TULLI / Posti / huijaus => pankkitunnusten kalastus !!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja valtope, 7.4.2014.

  1. valtope

    valtope Gearhead

  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Re: TULLI / huijaus

    Mulle tuli kanssa. Itse en ole mitään tilannut, ja googlettamalla selvisi, että on huijaus.
     
  3. Nikke_Nakki

    Nikke_Nakki 1st gear

    Re: TULLI / huijaus

    Mitähän, jos tuohon laittaisi jotkut ihan höpöhöpö pankkitunnukset.
    En ole itse saanut tuollaisia kalasteluviestejä kertaakaan, niin en ole päässyt kokeilemaan.
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Re: TULLI / huijaus

    Näin juuri teinkin. :lol:
    Sillon tuli muistaakseni joku "virheilmoitus" tai jotain.
    Mutta nehän ovat ne tunnukset jo saaneet siinä vaiheessa.

    Ei ole sen jälkeen kuulunut mitään.
     
  5. valtope

    valtope Gearhead

  6. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Re: TULLI / huijaus

    Joo tuli viime viikolla ja oli todella lähellä että olisin tuossa samassa huijattujen listassa. Oli nimittäin paketti kaukomailta tulossa ja itse-asiassa se oli viestin lähettämisen aikaan tullissa. Onneksi kuitenkin soitin tullin puh.palveluun ja varmistin asiaa, niin selvisi että huijaushan se olikin.
    Yritin lähettä viestiä vastaamalla viestiin, mutta tuli virhe-ilmoitus ettei viestiä voi toimittaa.
    Sitä vaan jäin ihmettelemään että Tullia ei kuulemma kiinnosta asia enempää, itse voisin poliisille ilmoittaa, jos haluan.
     
  7. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Re: TULLI / huijaus

    Miten ihmeessä huijausviestin lähettäjä voi tietää että on tulossa tullattava lähetys??? Itse en ole tilannut mitään yli vuoteen ja nyt on paketti tulossa rapakon takaa. Sain huijausviestin ja avasinkin sen kännykässä, mutta tunnuksia en lähtenyt laittamaan. Oli sen verran epäilyttävä. Mm. ääkkösten pisteet puuttuivat. Nyt pohdin että pitäisikö tunnukset siitä huolimatta vaihtaa.

    Linkki näyttää olevan kertakäyttöinen. Vaikka ei laitttaisi mitään tunnuksia, niin mikään kolmesta pankkilinkistä ei toimi toista kertaa.

    On ne viestit ihmeellisen todentuntuisia, joten tarkkana saa olla. Tulikin osoitteesta tulli(at)lentotulli.fi.
     
  8. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Re: TULLI / huijaus

    Ei niiden tarvi tietää kelle on tulossa lähetyksiä. Kun lähettää miljoona viestiä niin aina löytyy useita joille on paketti tulossa, ja joukossa aina muutama hyväuskoinen niin homma kannattaa.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: TULLI / huijaus

    Laitoin tunnukset menemään ja nyt tilillä muhkea luotto. Ihan hyvä diili? Ja oikea paketti jäi tulliin.
     
  10. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Re: TULLI / huijaus

    En millään usko että on umpimähkään lähetetty sähköposti. On todella monella ollut tullattava paketti tulossa, joten joku toimitusketjussa yrittää tehdä hämäräbisnestä. Miten ihmeessä mullekin voi neljästä sähköpostiosoitteesta tulla juuri siihen, joka on ebay ja paypal osoitteena. Helppohan se sieltä on urkkia, mutta silti on vähän liikaa yhteensattumia. Luulisi Tulliakin kiinnostavan. Tai sitten ovat jo todenneet olevansa täysin voimattomia näiden kanssa.
     
  11. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Re: TULLI / huijaus

    Kyllä mä luulen, että ihan umpimähkään laittavat.

    Mulla ei edes ole pankkitunnuksia, eikä ole ikinä ollutkaan.

    Enkä ole myöskään tullista ikinä mitään hakenut.
     
  12. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Re: TULLI / huijaus

    Meilläkin tuli viesti pojalle mutta hän ei mitään ole koskaan tilannut niin ymmärsi heti huijaukseksi.

    t,Antti
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: TULLI / huijaus

    Toi muuten on tosi paska homma toi uus postin oikea paketin uudelleen ohjauspalvelu tätä huijauksen ajankohtaa ajatellen.

    Jos mulle olis paketti tulossa niin varmaankin olisin tunnistautunut jos paketin määräpäätä pitäis siirtää. Etenkin kun on melkein normaalia, et itella jotenkin tyrii :odroll:
     
  14. transport01

    transport01 3rd gear

    Re: TULLI / huijaus

    Ei ne sivut toimineet kunnolla (ilmeiseti tietoturvafiltteri esti sivun kunnollisen toiminnan).

    Laitoin aikanan myös tulliin sähköpostia. Kesti varmaan viikon ennekuin vastasivat, että huijausta.

    Itellat, DHL:t sun muutkin on laittaneet aina tekstaria tai soitelleet ja pyydelleet sähköpostilla lisä tietoja. Ei niitä tietoja millään pannkitunniksilla ole koskaan tarvinnut syötellä.
     
  15. valtope

    valtope Gearhead

  16. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Huijaus kuuluu samaan sarjaan kuin nänä naisten huijaukset...

    "Yksinäinen lentokapteeni on löytänyt mamman vasepuukissa. Nyt ihastunut tulisesti mammaan. .... haluaa tulisesti tavata, mutta juuri nyt kiivas työtahti. Hups kone on tehnyt pakkolaskun syrjäiselle kentälle ja yllättäen tarvitsee rahaa money orderina. Lähetä muru apuja....!"

    Ja mammahan lähettää... :rotfl:

    Mutta saavathan nämäkin mammat edelleen äänestää ja eivät ole holhouksen alla. :wink:
     
  17. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minä kuulun niihin "tyhmiin" jotka lankesivat ansaan. Olen tullannut kolme pakettia aiemmin noin vuosi sitten. Olin tilannut ebaysta tavaraa ja sain sieltä varmistuksen että tavara oli lähtenyt. Pari päivää myöhemmin tuli ilmo että tavara on "lentotullissa" ja linkki lentotullin sivuille. Se oli aivan oikean näköinen sivu ja osoitekentässä oli http://www.tulli/lentotulli.fi ei aihetta epäillä.
    Menin linkin kautta Nordean tunnistus sivulle (Sekin oli aivan oikean näköinen) ja http://www.nordea/jotainjotain.... osoitekentässä. Pari kertaa yritin loggata sisään, mutta tuli virheilmoitus ja sitten heräsi epäilys kun tulli.fi tiesi kertoa että seuraavan koodin järjestysnumero on "57". Ajattelin, että eihän vittu tulli voi tietää pankkitunnareiden järjestynumeroita!! Äkkiä Nordean sivuille selaimen linkistä, loggasin itseni sisään ja tarkistin saldot ja tilit. Kaikki oli kunnossa. Vaihdoin koodilappua uudempaan ja kävin vielä seuraavana päivänä katsomassa että kaikki oli OK.
    Tämä itse huijaustapahtuma kesti ehkä 4-5 minuttia siitä kun ensimmäisen koodi kirjoitin ja tajusin käydä Nordean sivuilla, että se meni tosi nopsaan se koko tilanne.
    Laitoin sitten viestiä Tullin jollekin tietoturvapäällikölle, että josko heitä kiinnostaisi juttu ja haluavatko he spostit, mitään vastausta en koskaan saanut. Koska mitään ei tapahtunut minun pankkitileille, siivosin koneen, vaihdoin kaikki tärkeät salasanat ja heivasin kaikki vanhat spostit mäkeen pari viikkoa tapahtuneen jälkeen.
    Tuossa pari päivää sitten rupesi sitten tapahtumaan... Olivat rosmot ottaneet pikavippejä ainakin 1500 ja 2000 eurolla mun pankkitunnareilla Everyday ja Suomentililuotto yhtiöistä. Nämä pikavippaajat lainaavat aivan sairaan suurilla käsittelymaksuilla ja koroilla rahaa erittäin kevein perustein. Nyt on sitten "lainasaldoa" kuluineen 1500+270 ja 2000+300 :D
    Tein rikosilmon tietysti ja ilmeisesti en tarvitse maksaa vippejä koska nuo firmat ovat maksaneet rahat jonkun muun tilille, eli minä en ole nostanut luottoja... Katsotaan sitten rosiksessa kuis äijän käy... :eek:

    Sillein vaan että ei kannata ihmetellä kuka on niin tyhmä. Väsyneenä sitä saattaa kuka vaan haksahtaa kun sopivasti sattuu... En koe olevani "helppo kohde" olen kuitenkin touhunnut täällä jo 40 vuotta vaikka mitä bisnestä, verkossa ja oikeesti!
    Ollanpas varovaisia jatkossa :D
    PS Fyrkat meni ilmeisesti jonnekin RomaniaBulgaria akselille, siellä ne tekee enemmän hyötyä kuin täällä, vaikka rosmojen kautta menivätkin. :lol:
     
  18. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Nyt ei muuta kun toivoa että ettet joudu maksamaan laskua. Tuolla aiemmin jo kerroin että itsellenihän kävi juuri samalla tavalla, paketti oli Tullissa(tuli postissa seuraavana päivänä)ja vaikka summa oli alle 22€, luulin tullin vaan jostain syystä kiinnittäneen huomiota siihen pakettiin. Kerkesin jo klikata OP:n tunnusta, mutta tosiaan sen verran olin hereillä että siinä kohtaa alkoi kellot soimaan. Ei todellakaan tarvitse paljoa keskittymisen herpaantua, niin huonosti käy.
     
  19. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Onpa ikäviä juttuja ja itekkin varmaan lankeaisin kun en nettiasioissa tosiaankaan mikään" penaalin terävin kynä" niinkuin sanonta kuuluu kun moiset tietokonejutut ei edes kiinnosta kuin pakon edessä...enempi surffausta ja tavaran ostamista näihin 2 ja 4 pyöräisiin harrasteisiin,kantrimusaa jenkeistä ym sekä viimeksi tällä viikolla tuli CD soitin Englannista.
    Olen kumminkin niin epäluuloinen ja varovainen että jopa nämä ostojen tekemisetkin luottokortilla maailmalta mietityttänyt ja Kiinanpojat on jymäyttäneetkin pariin otteeseen vitkuttamisella ja ajan peluulla...
    Tiedätte tyylin!
    Näissä nettitilailuissa olen välttynyt koukutuksilta ja huijauksilta kahdesta syystä:
    1:Ei ole pankkitunnuksia,maksan siis laskuni pankkiautomaatilla mummojen kanssa.
    2:Kun tullista tulee tieto että täällä olisi nyt setälle pakettia,kilautan tullipostiin ja lähetytän sen tänne Susirajan lähitulliin johon menen henk koht asioimaan paperit+lappuset mukana sekä maksan tätille tiskillä josta lähettävät rahani varmaan Kreikkaan,mutta asia tulee hoidettua "livenä"ja paketti lähipostiin parissa päivässä Helssinkistä,josta ilmoitus.

    Tokihan tämä on vanhanaikaista mutta niin on tämä tyyppikin joka kirjoittelee :rotfl:
     
  20. Tilasin just pakosarjat jenkeistä ja nyt tuli jostain Italiasta-Roomasta "cargo forwarders" yhtiöltä kyselyä tarkemmasta toimitus osoitteessa?
    Paketti kuulemma heillä ja odottavat tarkempia tietoja kiireellä?
    Kysyivät nimeä, osoitetta ja puhelin numeroa.

    Haiseeko?
    Paketit tulossa USPS:llä...
     

Kerro tästä muillekin!