Trafin toiminnat kivikauden tasolla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja freetime-cruiser, 22.4.2017.

  1. kerosiini

    kerosiini Gearhead

    Ei ole kauaa, kun luin toisesta Trafiin liittyvästä ominaisuudesta. Tämä liittyy ns. e-laskuun ja omalla kohdalla kävi niin, että myin 3/2016 harrasteauton pois. Heinäkuussa 2016 soitteli uusi omistaja notta hänelle tulee minun ajoneuvovero laskut. Minun nimissä taisi olla viime kesänä 3 eri autoa liikennekäytössä ja oli mielessä käynyt, että millonkohan viimeksi on verolappu tullut, mutta en sen kummemmin jaksanut asioita tarkistaa

    Tämä myydyn auton uusi omistaja oli heti alkuun tehnyt e-lasku sopimuksen ja jollakin taidolla trafi ohjasi minun kaikkien autojen laskut hänelle. Yhden oli kerennyt epähuomiossa maksaa ja minä maksoin sen hänelle takaisin. Toki olisi voinut antaa trafin hoitaa sen takaisin maksun, mutta päättelin sen hoituvan näin sukkelammin.
    Trafiin otin toki heti yhteyttä ja he loppujen lopuksi syyttivät tämän auton ostaneen tyypin pankkia kämmistä.

    Minullahan oli siis yksi auto jo verojen takia ajokiellossa ja toinen olisi mennyt seuraavana päivänä jos ei tilannetta olis huomattu alkaa itse korjaamaan.
     
  2. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Tänään tuli eduskunnan oikeusasiamieheltä vastaus koskien topicin aloitusviestiä.
    Oli siellä joku neiti Löröperse (nimi muutettu) vaivautunut lukemaan valitukseni, ja vastauksena sain copy - paste lainauksia Trafin sivuilta.
    Lopputulema oli, että Trafi ilmoittaa sivuillaan miten asia on, joten asia nyt vaan on niin.

    Ei nyt sinänsä yllättänyt, että valtion virkamies ei näe mitään vikaa valtion laitoksen toiminnassa, mutta jäi vähän sellainen kuva tuosta Löröperseen vastauksesta, ettei se tainnut ymmärtää koko valituksen aihetta / ongelmaa.

    Noh, näillä mennään, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. :wc:
     
    DX tykkää tästä.
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Jännää minullakin oli Diesel auton ostossa. Edellinen omistaja onneks maksoi hänelle erääntyneen ajoneuvoveron. Isoo murhetta minulle ei siittä olisi tullut, koska laitoin auton heti väliaikaisesti pois liikenteestä, ja minulla oli toinen auto, jolla ajella konttorille. Jos ed. omistaja ei olisi hoitanut osuuttaan, niin minä en sitä erääntynyttä olisi vissiin voinut maksaa netissä, vaikka sen maksamattoman veron autoni kohdalla Trafin sivuilla näinkin. Minulla ei ollut siitä laskutustietoja.
    Elikkä minulla oli vastaavatapaus, sillä erolla, että ed. omistaja hoiti velvoitteensa. Hänen osuutensa oli muistaakseni vajaa pari viikkoa. Maksu voi jäädä hoitamatta, jos se on useemman kuukauden maksu.
    Varmaan kaupanteon yhteydessä maksuvelvote kannattaa kirjata ylös.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Täytyy vaan alistua.

    Itekkin maksanut jo varmaan 200 euroa jotain rangastuksia kun ei ole autoissa ollut vakuutuksia kun olen ne laittanut nimiini.

    En tosin tiiä miten sunnuntaina saan vakuutuksen tehtyä museoajoneuvoon mut ei se trafia kiinnosta, lähettää vaan noita paskalappusakkojaan kun olis pitänyt olla.
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

Kerro tästä muillekin!