Trollhättanista kojahtaa (tai kosahtaa)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BRAKE DRUM, 7.3.2025.

  1. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    kma68, Kustom STW ja TopyCa tykkäävät tästä.
  2. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Saako liikenteeseen? Ei oo puskureita.
     
  3. Lain vaatima puskuri on eri asia kuin "puskuri." Esim. w123 Mersun virallinen puskuri:

    [​IMG]
     
  4. tapsah

    tapsah 3rd gear

    toi kojotus näyttää ihan koiran oksennukselle tai ehkä enemmän siltä että joku koira olis syönyt alkuperäsen ja työntänyt ton ulos takapäästään
     
  5. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

    No tuohan on alkuperäinen AC:)
     
  6. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

    Aika harvassa nykyautossa taitaa ollao_O
     
    Catiska tykkää tästä.
  7. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

    Jokos kohta työttömät rupeaa pakkaamaan laukkuja ja isovanhempien malliin nokka kohti Trollhättania:)
     
  8. SeReNi

    SeReNi 1st gear

  9. tapsah

    tapsah 3rd gear

    no nyt tiedän miltä näyttää kun perinne, kekseliäisyys ja se mihin vain harvoilla on mahdollisuus yhtyvät epäpyhään liitton.
     
  10. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Asillisen näköinen peli. Vähän pienemmät ja retrommat vanteet niin toihan olis ihan timanttia.
    Yllättävän isot vanteet kyllä, esitteen mukaan 21". Joku 18" näyttäis jo varmaan paljon orkkishenkisemmältä. Tai laittaa jotku valiantin rumpujarrut niin saa 13" vanteet jos se siitä on kiinni.
     
    JYR ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  12. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

    No keskustelu oli tehdasvalmisteisesta autosta.Kitcar replica ei omasta mielestä kovinkaan järkevältä vaikuta kontekstissa:rolleyes:
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hyvä se on noin. 13” ja 14” kumit alkaa olla ”kiven alla”.

    Kai tuo laittaa 0-160-0 ajan alkuperäistä paremmaksi. Ja noilla jarruilla voi tehdä sen useamman kerran peräkkäin.
     
    Muokattu: 7.3.2025
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    En vertaillut mittoja, mutta ilmeisesti tuo on senverran isompi alkuperäistä, että 21" vanne ei näytä ton hullummalta. Eli joku 17-18 vois näyttää ihan riittävän retrolta ja mahtuu sellasiinkin sisälle jarrua ihan tarpeeks. Ei kait tommosta kukaan osta sille perusteella että suorituskyky olis kaikki kaikessa, silloin varmaan joku porssen 911 gt jotain versio antais enempi suorituskykyä. Tai vaikka tuleva zr1 vette. Ulkonäön takia tollanen "cobra" halutaan.
     
  15. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Luitko spec'it?
    Ei mitään alkuperäistä! Carbon fibre kojelauta naurettava wanhaan replicaan etc etc

    BTW - AC kopioi Carrol Shelby's Cobran! Oli hänen idea tunkea V8 ACn koppaan.
    "In September 1961, AC was approached by Carroll Shelby to use a small block Ford Windsor V8 engine in the Ace chassis, producing the AC Cobra."

    Factory5 tekee enemmän autoja kuin AC. Tai kukaan muu. Eli enemmän "tehdas".
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Carroll Shelby "vain" kasitti englantilaiset parit urheiluautot. AC Cars myi autoaan jollakin brittimoottorilla. Samoin GT40 oli Lola tai joku muu suht sellaisenaan, ja sitten tuli Shelby, joka kenkälusikoi siihen Fordin kasin. Vaihteistoperäkin taisi olla muuta kuin Ford.
     
  17. Jos minulta kysytään (ja ei kysytä..), niin tuo AC kaipaisi Fordin Godzilla -konetta. Se on iso, mutta ei mahdottoman iso. Tässä käy paremmin speksit selviksi:

     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kyllä vähempikin riittää. Jo kolme ja puolisataa nykyheppaa vastaa entisten muskeliautojen isolohkojen tehoja olipa niille silloin ilmoitettu ”mitä vaan”.

    Respektiä ruotsalaisille, jos ja kun tuonkin tuotantoon saavat. Kukaan ei vissiin ole kieltänyt Uudenkaupungin autotehdasta tekemään jotakin vastaavaa.

    Piensarjat, käsityötä laadukkaasti ja suuret katteet.

    ”Euro-Samara”.
     
  19. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    KohtalainenPaja tykkää tästä.
  20. Toi on trukkikone ja eikä siellä sitä löylyä vakiona ihan älyttömästi ole, mutta on kuitenkin:

    The highest current state of tune, offered on the Ford Super Duty (F-250/350/450) pickup trucks, offers 430 horsepower (321 kW) at 5,500 RPM and 475 pound-feet (644 N⋅m) of torque at 4,000 RPM.[3]
     

Kerro tästä muillekin!