli ei huolta!Yksikin käynyt ihan Amerikan puolella ajamassa.1/8 mile kisat ja ollut puhetta että Kiikala,Pori ja Motopark kiihdytyspaikat mainittu mutta voi olla ihan muutakin,katsastus ja vakuutus voimassa oltava.Mutta odotetaan kun viralliset säännöt ja paikkakunnat tulee järjestäjältä!
     
    Muokattu: 30.1.2020
  4. GBS

    GBS 2nd gear

    Niin juu ja ajetaanko 1/8 vai 1/4 neppejä. Mut ootellaan. Toivotaan et saisi pian säännöt selville nii tietäis miten pitää asiaan suhtautua.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    1/8maili.
     
  6. supo

    supo Gearhead

    Luokat selvillä eli ainakin facen puolella näkyy!
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

  8. Poni -69

    Poni -69 2nd gear

    Eipä sitte GTX:llä lähetäkkään.. ?

    "Autossa täytyy kuitenkin olla niskatuelliset penkit sekä vähintään kolmipistevyöt."
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh eiku daily driver luokkaan kahinoimaan.

    Vai drag sport o_O
     
  10. XJR

    XJR 2nd gear

    Katulailliset putket ( ie. äänet ) varmaankin kaiken aikaa kiinni ainakin Sport-luokassa?
     
  11. Poni -69

    Poni -69 2nd gear

    Toi mitä lainasin säännöistä oli nimenomaan Touring-Daily Driver luokasta.
     
    Muokattu: 5.2.2020
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nyt on jotain mielenkiintosta. Toivon onnistumista järjestäjille, kyllä kiitos tälläne häppeninki Suomen kesään!
     
  13. Herje

    Herje Gearhead

    Drag

    Drag -Sport

    Tässä luokassa ajetaan pelkät kiihdytys-osuudet. Autot ovat vakuutettuja ja tieliikennekatsastettuja. Sport luokassa sallitaan kyseisessä autossa tieliikennekäyttöön hyväksytyt semislicksit. Auto ja kuljettaja on vastaavat kuin Touring -sport ryhmässä.



    Drag - Pro

    Pro-luokassa auton rengastus on vapaa, mutta autossa tulee siirtymäosuuksilla olla tieliikennekäyttöön hyväksytyt rekisteriotteen mukaiset renkaat. Autossa voi olla esimerkiksi omat renkaat kiihdytykseen, rata-ajoon sekä siirtymille, mutta kaikkien renkaiden tulee kulkea auton tai siihen kytkettyyn perävaunun mukana siirtymäosuuksia.

    Pro-luokka on tehty katulaillisille kilpa-autoille. Autojen täytyy olla tieliikenteeseen katsastettuja sekä vakuutettuja. Auton täytyy vastata rekisteriotteen tietoja myös muutoksien osalta eli toisin sanoen auton muutokset tulee olla muutoskatsastettuna.
    Pro-luokan autoissa tulee olla kyseisen auton kilpailuluokan mukaiset turvavarusteet näiden sääntöjen mukaisilla tarkennuksilla. Penkkien tulee olla autourheiluun hyväksytyt penkit, leima voi olla vanhentunut.

    Autossa tulee olla vähintään kilpailukäyttöön hyväksytyt 6-pisteturvakaaret, auton luokituksen mukaiset kaaret tai valmistajan hyväksymät kaaret.

    Autoissa tulee olla joko auton alkuperäinen tankki tai kilpailukäyttöön hyväksytty turvatankki.

    Pro-luokassa kuljettajan varusteet ovat:

    Yksiosainen ajopuku, joko yksi kerrospuku, jolloin tulenkestävät alusvaatteet ovat pakolliset tai tuleltasuojaava monikerrostpuku. Puvun täytyy olla joko CIK-, FIA- tai SFI-hyväksynnän omaava.

    Kypärän tulee olla FIA-hyväksytty. Suosittelemme FHR (HANS/Hybrid) -niskatuen käyttöä. Vähimmäisvaatimuksena on autourheilukäyttöön tarkoittettu donitsi ja sen kanssa umpikypärä.

    Hyväksytyt ajohanskat ja -kengät ovat pakolliset.
     
  14. Herje

    Herje Gearhead

    TOURING
    Touring - DailyDrive

    DailyDrive -ryhmä kuuluu Touring-luokkaan, eli sillä ajetaan sekä rataa että kiihdytystä.

    DailyDrive on nimensä mukaan luokka, johon voit osallistua niin sanotulla kauppakassilla, eli autolla joka on tarkoitettu päivittäiseen ajoon. Jokainen voi tietysti muokata omaa käyttöautoaan itseänsä miellyttäväksi. Autoa saa parannella, mutta kaikkien muutosten tulee olla otteessa. Autossa tulee olla vähintään kahden kilon sammutin.

    Autossa ei tarvitse olla turvakaaria, eli riittää että auto katsastettu sekä vakuutettu ja tieliikennelain vaatimassa kunnossa. Autossa täytyy kuitenkin olla niskatuelliset penkit sekä vähintään kolmipistevyöt.

    Renkaat. Normaalit Suomessa tieliikennekäyttöön hyväksytyt normaalikuvioidut renkaat kyse. Semisliksi -tyyppiset renkaat ovat kielletty (Jos epäselvää ota yhteyttä järjestäjään). Auton tulee olla rekisteriotteen mukaisessa kunnossa myös renkaiden osalta, mutta renkaat saavat olla traficomin mukaisesti leveämmät sekä suuremmat kuin rekisteriotteessa.
    Renkaat katsastetaan ja merkitään Trackweekin aluksi. Tämä luokka on ajettava kaikkine osineen (rata, kiihdytys ja siirtymät) yhdellä rengassarjalla, vain vararengas on sallittu.

    Ideana etsiä Suomen parasta ja nopeinta “käyttöautoa”, joten kaikki varaosat sekä työkalut tulevat olla mukana, eikä niitä saa hankkia kesken Trackweekin. Tuomaristo varaa oikeiden hylätä tai hyväksyä mahdolliset hankinnat kesken tapahtuman.

    Kuljettajan varusteet tässä luokassa on radalla ja kiihdytysosuuksilla, pitkähihainen paita, pitkälahkeiset housut, umpinaiset asianmukaiset tukevat kengät, hyväksytty kypärä (myös moottoripyöräkypärä on sallittu, hyvät hanskat.



    Touring - Sport

    Sport -on kuin Dailydriver luokka, mutta tässä luokassa Suomessa kyseisessä autossa tieliikennekäyttöön hyväksytyt semislicksit ovat sallitut.



    Touring - Pro

    Pro-luokassa auton rengastus on vapaa, mutta autossa tulee siirtymäosuuksilla olla tieliikennekäyttöön hyväksytyt rekisteriotteen mukaiset renkaat. Autossa voi olla esimerkiksi omat renkaat kiihdytykseen, rata-ajoon sekä siirtymille, mutta kaikkien renkaiden tulee kulkea auton tai siihen kytkettyyn perävaunun mukana siirtymäosuuksia.

    Pro-luokka on tehty katulaillisille kilpa-autoille. Autojen täytyy olla tieliikenteeseen katsastettuja sekä vakuutettuja. Auton täytyy vastata rekisteriotteen tietoja myös muutoksien osalta eli toisin sanoen auton muutokset tulee olla muutoskatsastettuna.

    Pro-luokan autoissa tulee olla kyseisen auton kilpailuluokan mukaiset turvavarusteet näiden sääntöjen mukaisilla tarkennuksilla. Penkkien tulee olla autourheiluun hyväksytyt penkit, leima voi olla vanhentunut.

    Autossa tulee olla vähintään kilpailukäyttöön hyväksytyt 6-pisteturvakaaret, auton luokituksen mukaiset kaaret tai valmistajan hyväksymät kaaret.

    Autoissa tulee olla joko auton alkuperäinen tankki tai kilpailukäyttöön hyväksytty turvatankki.

    Pro-luokassa kuljettajan varusteet ovat:

    Yksiosainen ajopuku, joko yksi kerrospuku, jolloin tulenkestävät alusvaatteet ovat pakolliset tai tuleltasuojaava monikerrostpuku. Puvun täytyy olla joko CIK-, FIA- tai SFI-hyväksynnän omaava.

    Kypärän tulee olla FIA-hyväksytty. Suosittelemme FHR (HANS/Hybrid) -niskatuen käyttöä. Vähimmäisvaatimuksena on autourheilukäyttöön tarkoittettu donitsi ja sen kanssa umpikypärä.

    Hyväksytyt ajohanskat ja -kengät ovat pakolliset.
     
    supo, three hundred ja Red chevy tykkäävät tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Noi kolmipistevyöt kyllä karsii 60 luku ja vanhempia autoja pois.
     
  16. Herje

    Herje Gearhead

    Noin 100€ maksaa 5 pistevyöt uutena. :rolleyes:
    Tai sitten jostain purkamaan 3 pistevöitä.
    Jopa -64 Valiantista löytyy paikat 3 pistevöille vakiona.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Toisaalta ymmärrän kyllä noi säännöt, varmasti taustalla on Lappeenrannan onnettomuus. Joku lantiovyö ei pahemmin auta.
     
  18. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Tarkoitus olis 69 Chevellellä osallistua Drag Sport ryhmään. Mulla on siinä nyt lannevyöt, mutta tosiaan siinäkin on paikat lisäksi myös olkavöille joita on siihen uutenakin lisävarusteena saanut. Sellaiset ajattelin hankkia. Orggis sohvassa on niskatuet, ne ilmeisesti täyttää niskatuki kriteerin??
     
    Herje tykkää tästä.
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Dailydrive touring luokka kuulostais hauskalta luokalta volvolla käydä kruisaamassa!
     
    GBS tykkää tästä.
  20. pulla82

    pulla82 1st gear

    Minu jäi mietityttämään lause"muutokset oltava otteessa". Eli kaikki tehoa muuttavat muutokset oltava otteessa. Eli iso osa jenkeistä ja toisaalta myös euro/japsi kalustosta mitä rakennettu, jää pois. Kuinka monella kansien vaihdot, pakosarjat ja lopulta nykyinen teho otteessa? Jos noita sääntöjä tulkitsee sanatarkasti, niin kaikki mitä ei ole otteessa, on kielletty. Softaviritykset uudemmissa autoissa on käytännössä kaikki laittomia koska muutoskatsastus ei onnistu. Ja jos tehoa on kasvatettu yli Traficomin antamien rajojen, ei voi osallistua, ellei ne ole erikoisluvalla haettu otteeseen. Jos joku jaksaa nillittää BL säännöistä (minä en) niin nämä säännöt kyllä on tosiaan katuautoille, niille mitkä ajetaan suoraan kaupasta viivalle. Ainakin suurimmalta osalta. Toivottavasti sääntöjen tarkastetaan, tarkennetaan ja muutetaan.
     

Kerro tästä muillekin!