TransGon kitit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Fargo, 14.4.2013.

  1. Fargo

    Fargo Gearhead

    Onkos muilla kokemuksia noista Transgon shift kiteistä?

    Toista kertaa asentelen ja tuli elävästi se kiroilu mieleen edelliseltä kerralta.

    Perkele kun ohjeet on sinne päin, paljon vaihtoehtoja muttei kuitenkaan kaikkia ja eniten alkoi vituttaa jousien sekamelska ja todella surkeat merkinnät. :mad:

    Edellisellä kerralla oli osaava kaverini mukana kun laiteltiin ja molemmilla oli mennä vati, nyt toisen kaverin kanssa katseltin ja taas ihan sama juttu, ei tule mitään, puolet joutuu arvaamaan että olikohan ihan oikea jousi menossa paikalleen.

    Mr.Shift alkaa pikku hiljaa tuntua Mr.Shitiltä...

    B&M kitit on hyvin helppoja, selkeitä ja halpojakin noihin verrattuna mutta toimivat, hieman karkeita toki mut eipä ole niiden kanssa tullu mieleen viinanjuonti ja irtaimiston särkeminen.

    Joku joka on noita laittanut niin vois kertoa millä helvetillä onnistui päättelemään laakista oikeat kiekurat, kun ei nuo ole ihan alkuperäisten halkaisijaisiakaan että vois vertailla. Ja vaikka voiskin niin ei se mitään todista kun kitissä saattaapi jousen ominaisuudet muuttua suuntaan tai toiseen.
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Oon asentanu noita gm sekä mopar laatikoihin kymmeniä ja kyllä niissä paketeissa on aina ollu jousissa selvät värit. Mikä loota/kitti?

    Monia eri vaihtoehtoja on kitin "voimakkuudelle" mutta se on taas asentajasta kiinni minkä haluaa laittaa.
     
  3. Fargo

    Fargo Gearhead

    Sk-700 on kyseessä.

    Ja joo, ei ole mitenkään epäselvää se että tapauskohtaisesti laitellaan eri kokoonpano mutta se tuossa eniten rassaakin kun jouset maalattu miten sattuu ja kahden tapauksen voimalla jo väitän että ei ole yksittäistapauksesta kiinni tämä.

    Eli mahdotonta lukea värit luotettavasti, ohjeissa ei sanota muuta kuin esim. ruskea jousi eikä mittoja tms ja värjäykset niin perseellään ettei pysty sanomaan varmasti. Pitäis olla myös 1 vihreä jousi setissä mut löytyy 2 keltaista jotka ehkä vois olla vihreitä hyvällä mielikuvituksella...

    Ohjeissa huomioidaan 1-2 accu ja sen mäntä, ei vaan ole läheskään kaikkia variaatioita huomioitu. Päätä siinä nyt sitten minkä laitat minnekin.

    Kyseinen putiikki ei myöskään ilmoita mailiosoitettaan missään, soittaa sinne vois kyllä. Sivuilta ei löydy mitään ja kitin mukanakin tuleva ohje on lähinnä halvalla kopiokoneella tehty.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noita on tullut laitettua aabaut 30v ja pakko sanoa että parilla ekalla kerralla oli pikkasen haastavaa mutta kyllä se siitä sitten lähti. Pakko noita Transco:n tuotteita on kehua ja ovat parasta mitä markkinoilta löytyy.
     
  5. Fargo

    Fargo Gearhead

    Jep, olen itsekin huomannut että noita kehutaan kovin mutta asentelusta ei puhuta juuri mitään. Luulis nyt kuitenkin että tuosta pitäis selvitä mua huonommankin ropaajan kun transgon sivuilla hienosti väitetään että kuka tahansa osaa asentaa nuo jos vaan pysyy ruuvari kädessä ja on hieman perehtynyt aiheeseen.

    Mut milläs mä nyt luotettavasti selvitän että menee oikeat vieterit paikalleen, ei oikeasti nappaa avata öljypohjaa joka koeajon jälkeen.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä ne ohjeet on ihan selkeet, pitää vain tietää onko ploota dieselin, bensan ja jopa vettelle on omat jouset. Kakkosen servon koko pitää tietää, tv-boost valven halkaisija yms. Ne ohjeet kannattaa lukea kunnolla ja moneen kertaan.
     
  7. Fargo

    Fargo Gearhead

    Looda on tiedossa ja varmistukseksi tunnistettu vielä numerostaan.

    Kakkosen servon kopassa ja männässä on numerot joita ei löydy ohjeesta.

    Tv-valven koodi ei täsmää ohjeen kanssa.

    Öljypumpun mäntää on spotattu ja siinä ei pulmaa.

    Ohjeet on luettu kunnolla 3 henkilön toimesta ja jouset eivät saa vieläkään selkeämpiä värejä vaikka luin ne juuri uudelleen.

    Ja oli ihan samat pulmat toisen askin kanssa vuosi sitten. Laatikot on V8 gas ja -88 sekä -90

    Nyt ei ole kysymys siitä etteikö ymmärrettäis mitä ohjeessa tarkoitetaan vaan sitä ettei ole sinne kirjattu tarpeeksi esim juuri servon numeroita ja että jousten väritys on todella surkea ja epäselvä.

    En ole värisokea tietääkseni ja enpä usko että eilen tallilla vierailleet tuttuni olisivat jokainen värisokeita. Meillä on myös nykyään sähkötkin eli valoakin oli.

    Ymmärtäisin jos ongelma olis vain mun silmissä tai mun englanninkielen ymmärryksessä mutta kun kyse ei nyt ole siitä.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voihan noissa olla maanantaiversioitakin tietenkin mutta itelle ei ole koskaan sellaista osunu. Ohjeissa lukee tv koodista silleen että jos on numero xx niin tee noin ja jos ei ole älä tee. Kakkosen pervon kokoja on orkkiksena 3 erilaista V-6, V-8 ja vette. Eron kyllä näkee vaikka koodi ei täsmääkkään. Lisäksi on vielä aftermarket super-pervoja.
     
  9. Fargo

    Fargo Gearhead

    Jep, askit mitä tossa tein olivat ihan vakioita ja toinen jopa kertaakaan avaamaton !

    Servot ihan normi V8-malleja mutta numerot ei täsmää. Ja sehän tässä kiusaa juuri tekee kun on ohjeessa mainittu niiden numeroita ja niitä käsketään tarkasti syynäämään mutta mun mielestä olis ollu ehkä järkevämpää laittaa sinne vaikka mitat männän halkaisijasta?

    Onko sulla siis ollut ihan täysin selkeät värit jousissa? Noi kaks settiä mitkä kiusaa on ostettu yli vuoden välillä ja eri paikasta. Voivat toki silti olla samaa sarjaa sillä eihän noita meillä paljoa myydä.

    Sen servon koon tosiaan pystyn järkeilemään, siinä ei rassaa kuin sekava ohje. Mutta ne jouset, voi perse sentään.
     
  10. Fargo

    Fargo Gearhead

    Noniin, päivitellään tilannetta.

    Amerikkaan TransGolle soiteltu ja selvitelty. Kaksi soittoa joilla ensimmäisellä alkoi vituttamaan oikein urakalla kun hyypiö joka puhelimeen vastasi otti vain asenteen ettei pitäs koskea jos ei ole ammattilainen. Joopa joo, TransGon sivuilla sanotaan mm. Faq-kohdassa että kuka tahansa voi asennella noita jolla on perustyökalut ja kykenee ruuvailemaan.

    No, jotain apua tuli ja sitten tarkisteltiin pari juttua ja soitettiin uudemman kerran. Tällä kertaa vastasikin eri kaveri ja se olikin oikein asiallinen. Kertoili muutamien jousien mitat ja sitten saatiinkin homma kohdalleen. Sen verran asiallinen kaveri oli että olin jo ihan hyvällä fiiliksellä puhelun jälkeen.

    Syyt siis oli että jousien maalaus oli epäonnistunut kahdessa kitissä, vaikka ne oli eri paikoista ostettu yli vuoden välein niin on silti mahdollista että ovat täällä kaukana suomessa samaa sarjaa. Nyt tuli uusi ja sen väritys on kohdallaan.

    Silti olen sitä mieltä että voisivat hieman parantaa asennusohjettaan ja tarkennella sitä.

    Mut kuitenkin nyt on homma balanssissa ja kokeillaan onko nuo kitit niin hyviä kuin maine väittää.
     

Kerro tästä muillekin!