Trans Sport alapallo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja jannepajoo, 24.8.2008.

  1. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear

    Mistähän saisi pontiac trans sportiin alapallon edullisesti ja nopeasti. Jälkitarkastus kolkuttaa jo ovella ja onnistuin särkemään "uutta" käytettyä palloa asentaessa kumin. Us-centerillä maksaa 114,95€, ja ei kehtaisi semmoisia summia sijoittaa alapalloon. Rapakon takaa en voi tilata ainakaan nopeasti kun ei ole luottokorttia.
    Täysin ehjä käytettykin kelpaisi...
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Eikö siihen voi hommata jotain yleismallin kumia etolasta/ yms. kumikaupasta, traktorikaupasta tai autotarvikeliikkeestä? Ainakin aikaisemmin on saanut ihan irtokumeja niveliin joitain kokoja.. Tai ota se kumi siitä vanhasta nivelestä, jos se on ehjä?
     
  3. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear


    kumien ostosta ei kokemusta. entisessä riekaleina. en ole edes katsonut saisiko irti. ennen olen kyllä irrotellut esim raidetangonpään kumin ja laittanut rasvaa, mutta tuo näytti niin oudolle että arvelin joutuvani nivelen ostoon. Pitääkin käydä heti repimässä se irti. :)
     
  4. rasse

    rasse 1st gear

    Aikoinaan kun vaniin vaihdoin kaikki nivelet etupäähän niin tuli vahinko ja eräs kumi rikki (alapallonivel). Tuli sitten ahaa elämys ja paikkasin ihan kumipaikalla (samoja millä polkupyörän kumitkin paikataan) ei edes katsastuksessa kukaan piruillut asiasta ja kesti ihan hyvin (tod. näköisesti vieläkin paikattuna)....
     
  5. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear

    Heh.. Ei hullumpi idea. :) Miullakin se on niin nätisti kyljessä että meinasin tehdä hätäpaikkauksen ilmastointiteipillä. Taidan kuitenkin kokeilla tuota pyörän paikkaa. Pakkohan se on aina jotakin keksiä kun on ainoa auto taloudessa ja kauppaankaan kun ei kehtaisi kävellä (26km). 8.9.08 pitäs kuitenkin käyttää jälkitarkastuksessa, mutta jos siihen mennessä löytyisi ihan ehjä nivel. Kumia koitin irroittaa, mutta tiukassa tuntui olevan.
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tuleeko tuosta rikkinäisestä pallonivelen suojakumista tosiaan hylky leimalla? Mun voortissa on ollut yhden nivelen kumi rikki niin kauan kun se on mulla ollut ja ryslerikin on leimattu jo 2 kertaa ilman huomautuksia vaikka etu/yläpalleron kumi on rikki, tosin molemmissa tapauksissa on rasvanipat joten uusi rasva työntää mahdolliset hiekat ja vedet pihalle. Väljää ei ole kummassakaan.

    Kaveri leimas vettensä keväällä ja siinäkin oli yksi palje rikki mutta asiasta vaan maintitiin, ei siis edes korjauskehotusta.
     
  7. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear



    Voihan se ollakin etteivät sano mitään. ei ole koskaan ollut pallon kumi rikki kun olen käyttänyt leimalla. Hammastangon ja vetoakselin suojakumit olen joutunut aina vaihtamaan jos on löytynyt repeämä.
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo hammastangon ja vetarin kumit vähän eri asia. (mielestäni)

    Mutta jos leimalla vaaditaan ehjä suojakumi niin kysy Korja-Kumista, siellä niitä on. Jos ei merkki täsmää niin mallin mukaan uskoisin että joku sopii.
     

Kerro tästä muillekin!