TransSport takaiskarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 20.9.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pontiac TransSport -94 2.3LQ4

    Vänkärin puolen takaiskari on katsastusmiehen mukaan aivan finito, eli vaihtaa pitäisi.

    Autossahan on ilmalla säätyvä peräpää, tekniikka ilmeisesti perustuu juuri noihin iskareihin.

    Äkkipäätä tutkittuna alkuperäiset iskarit maksavat yli 200 eur /kpl, tästä asiasta yllättäin lompakko esittää eriävän mielipiteensä.

    Kannattaako harkita "no-name" ilmaiskareita vai vaihtaa tavalliset iskarit tilalle?
     
  2. Konte

    Konte 1st gear

    TransSportissa ei ole erikseen valojen korkeussäätöä (jaa, vaatiikos se tuonikäiseltä vielä...) vaan perä nousee ja laskee noilla iskareilla. Kaveri vaihtoi omaan -95 malliinsa tavalliset iskarit ja purki kompurat pois. Mulle vaihdettiin korjaamolla autoliikkeen toimesta jotkut "nonamet". Kestivät tasan 50km ja kuukausien kinaamisen ja peränkeinumisen jälkeen suostuivat ottamaan ne irti ja totesivat että sököt on. Autoliike maksoi erotuksen ja perään alkuperäiset ACDelcot. Toimi hyvin niin kauan kuin meillä oli.

    Hinta iskareille on tuota luokkaa. Muistaakseni Monroeta saattaa saada edullisemmin mutta silloin menee letkut vaihtoon.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Valojen korkeussäätö

    valojen korkeussäätö taisi olla -95 vuosimallista eteenpäin, joten tähän -94:een voi vielä laittaa tavalliset iskarit tämän puolesta.

    Entä ajo-ominaisuudet?
    Epäilen, että ei paljoa kärsi ottaen huomioon, että pääasiassa kuskaan takapenkeillä lapsiamme, vanhin ainoastaan yli 10 vuotias. Eli kuormausta ei tulisi juurikaan olemaan.
     
  4. Konte

    Konte 1st gear

    Kaveri ei ainakaan ole moittinut omaansa laitettuaan hyvät tavalliset iskarit alle. Itse en ole tuota kaverin autoa ajanut.

    Nykyiseen -98 Chevyyn vaihdoin viime kesänä alkuperäiset ACDelcot, jotka hommasin Racersplacesta Keravalta. Halvemalla olis saanut Monroet, mutta jos nuo kestää taas seuraavan 180tkm niin ei tule paljoa kilometriä kohden...
     
  5. sportfury59

    sportfury59 Gearhead

    no mul oli kans sama takaiskari sökö viime katsastuksella.
    itte laiton kunnon iskarit (monroet)enkä kadu.
    maksoi 270e/pari toi oli korjaamo nettohinta kaverille.
     
  6. Badabum

    Badabum 1st gear

    Samaa rutisivat mulle katsastuksessa. Etsin halvimmat ilmaiskarit netistä mitä löysin ja tilasin ne 25$ / pari ja kotiovelle kiikutettuna 3:ssa viikossa 70€! Vielä kun olisin muistanut samalla tilata ton letkusatsin noille nonameille tuolta lätäkön takaa, niin olisi tullut kohtuu edulliseksi.
    :D No anyway, ovat nyt olleet vuoden alla "ilman" :rotfl: ongelmia.
     

Kerro tästä muillekin!