Track Week Finland 2021

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja supo, 22.1.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä oli 4 vuotta hassukaasut Vr6 koneessa ja hyvin toimi. Alussa oli yks häppeninki missä ilokaasusolenoidi vuoti. Oli muuten imusarja yms jäässä :D Kerran kysyin LP mitä seuraa, sano ettei tiedä yhtään tapausta missä ois ollu tai olisi saanut sanktiota. Ja oli sitä mieltä et ihan siistiä :)
     
  2. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Myö pidetään tiimi palaveri lähi päivinä. Toden näköisesti lähetään. Mut tosissaan ei kilpaa oteta Lähetään vaan hauskaa pitämään. Ja kokemusta hakemaan
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Vähän samoilla linjoilla itekkin kun eka kesä millon yrittää ees mitään, niin helvetin hieno tapahtuma vaan tulossa varmasti että pakkohan tuohon on osallistua että voi edes puhua katuautosta.
     
  4. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Juu samoilla linjoilla, ei mitään voittoa todellakaan olla hakemassa, vaan ihan kokemusta..
     
  5. tapsah

    tapsah 2nd gear

    Ei ole katuauto jos verot on maksamatta, kai sekin tarkistetaan järjestäjien toimesta?
     
    Shirley tykkää tästä.
  6. pulla82

    pulla82 1st gear

    Missä voi ennakkoilmoittautua?
     
  7. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juurikin näin.
    Ilokaasu on nestemäistä happea ja typpeä.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos joku omalla riskillä vetelee tuhannen kilsan roadtripin ton kisajoukon mukana verot pystyssä, niin niin mä antaisin siitä jo jonkun erikoispalkinnon.
     
    sbc350, xarper, Inlinee ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    Mitäs noi varustehommat nyt oikeen tarkottaa? Jos ajaa kilpasliksillä hitaalla autolla niin onko oltava tuollaiset varusteet vai? Eikö kelpaa FHRA sääntöjen mukainen vaatetus? Itsellä PRO ET luokassa vaatimuksena vain SFI takki ja hyväksytty kypärä(avokypärä itsellä), nekö ei kelpaa tähän leikkiin?
     
  10. supo

    supo Double Gearhead

    Kannattaa olla järjestäjää yhteyksissä mutta jos haluaa Drag pro ryhmään osallistua niin eikös tuossa ole selvät säännöt?
     
  11. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    No juu järjestäjiltä asiaa tietty kannattaa kysellä, mutta onhan tähänkin ketjuun joku sellainen vastaillut?

    Ihmetyttää vaan kun esim autoon vaaditaan "Autossa tulee olla vähintään kilpailukäyttöön hyväksytyt 6-pisteturvakaaret, auton luokituksen mukaiset kaaret tai valmistajan hyväksymät kaaret." Oletan että luokituksen mukaiset kaaret tarkoittaa FHRA sääntöjen mukaisia kaaria, esim mulla vaan turvakaari eikä koko kehikkoa.

    Ja jos auton turvavarusteet on oltava FHRA sääntöjen mukaiset miksi sitten kuskille vaaditaan jotain ihan muuta?
     
    xarper tykkää tästä.
  12. supo

    supo Double Gearhead

    Missä siellä lukee että FHRA?Järjestäjä haluaa että siellä on 6 pistekaaret jne Pro luokkaan niin varmasti siinä on joku juttu millä rajataan muunlaiset vermeet,olisiko turvallisuusjuttuja?
     
  13. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Pitäisi näköjään hankkia oikein yksiosainen ajoasukin ihan vain tätä tapahtumaa varten.

    Hieman ihmetyttää, koska 2-osaisella SFI-puvulla voi vedellä esim. vaikka Top Doorslammeria tai Pro Streettiä iha surutta.
    Voihan sitä tietysti laittaa semislicksit autoon, niin saa vedellä eri luokassa vaikka jamekset jalassa ja kalsaripaita päällä. :odeek:
     
  14. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    Ei luekaan mitään FHRA:sta. Mutta puhutaan luokituksen mukaisista turvakaarista niin OLETAN että puhutaan FHRA luokituksesta koska ajetaan kiihdytystä.

    Tällöin LUULISI myös että FHRA sääntöjen mukaiset ajovarusteet kelpaa. On ihan typerää vaatia tulenkestäviä kalsareita VAIN siksi että ajaa kilpasliksillä. Ei renkaan valinta ole ennenkään asettanut vaatimuksia vaatetukselle vaan vaatetus määräytyy auton ja sen nopeuden mukaan.

    Ja Pro luokkaan siis ei mun mielestä ole kriteerinä 6 piste kaaret vaan vaihtoehtoina on vielä "luokituksen mukaiset" ja "valmistajan hyväksymät kaaret". Toivotaan että näihin asioihin tulee tarkennusta.
     
  15. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    No jos lähettäs sitteki..? Vittu tilasin ne niskatuet ja 3-pistevyötki aattelin rakennella. Lannevyöt löytyy omasta takaa ja kaveri lupas myyä olkavyöt.
     
    Impala76 ja Fuselage tykkäävät tästä.
  16. eicca_

    eicca_ 1st gear

    Iltaa.

    Täällä näköjään melko paljon tapahtumasta keskustelua joten ajattelin hieman helpottaa kärsimystä (pahentaa) Eli tuossa on kyseessä luokka kuvaus ei säännöt. Viralliset säännöt julkaistaan luultavasti ens viikolla joten malttakaa vielä pieni tovi.

    Mukaan kannattaaa nimenomaan lähteä ihan roadtripin takia, voittajia on ne ketkä ajaa koko reitin läpi.



    Muutamaan polttavaan kysymykseen vastaan silti nyt eli

    Kolmipiste vyöt on joko lannevyö ja b pilariin kiinnittetty olkavyö tai ns.4 piste vyöt mutta olkavyöt menee yhteen pisteeseen, tämä on se helpoin autoihin joissa ei ole B-pilarissa kiinnitys paikkaa.

    Verot ja katsastus pitää olla kunnossa. Se myös tarkastetaan katsastuksessa.

    Ilokaasut jos on niin letku irti siirtymillä.

    Rengas asiaan tulee tarkempi selvyys kunhan säännöt julkaistaan. (Selkeytyy paljon)




    Terveisin
    Eikka / Trackweek Crew.
     
    Muokattu: 19.2.2020
    Fuselage, Red chevy, sbc350 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Eilen haettu romut puntituksesta lensulta ja eikun uutta konetta kasaamaan.... Mukaan lähdetään seikkailumielellä käyttis 945 turbovolvolla jos se on enää silloin ehjä. Luultavasti luokkana toi drag sport. Tiukkaa kritisointia kuuluu esson baareista, mun kantani on se et järjestävä organisaatio päättää säännöt ja auto+varusteet sen mukaan. Varmasti ekat vuodet menee sekoilussa ja harjotellessa...
     
    JuhaKuu, supo, Herje ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Keme

    Keme Gearhead

    Toivottavasti ei mene. Radalle.comi on järjestänyt tapahtumia jo niin kauan ettei siinä kuuluisi enää olla mitään pykimistä. Konsepti on hyvä ja toivottavasti järjestävä organisaatio ei ryssi sitä.
     
    xarper tykkää tästä.
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Tulee Poijat hyvä systeemi eli odotetaan kaikessa rauhassa säännöt kehiin niin sitten tekemään pirssit sääntöjen mukaiseksi jos muutoksiin tarvetta!
     
    eicca_ tykkää tästä.
  20. eicca_

    eicca_ 1st gear

    .
    Tänään oli sääntö palaveri jälleen ja tosiaan melko suurella todennäköisyydellä ens viikolla tulee säännöt julki ja hyvin pian sen jälkeen saadaan ilmoittautumis päivä myös lukkoon ja ilmoittautuminen auki. Vaatii vielä pientä hierontaa detailien osalta.

    Sääntöjen osalta varmasti ei pystytä kaikkia miellyttää sehän on selvä mutta nyt ekana vuonna ne pyritään tekee niin että mennään turvallisuus edellä ja siitä ei kauheasti tingitä mutta autetaan parhaamme mukaan konsultoinnissa että harvalla se jäis siitä kiinni.
    Autot kun pitää olla leimassa ja tieliikennelaillisessa kunnossa niin loput osa alueet tulee melko pienellä jumpalla kuntoon.

    Säätöä tulee olemaan varmasti koska konsepti on ihan uusi mutta tietysti kaikki koitetaan tehdä niin hyvin kun resurssit vain mahdollistaa. Palaute onkin tärkeää.


    -Eikka / Trackweek Crew.
     
    squide ja Fuselage tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!