Tukivarren kiinnikkeiden materiaalivalinta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Jokeri, 21.8.2007.

  1. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Camaron perään tarvitsisi tehdä kiinnikkeet tukivarsille. Tuttava metallimies/autoharrastaja kertoi että normaalista "mustasta raudasta" tehtynä eivät kestä? Reijät kuulemma soikioituu. Näin ainakin hänen jääratavolvon nelilinkeissä. Mistä materiaalista noita takatukivarren kiinnikkeitä olis paras lähtiä tekemään, entäs materiaalivahvuudet?
    Kyseessä on 3gen camaron pitkittäistukivarret ja panhard-tanko
     
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Eihän ne reiät soikioidu jos on asiallisesti tehty. Se korvakkeen reikä ja pultti ei saa toimia nivelenä joka liikkuu, vaan pultilla kiristetään kumipuslan sisäholkki tai pallonivelen pallo liikkumattomaksi korvakkeiden väliin jolloin reikä ei voi kulua soikeaksi.
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itse tein 4-linkin korvakkeet 5mm mustasta ja hyvin kestivät. Teet reijistä tarkat, ei mitään 0.5mm tarkuudella ja käsikoneella tallirappusilla. Heppaat kaikki päällekkäin ja pylväskoneessa kerralla ja välystä pulttiin vaik 0.1mm.Sen verran et menee nihkeesti paikalleen. Eikä pultin kierreosa saa olla korvakkeen kohdalla vaan senverran pitkät pultit et korvakkeen osalla on kierteetönvarsiosa. Muuten jompikumpi menee v...uiksi.. :mad:
     

Kerro tästä muillekin!