True Street Challenge?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja chevy 2, 4.10.2018.

  1. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Ootko nyt ihan varma tuosta? :rotfl::rotfl::rotfl:
     
  2. GS

    GS Gearhead

    Edelleen, sillä ei ole mitään merkitystä miten kaliforniassakaan päästöt vastaa rekisteriotetta, koska True Street säännöissä tätä ei missään kukaan kysykkään (se on puhtaasti sinun ja kalifornian välinen asia).
    Eli ainoa mitä sääntöjen puolesta pitää olla on voimassa olevat kilvet/paperit.
    Tämä siis sääntökohta numero yksi ja sen jälkeen ne loput sääntökohdat millä sitä tekniikkaa rajataan.
    Kaliforniassakin on tuhansia True Street autoja, he kuitenkin kilpailevat ympäri jenkkejä ja homma siellä toimii kuin junan vessa, koska säännöt oikeasti ovat simppelit ja rajaavat kuitenkin riittävästi jotta nämä "Street monsterit” ajavat luonnollisissa omissa luokissaan.

    Se että luokan nimi on ”True Street ja kuitenkin tähän oikeiden kadulla ajettavien luokkaan sallittaisiin kilvettömät/paperittomat lasikuituiset putkirunkoautot...aiheuttaisi sen että meidän edelleen pitäisi löytää luokka kilvellisille katuautolle...
    Eli True Race on luokka nimenomaan kilvellisille katuautoille, mutta se mitä siellä moottorissa on sisällä tai ulkona ei kiinnosta kilpailunjärjestäjää, muuta kuin tietenkin niiltä osin mitä muuta sääntökirjaan on kirjattu (esim.mahdollisesti turbojen maksimikoko, kuutiotilavuus, racelohkot,tms).
    Kilpailun järjestäjän True Street säännöissä voi toki olla vaatimuksena vaikka se orggis nokka-akseli jos näin halutaan, mutta yleisesti ottaen se mitä vaaditaan on otteen mukainen kuutiotilavuus ja ahtimien lukumäärä ja koko otteessa, sekä mahdollisesti rengaskoko, mutta muuten riittää vain voimassa oleva ote+kilvet+vakuutus (näitä kuitenkaan harvemmin löytyy ainakaan suomesta putkirunkoisina,jne).
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Paitsi että siellä Kaliforniassa tosiaan pitää olla jokavuotinen voimassa oleva paperi - käytännössä tarra rekisterikilvessä - siitä että auto on katsastettu.

    Ja tietenkin se sama tieto paikallisen DMV:n tietokannassa, josta poliisit voi sen tarvittaessa tarkistaa.

    Tästä on siis kyse; toki vuosikatsastus on tuossa esimerkissä 2014:

    [​IMG]

    ...jotkaa pääsääntöisesti ovat laittomia Kaliforniassa.

    Jotkut kiertää tätä rekisteröimällä autonsa toisessa osavaltiossa, vaikka asuisivatkin Kaliforniassa.

    Osataan siis sielläkin. :)
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    En oikein ymmärrä mikä pointti tässä California-vänkäyksessä on jos puhutaan Suomessa mahdollisesti ajettavasta kapinasta.
     
  5. Duster440

    Duster440 Gearhead

    Sitä samaa ihmettelin itte jenkeis sitä ja tätä blaa blaa ym ym. Me ei sielä olla.

    Muuten tämä vatasen ehdotus kuullostaa hyvältä sais sellanen Back to basics ryhmä missä kulut on just se sama kun mikä tahansa viikonloppu.

    -traction controll kielletty
    - ahtamismuoto vapaa

    Haluaisin sääntöihin.
    Omasta mielestä suurin osa autoista sopis sitten näihin sääntöihin. Jos sitt porukka ei tuu ajamaan niin ei niitä voi kotisohvalta väkisin hakea...
     
  6. TeeDeeKoo

    TeeDeeKoo 3rd gear

    Hyvää keskustelua, mutta tuntuu että suurin osa haluaa elää vielä kultaista 80-lukua kun pikkulohkolla varustettu b-body mopar oli radan kunkku ja haluaisi että olisi sitä vieläkin. Laatikaa säännöt ja katsokaa löytyykö kalustoa. Haluan sen verran huomauttaa että WCSC ajetaan kuitenkin AKK / FHRA alaisena ja radalla oleviin autoihin koskee FHRAN säännöt. Niistä ei poiketa koska jos jotain sattuu niin sitten loppuu leikki lyhyeen. Sitä paitsi Raumalaiset jo tarjoavat tätä viihdettä omissa kahinoissaan oikeastaan ainoa ero on että käytetään sliksiä ja sen voisi sieltäkin poistaa, tulisi varmasti paljon mielenkiintoisempia kisoja vielä. Ei oikein jaksa mennä yrittämään kun heads-up luokan autot voittaa sielläkin.
     
  7. Duster440

    Duster440 Gearhead

    Kyse ei taida olla 80luku eikä sääntöjen vastainen ryhmä.

    Ymmärsin tämä niin että kaikki joka omistaa auton ja vois haluta kokeilla niin sais ajaa kilpaa eikä kattoa vaikka escortin takavaloja 200m pääs. Yleinen asenne on just ollu viime vuosina se kun ei oo varaa haluja tietotaitoo rakentaa 8 sec auto niin moni jättää kokeilematta. Tää perustuu siihen mitä oon kuullu ja ihmistenkaa puhunu.

    Ja b-body moparis ei oo mitään vikaa...... Paitsi pikkulohko:D
     
    viilho tykkää tästä.
  8. Catiska

    Catiska Gearhead

    Eikä se pikkulohkokaan ole niin huono asia. Kun katsoo SM-sarjan todellisia katuautoja (real street) niin pikkulohkolla pärjää pitkälle ja komeasti mataliin kaseihin.
     
  9. viilho

    viilho 3rd gear

    Toivottavasti tämä luokka tulee ainakin kokeiluun. Uutta juttua tää sarja kyllä tarvii ja tämä idea kuulostaa erinomaiselle.
     
  10. Voisiko moottorin koolla olla joku rajoitus? Esim. 470 kuutiotuumaa, niin siihen mahtuu kaikki isolohkot, paitsi Cadillac ja he tuskin kiihdyttelee aktiivisesti. Sitä on toki vaikea valvoa, mutta rajaisi isompia erikoismoottoreita pois.
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Vois. Vaik 120 kuutiotuumaa. Mut miks?Ketä se palvelee pienivehkeisten lisäks?
     
    rb tykkää tästä.
  12. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mä en ole ikinä ajanut kilpaa millään härvelillä, poislukien satunnaiset sisämikroautoradalla ajetut mittelöt. Ei kyllä ole ollut autokaan sellaisessa iskussa, että sillä olisi kannattanut lähteä kokeilemaan.

    Mutta ensi vuonna alkaisi olla.

    Idea siitä, että kuka tahansa meikäläinen voisi lähteä katuautollaan ajamaan kilpaa ilman että auton profiili olisi vartavasten kilvanajoon rakennettu, eikä tarvitse kantaa huolta slickseistä tai putkien irroittelusta, saati kevennyksistä, yms kuulostaa kyllä kivalta.

    Kynnys olisi paljon matalampi lähteä kokeilemaan tuota lajia, kuin se että kököttää naama valkoisena Black Listijöiden ja VIPpien kanssa samassa maakuntamittelöiden lineup-jonossa miettien, että mitä siellä steitsauksessa pitää tehdä, mitä jos tää sammuu ja mitä sitten tapahtuu kun tuo naapuriradan siirtokilpinen BBC ilokaasurodi ampuu matkaan 10s tasoituksella...ja onks tässä nyt mitään järkeä kun naapuriradan autot keulii kympin aikoja, ja itsellä hätistellään 13 rajapyykkiä?

    Onhan niitä jokamiehen kiihdytyspäiviä, yms, mutta siinä voisi olla enemmän aitoa kilvanajon tunnelmaa, jos koko luokka rakentuu suurinpiirtein samalla käyttöalueella toimivien häksättimien ympärille.

    En osaa ottaa kantaa lajin sääntöihin tai rajoituksiin sen enempää.
    Halusin vain tuoda esiin, että tämän tyyppinen luokka saattaisi tuoda sinne lineupiin jonottelemaan ison liudan myös meitä vasta-alkajia mukaan kahinoihin!
     
    KKOSKINEN, cutlass cruiser, Poni -69 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. TeeDeeKoo

    TeeDeeKoo 3rd gear

    Ymmärrän itse ainakin osan tästä, mutta en ymmärrä miksi street bracket ei olisi sinulle sopiva paikka. WCSC kisoissa hitaamman luokan eli katuautoille löytyy ihan oma loosi ja mikä parasta kun ajetaan indeksiä vasten niin kaikill on ihan perkuleesti parempi mahdollisuus päästä ajamaan finaalissa. Tämä säännöstelty heads-up ei anna juuri mitään takeita että kaikki voisi pärjätä. Jotkut alkaa tykkämään tästä niin auto on juuri sitä millä pärjää ja loput tulee perästä. Kunnes taas on tarpeeksi kitinää ilmassa niin katsotaan sääntöjä uusiksi. Hyvänä esimerkkinä yksi Corvette kuski uudelta maalta joka tahkoo 14 sek aikoja vaikka kovempaakin luokassa saa mennä ja siellä se on lapiot pytyn ympäri aika monesti ollut. Onko kyseessä enemmänkin että ei vaan tunneta noita bracket luokkia tarpeeksi hyvin?
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ite ajan mieluummin heads uppia. Mä en ymmärrä sit bräkettiä,vaikka oon sitä ajanu välillä muistaakseni vuodesta 2002 lähtien. Ei oo sillee välii et voitanko vai häviänkö, ei hävetä hävitä ja esimerkiks Kauhavan ekaan maksoin tuplamaksun heads uppiin braketin sijaan tietosena siitä et ekal rundil tulee noutaja jos ei ihmeitä satu. Ihan yhtäailla ne "heavy hitterit" pärjää keskimäärin siellä bräketissäkin ilman et siin tavalliselle tallaajalle jää muuta mahdollisuutta ku joulu keskel kesää.
     
  15. TeeDeeKoo

    TeeDeeKoo 3rd gear

    Nyt ei kannata vetää hernettä nenään pussillista, mutta en taas ymmärrä miksi yleensä ajat kilpaa ja maksat siitä jos on tietoinen että ei seurassa pärjää =). Itsellä kuitenkin motiivina on kilpaa ajaminen ja hauskanpito. Street Bracketissa on totta että mitä nopeampi auto luokassa on niin sitä paremmat mahdollisuudet pärjätä, mutta hitaammalla autolla hyvällä kuskilla on mielestäni suht hyvät mahdollisuudet pärjätä. Miksi sitten ne "heavy hitterit"... mitä tarkoitkaan tuolla (samat naamat) ovat yleensä siellä finaalissa niin johtuu varmaan siitä myös että tahkoavat kisoja läpi ja kehittävät itseään ajajina autot voivat olla samoja luuskia ajan historian läpi. Itse ollut muutaman vuoden kuviossa mukana ja mielestäni olen päässyt mukaan leikkiin suht helposti. Kuten myös moni muu aloitteleva kuski. Helvetin hauskaa hommaa kun pääse tosissaan kisaamaan hyvässä seurassa. 30sek ollaan kilpailijoita ja loput aikaa hyvää kaveria =). Sen kun indeksin asettaa ja vetää pari tonttua päälle ajaksi niin on siinä vaikka 3sek nopeammalla autolla ja kuskilla tekemistä voittamisessa.
     
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kuten sanottu, jos haluaa ajaa bräkettiä ni anti mennä vaan. Itse koetan sitä välttää, ei vaan kiinnosta. Hevi hittereillä tarkoitan just niitä joilla on paketti yleensä aina hyvin kasassa. Tuurilla voit sinne väliin päästä, ihan siinä mis siel heads upissakin ja toki voi kehittyäkin jos on ainesta. Mut kuten sanottu, mä ajan mieluummin heads uppia.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hyvinhän se 19s? Ruskea slantsix valiant terrorisoi bracket kisoja aikoinaan. Sit taiskin tulla joku tiukennus sääntöihin kun ei 8-10s kuskeilla hermo kestänyt odotella viivalla :D
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ennemmin katsoo kattomaalin kuivumista kuin 19 sekunnin "kisa-autoa". Tai 18, tai 17, tai 16, tai 15, tai 14 sekunnin.
     
  19. Keme

    Keme Gearhead

    Toi summaa melko hienosti Braketin kiinnostavuuden. Ehkä kuskilla saattaa olla hauskaa, mutta näin katsojan roolissa ei suuremmin kiinnosta.
     
  20. eläkää ny. Mää aattelin panna 4piste Simpsonit kiinni lättäpää rodiin ja enskesänä ajaa brackettia. tavoitteena 15sek ja kai sielä nyt jollakin on katsomossa hauskaa vaikka valtaenenmmistöä vituttaa katsoa hidastelijoita.

    Ihan terapiakisaamista, jotta saa vältettyä kuumeen, eikä tarvisi ostaa oikeaa kisavehjettä.
    Jotku käy parisuhde terapiassa, joillakin työ vaatii kallonkutistajalla käymistä ja mulla voisi riittää kilpa-autokuumeeseen 15sek täyskaasuvedot

    a
     
    viilho tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!