Traileri piti pudottaa kyydistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 0rs0n, 20.2.2016.

  1. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Trilerilla on -54 purettu mainline.

    Piti jättää kärry pois kyydistä virka vallan pyynnöstä.

    No oli vanissa nasta pyörät kärryssä ei.

    Keli meni tosi huonoks ajettiin vähän hitampaa, ei ole kuulemma sallittua?

    Perä kontissa oli varaosia. Virkavallan mielestä ei saa olla takana painoa vaan veto auto pitää olla etu painoinen?

    Sillä laitettiin pikkusen eteen foorti. Et saadaan pitoa ku ei liikkunu.

    Sakkoa tuli ja kärry pois perästä
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tällaista se on virkavirhevetoisessa euvostoliitossa jossa järjen käyttö on ollut kiellettyä jo useamman vuosikymmenen ajan.
    Virkavirhejärjen mukaan olisi turvallisempaa kun ottaa vetoautosta ne nastat pois :rotfl: .
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Minkäs lainpykälän mukaan ne tuon määräyksensä teki? Ylittyikö akselipainot? Oliko kärryssä sekä vetoautossa nastat?
     
  4. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Näin se vaan täällä Suomessa menee, aina pitää yrittää tehdä asiat järjellä, mutta joskus tämä Suomen byrokraattijärjestelmä vaan tekee asiat laittomiksi ja, jos huono tuuri käy, niin rangaistus seuraa maalaisjärjen käytöstä :cry: Itse olen AINA raskaampaa kärryä vetäessä pyrkinyt takavetoisen vetoauton kuormaamaan hieman takapainoiseksi, jotta kärry ei lähde työntämään veturia. Osa poliiseista tuntuu näitäkin tilanteita tulkitsevan käytännön järjellä, mutta osa menee helpoimman mukaan, eli pykälien mukaan, ilman tulkintaa.
    Tänään juuri emännän veli naureskeli pääkaupunkiseudun poliisien toimintaa. Oli ollut firman pakulla liikkeellä, jossa oli kaappi täynnä pahvilaatikoita. Laatikoihin oli merkitty maksimipaino, mitä niihin voi ottaa, eli 40 kg/kpl. Poliisi pysäytti ja epäili vakavaa ylikuormaa. No emännän veli oli poliiseille koittanut kertoa, että kokeilkaa nyt käsin laatikoiden painoa, eivät voineet kokeilla, vaan vaaka paikalle, no transitissa oli kuormaa sit 200 kg, eli kantavuutta jäi vielä 800 kg. Tässäkin olisi maalaisjärjellä varustettu poliisi ehkä voinut kokeilla laatikoiden painoa ja katsoa auton jousien painumista, mutta kun ei niin ei...
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    oliko 0rs0nin tapaus jämsässä, jotenkin kuulosti sikäläiseltä :rotfl:
     
  6. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Eiks toi pykälä oo muuttunu ja nykyään saa olla ns. sekarengastus kärryssä ja autossa kuha vaan on m+s? Vai oliko kärryssä kesäkumit?
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Vanissa hyvät nastat. Kärryssä m+s

    Vantaalta otettii auto kyytii. Pihtiputaan rajalla pysäyttivät
     
  8. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Poliisi huuti ihan et ei saa olla takapyörillä painoa. Etu pyörät pitää olla maassa?

    Sit huusivat ettei sais ollenkaan pakulla ja trailerilla hakea autoja? Väärä kalusto?

    Ei ymmärrä
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    No johan siinä on yks selkee sakotuksenaihe, kärrystä puuttuu piikit.
    Jarrullisessa ne pitää olla, jos on vetoautossa.

    Muihin syytöksiin vaikee ottaa kantaa, tietty hos hylsy on trailerin keulassa sekä kaikki kama takakontissa, niin akselipainot menee yli.

    Mitä sakossa luki?
     
  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Siis joo sakko tuli renkaista. Mut hankala se on ku on vuokra kärry.

    Eli uusista vanin renkaista nastat pois?
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    Juu oisit saanu jatkaa matkaa ku oisit nyppiny vetoautosta nastat.
     
  12. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ei jääny ku pari kymmentä kilsaa vajaa Määrän päästä
     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No kai sä kävit sen myöhemmin tilanteen laannuttua kelkkomassa pihaan?
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Siis mikä tässä nyt on ongelmana? Minä en ymmärrä.

    Teit väärin ja sait sakot!
    Saattaa löytyy vika kun katsoo peiliin. Ei lainvalvojaa kiinnosta kuin pitkälti olet tullut , paljonko on jäljellä ja onko vuokrakärry vai ei. Laki on laki ja sitä pitää kaikkien noudattaa.

    Sinä vastaat.
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Siinä on taas itä- ja länsisuomen kulttuurierot tiivistettynä :lol:

    Täällä olen tötöillyt joskus trailerin kanssa. Samanlainen sekarengastus ja menipä vielä korttiluokkakin ylitse. Selvisin sakoilla vaikka olisi pitänyt kortti ottaa pois. Renkaista ei mainintaa. Varmaan tajusivat että on fiksumpaa että edes veturissa on pitävät renkaat kuin että alkaisin niitä nastoja tien päällä nyppimään. Minkä olisin varmaan tehnytkin, eipä se niin iso homma ole :lol:

    On tässä paikassa omat vikansa, mutta se mikä yllätti heti muuttaessa, oli poliisien käytös. Osaavat käyttää järkeään ja tietävät olevansa kansalaisten apuna. Joustamattomat mulkut löytyvät vissiin lähinnä tullista ja joistain katsastuskonttoreista..
     
  16. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Eipä vetoauton kuormaamisesta kärryä vedettäessä ole mitään pykäliä, kunhan ei painot mene yli. Toisin kuin jarrullisen kärryn nastarenkaista. Ja kuljettajan vastuullahan ajoneuvon/yhdistelmän kunto ja laillisuus on, ei kenenkään muun. Oli kyseessä vuokrattu, lainattu tai varastettu ajoneuvo/yhdistelmä :) Sakoista en sano mitään, toiset poliisit omaavat sakotustilanteessa maalaisjärkeä ja toiset eivät...
     
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Virka vallan mielestä tein kolme virhettä.

    No sen rengastuksen voin jollakin tapaa ymmärtää. Mut sit ois jääny paluu matka tekemättä. Ja ois voorti viety purkaamolle.

    Mut virka vallan mielestä meidän ois pitäny ajaa kovempaa hetkellisesti ajettiin 65-70 ku tuli liukasta ja lunta. Eli ei saa hidastaa yhtään? Mielummin niin kovaa ku pääsee vaikka sit jollaki lähtis henki.

    Sit kärryä jos vetää ni auton pitää olla etu painoinen ja kärry taka painoinen.
     
  18. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ja aika lapsellista ku eivät antaneet ajaa enää kotiin, noin parikyt kilsaa.

    Eikä ees lähimmälle korjaamolle renkaita vaihtamaan noin 13 km
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kärryn takapainoinen? Nyt en kyllä tuota purematta niele. Poliisi siis vaatii, että koukkuun kohdistuu negatiivinen aisapaino?

    Alinopeus ei ole rikos (valitettavasti), muutenhan jokaista rekkaa ja peräkärryä pitäisi moottoritiellä sakottaa.
     
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Sitähä mä niilltä yritin tivata.

    Siitä tuli hirvee huuto ku ajettiin liian hiljaa?
     

Kerro tästä muillekin!