Trafista rahat takaisin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja M, 3.11.2014.

  1. M

    M Gearhead

    Myin yhden autoista ja just vähän ennen meni käyttömaksut maksuun. Tein Trafille palautuspyynnön, mutta kauankohan siinä menee ennen kuin rahat palautuu?
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Voi saada parissa viikossakin. Oletuksena ne taidetaan toimittaa nostettavaksi OP-pankista tai jotakin vastaavasta. Siitä syystä otin viimeksi itse T:iin yhteyttä kertoakseni että haluan ne tilille toisen merkkiseen rahalaitokseen. Mua piti tunnistaa muutaman sähköpostin verran ja sitten tuli paitsi ne rahat, joita odotin, myös pari muuta erää, joita en ollut muistanut hakea määräajassa pankin tiskiltä. Ne ei siis tule itsekseen tilille, oli sanoman ydin tässä.
     
  3. M

    M Gearhead

    Pari viikkoa on pyynnöstä kulunut. Ja ihan niiden omien sivujen kautta pyynnön tein. Kattellaan...
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Minulla vähennettiin toisen auton käyttömaksusta eivät palauttaneet siis rahoja. Tänä vuonna.
     
  5. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Luulen etteivät palauta vaan hyvittävät seuraavassa laskussa.
    Ja sitten tietysti hyvityssummasta vähennetään minimi 10 euroa.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eipä ne kai mitään palauttele, jos on toinen auto, niin sen maksuissa hyvittävät. Ainahan se lukee lapuissa mistä ja minkä verran on hyvitetty mihinkin.

    Useimmiten sieltä tulee käyttikseen laput, jossa lukee että maksuun on hyvitetty autojen xx-yyy ja YY-XXX maksuista tarvittava summa, maksettava summa 0.00 eur...käyttiksestä ei siis tartte maksaa yhtään lisää.

    Jos ei ole toista autoa, niin hyvittävät sitten kun hankit taas auton tai otat jonkun toisen taas käyttöön.
     
  7. ViLU

    ViLU Gearhead

    Kyllä sieltä rahat saa takaisin, autojen määrällä ei todellakaan ole väliä. Automaattisesti en ainakaan ite saanu rahoja vaan soittelin sinne ja pyysin rahat takas. Tais mennä viikko pari ja massit pamahti tilille.
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Jossain mielestäni luki, et hyvitetään maksaneelle tilille vuoden kuluttua jossei ole erikseen haettu.

    Itellä sama homma kun käyttiksen seisontaan laittelin, mutten sitten maksanut laskua niin tuli korjauslasku.
     
  9. Timmo

    Timmo 1st gear

  10. fastback65

    fastback65 3rd gear

    Kiitos vain, pitääpä tehdä anomus edellisestä autosta, nykyisestä ei tavitsekaan enää maksella noita veroja ;)
     
  11. M

    M Gearhead

    Kyllä se niin on, että loppujen lopuksi ne eurot sieltä tilille tupsahtaa. Tosin tein anomuksen vaan käyttöautosta, mutta laittoivat sitten kaikista.
     
  12. hmr66

    hmr66 Gearhead

  13. Nikke_Nakki

    Nikke_Nakki 1st gear

    Yhdestä autosta mulle palautettiin ilman mitään anomusta, vaikka ne olisi voinut hyvittää sen hetkiseen käyttikseen. Hyvityksiä tuli kuitenkin jostain vanhemmista ja uudemmistakin maksuista.
    Yhdestä autosta ei ole tähän mennessä vielä tullut mitään hyvitystä tai palautusta, vaikka aikanaan maksoin koko vuoden verot kerralla ja n.kk. sen jälkeen poistin liikennekäytöstä. Nyt auto on jo myyty ja paalattu.

    Yksi diesel auto tuli mulle halvaksi. Maksoin verot neljässä erässä. Ensimmäisen erän arvo oli n.130€, jonka maksoin. Seuraavasta erästä tuli lasku, jossa maksettavaa 0€, koska oli hyvitetty tuo edellinen 130€. Seuraava erä oli taas 130€ ja sitä seuraava 0€, koska oli taas hyvitetty edellinen 130€.
    Hyvitys oli merkattu verolappuun saman auton rek.numerolla ja auto oli kokoajan liikennekäytössä.
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Melkein vuoden sisällä...

    Myin firman vanin viime vuoden syyskuussa ja tossa pari viikkoa sitten tuli palautus ilmoitus.

    Tietenkään niitä rahoja ei voinut palauttaa suoraan Danske pankkiin firman tilille, vaan niitä piti kesken työpäivän lähteä mummojen sekaan jonottamaan OP pankista (hyvin ehti käydä hesessä syömässä hampurilais aterian ennen omaa vuoronumeroa), eikä siinäkään riittänyt että ne taatusti tilinumerosta näkee rahat on menossa firman tilille, vaan sitten piti tulostaa kaupparekisteri otteet, kymmenen euroa, vaikka lapussa selkeästi luki että pelkkä henkilöllisyys todistus riittää!!!

    No siinä sitten kun pari pankkitätiä vartin sääti mun tilisiirtoja niin tuli mieleen, että miten nykyaikainen tietoliikenne on mukamas helpottanut pankkiasioiden hoitamista??
     

Kerro tästä muillekin!