Tuhannen kaakin Camaro

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja C5_Z06, 22.2.2014.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ennen viissataa heppaa oli paljon. Nykyään pitää olla tuhat. Jossei enemmänkin.

    GM:n mainioista LS-moottoreista saa irti paljon potkua, mutta - tai siitä syystä - tää alla oleva on mielenkiintoinen laite.

    Miten paljon uusikoppainen automaatti-Camaro oikein painaa? Kun varttimaili sinänsä ihan jees 60 jalan ajalla on loppunopeudeltaan 131 mailia tunnissa (211 km/h)? Varsin reipasta vauhtia toki, mutta tuhannella kaakilla...ööh...?

    Kyse on siis ahdetusta LS3-moottorisesta Camarosta, josta jenkkijoe ilmoittaa 919 heppaa takapyöriltä automaatin kautta ja vääntöä 1018 nyyttöniä, tämäkin takapyöriltä. Toki dynomittauksessa on hieman ilokaasua mukana...ja korjauskertomet on jätetty huomiomatta...ja vartilla ei ole ollut ilokaasua käytässä. Mutta vartilla on omistajan mukaan kuitenkin ollut yli 800 takapyöräkaakkia käytössä. Joka jenkkiläisittäin käytetyn logiikan mukaan tarkoittaa sitä, että moottorissa on 1000 kaakkia, kun voimansiirron häviönä jenkkien mukaan automaatille on luokkaa 18 prosenttia.

    Tässä 10.72 sekan video:

    http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Pi0rA-oq4g

    Tässä lehtijuttu:

    http://www.gmhightechperformance.com/ho ... stock_ls3/

    http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=341565

    Kovin ovat laihoja nämä jenkkihevoset. Vai mitä olette mieltä?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä GM on kovasti taantunut noilla hienoilla moottoreilla ja tollasia vanhoja voi kait vertailla painon suhteen.
    http://www.youtube.com/watch?v=w6uI45_PpA8
    Tai sitten vaan tollasessa "vakiossa" 454 pannussa on se tuhat heppaa kun ovat äkkiämmin perillä :rotfl: .
    Nykyään toi teho on menettänyt mekityksesä kun joka toisessa on se 400 heppa ja joka toisessa yli mutta se suorituskyky puuttuu.
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Kaikkihan tässä taantuu, ei voi mitään:

    [​IMG]
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Ei nyt jaksanut kattoo noita linkkejä mutta minkälaiset kumit ja alusta?

    Katurenkailla ei ihmeitä tehdä, varsinkaan liimaradalla. Ei auta vaikka olis 3000hv.


    Edit. Onko tossa linkkuperä?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Muistaakseni paremmat kuin vakiot ja 60 jalan aika taisi olla jossain 1.6 sekan kohdalla. Tai sinnepäin..

    Jooei. Loppunopeus kuitenkin kertoo kaiken oleellisen.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Laskurilla 4000Lbs painolla pärähti tollanen.
    Ja ton sösös impalan samalla painolla.
     

Kerro tästä muillekin!