TULOKSET 2010

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mikkoli, 16.5.2010.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ite olin tuolla kisoissa, ja kiva olis toki itekin tietää niistä tuloksista. Lisäks kiinnitin huomiota tohon väen vähyyteen sunnuntaina lauantaihin verrattuna, varmaankin osasyy siihen on se, ettei edes FHRA:n sivuilla ole merkkiäkään siitä, että kisa olis ylipäätään edes alkanut, saati tuloksia. Onneks on edes noi Outlaw.fi sivut.

    Ei kai sitä organisaatiota tunne kukaan, kun ei siitä ja sen toiminnasta ole tiedotettu. :rotfl: Mut yhdistyksen joka pyörittää jonkinmoisen liikevaihdon omaavaa yritystä jonkinlaisella palkallisellakin henkilökunnalla tarvis vissiin kyetä parempaan kun vaikkapa junnukiekkoilijoiden puulaakikerho? Ei mun mieleeni ihan heti tule toista SM-tasoista lajia, joka puolväkisin haluaa pitää ittensä pimennossa.

    Rutinaa ilman avaimet käten ratkaisua, joo. Mut meinaatko tosiaan, et asioista ei pitäis keskustella tai havaitsemiaan puutteita tuoda esiin jos ei oo tarjota valmista ratkaisua niiden hoitamiseksi? Jos näin, niin mä olen siitä asiasta aavistuksen eri mieltä. Ehkä niitä esiin tuomalla sellanen ratkaisija ja ne ideat jostian löytyvät, tässäkin esimerkiks Jza:lta on tullut ihan konkreettisia ehdotuksia joihin on sitten Bitiltä tullut kommenttia. Jos tällaset asiat pitäis käsitellä vuosikokouksissa ilman nettikeskustelua, niin kuinkahan pitkälle kokouksessa päästäis?
     
  2. Titta

    Titta 1st gear

    Tottakai asiasta pitää keskustella! Keskustelun kauttahan ne ideat löytyy joita tarjota, mutta jos palaute on tasolla "kaikki mitä teette on paskaa, noi tuolla tekee paremmin" niin sille on vaikea antaa painoarvoa. Se myös motivoi aika suuresti. (Yleistin aika karkeasti, tiedän.)

    Kaikki meistä haluaa samaa asiaa, toimitsijat haluaa tehdä hyvät kisat joissa kuskit voivat ajaa hyviä aikoja jotka saadaan hyvin nopeasti kaiken kansan tietoon.
    Jos jossain kohtaa on ongelma, niin korjataan se. Siihen oikea paikka on se vuosikokous/kokoukset, joissa jäsenet pääsevät ääneen kertomaan epäkohdista ja kuinka korjata ne. Sitä ennen keskustellaan ja jaetaan mielipiteitä. Hyviä ideoita on jo heitelty, prosesseissa on varmasti ja selkeästi parantamista.

    -Joni
     
  3. Cruisemissile

    Cruisemissile 1st gear

    Ei hemmetti...tajuaako kaikki, että hommaa ei pyöritä mikään Vetelin Kuivat-nuorisojaosto, vaan ihan oikeasti vuosikymmeniä tätä hommaa duunannut poppoo, joka tekee sitä tällä hetkellä busineksena. Jännä juttu, että tässä kohtaa ko. organisaatio, ilmeisesti tarkoituksella, piiloutuu tällaisen "talkoohenkisen näpertelijäporukan" viittaan.

    Mitä ihmettä on viime vuoteen nähden tapahtunut, kun Motoparkissa ei ole tietääkseni palanut rakennuksia vaan kumi.

    Kisat loppui sunnuntaina, ja kävellenkin olisi jo ehtinyt pöydän ääreen naputtamaan nettisivuille edes jotain. Kuten tuossa jo joku mainitsikin, tietääkö jengi, että kisat ajettiin jo. Fyyran sivuja selatessa kauden avauskisasta on...no, onko mitään mainintaa tällä hetkellä.

    Ollaan kuitenkin vuodessa 2010 ja Fyyran budjetti lienee enemmän kuin 2000€. Säästäminen väärässä paikassa on eri asia kuin resurssien vähyys. En kyllä helpolla usko, että em. Force Majeure-este vaikuttaa edelleen. Kritiikki pitää esittää nyt, eikä jollain pikkujouluristeilyllä. Ja ihan tiedoksi, jollei meitä "rutisijoita"täällä olisi, ei olisi Fyyraakaan. Vai rahoittaako joku omistajista tämän show:n omasta pussista?
     
  4. kinde

    kinde Gearhead

    Lainaus FHRA sivuilta.

    SM-PISTEET / FINNISH CHAMPIONSHIP POINTS



    Päivitetyt SM-pisteet tulevat tälle sivulle jokaisen ajetun kilpailun jälkeen!

    Page will be updated after each race!



    After päivä ei vain vielä ole koittanut. :rotfl:
     
  5. Titta

    Titta 1st gear

    Edellämainitsemani mielipiteet ja kommentit ovat siis nimenomaan sen talkoohenkisen näpertelijä rivitoimitsijan. Ei mun lompakossa näy kisareissut muuna kuin kuitteina. Se businessporukka josta puhut on aika pieni osa organisaatiota.
    Siksipä pyydänkin keskustelemaan foorumilla jossa asialle voi oikeasti tehdä jotain.

    Tarkoitukseni ei ole, kuten väärin ymmärretään, aukoa päätä kellekään eikä puolustella ketään sen kummemmin. Se ei ole minun tehtävä. Tehtävä oli olla kilpailunjohtaja ja se homma päättyi kun palkinnot jaettiin. Koitetaan saada ne tulokset nettiin ASAP.Kiittikuitti.

    -Joni
     
  6. Cruisemissile

    Cruisemissile 1st gear

    Eiköhän kritiikin kärki ole kuitenkin jossain korkeammalla, eikä siellä, missä hommaa hyvää hyvyyttään pyöritetään. Paska homma, älä ota tätä henkilökohtaisesti. Eikös kaikki muu sujunut ihan hienosti. Ainoa ongelma on nämä tulokset, jotka muihin kisajärjestelyihin nähden ovat aika mitättömän pieni osio vaivannäön kannalta ajatellen.

    Kyllä vastuun viimekädessä kanna TJ...tai joku tiedottamisesta vastaava. Aika ikävää, jos lankulle talutetaan talkooporukkaa. Kritiikin esittämiseen tämä foorumi on aivan oikea. Tasan varmasti koko Fyyran poppoolle on kirjoittelu täällä tuttua. Jos ei ole, niin sitten on turha ihmetellä tulosten puuttumista.
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mikä se foorumi sitten on kun tämähän on nykyisin se ainoa FHRA:n keskustelufoorumi jonne ohjataan sieltä ko. yhdistyksen sivuiltakin?

    Itse kisathan sujui tuolla ajattamisen ja muiden kisapaikalla tapahtuneiden juttujen suhteen varsin mallikkaasti joten silleen tää on harmi että aina kuitenkin tulee jotain mikä tökkii eli nyt tää kisan aikana ja sen jälkeen tulosten tiedottaminen tai siis sen täydellinen puuttuminen :-?
     
  8. Titta

    Titta 1st gear

    Tuossa tarkoitin siis niitä kokouksia, huonosti sanottu.

    Kritiikki on varsin ymmärrettävää, ja tämä palsta hyvä paikka sen esittämiseen julkisesti. Joskus vaan meinaa ottaa sitä hernettä nenään vähän liikaa.. :oops:

    Pitää toimitsijoiden kesken ottaa asia puheeksi, että saadaan Kamasassa tulospalvelu toimimaan. Nettisivut ja tulospalvelu kuitenkin on se ensimmäinen paikka mihin kisoja kotoa seuraava suuntaa.

    -Joni
     
  9. ransu68

    ransu68 1st gear

    Ilmeisesti oon vääräs mutta luulisin että ei vaadi kauhean isoa panostusta että joku toimitsioista samalla kun käy lukemassa illalla sähköpostinsa ni pistäis tuloksia nettiin. Oon reilu ja veikkaan että koko hommas menis aikaa max. puol tuntia. En pitäis aikaa kohtuuttomana panostuksena yleisön palvelemiseen.
     
  10. ransu68

    ransu68 1st gear

    LISÄYS: Onko vieläkin olemassa force majeure kun ei oo viä näin keskiviikkona tuloksia saatavilla?
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noita käytännöön toimiahan hoitelee enimmäkseen vapaehtoiset toimitisijat, sellaseksi on tietty pääsy kenellä tahansa asiaintiloja parantamaan. Ja mun mielestä toimitsijat hoitavat hommansa hyvin. Jos jotain puutteita on, niin ne on sitten enempi tuolla päättävällä tasolla, organisoinnissa ja priorisoinnissa, kenties taidoissakin?
     
  12. transport01

    transport01 3rd gear

    Toki saa ja pitääkin tuoda, mutta jos vastuuhenkilöt priorisoivat rutinan perusteella asian tasolle tehdään, kun ehditään, niin se yleensä jää tekemättä.

    Tietysti jos rutina kasvaa tarpeeksi suureksi, niin asian prioritetti nousee automaattisesti ja tietyn tason ylittäessä asia korjaantuu.

    Esim tässä tapuksessa on jo esitetty ratkaisumalleja. Minun mielestä täällä on tullut jo esille riittävä määrä tietoa konkreettisen esityksen tekemiseksi.

    Minun ehdotus on, että hommaan palkataan kovoa ja softaa osaava opiskelija kesätöihin urakkapalkalla, eli kun homma pelittää automaattisesti, niin palkka maksetaan. Kyseessä on kuitenkin päivien tai max parin viikon homma osaavalta tekijältä.

    Eli 2000€ +palkan oheiskulut summalla tekee jo melkein mitä tahansa jos löytää osaavan tekijän. Kesä on vastassa ja varmasti on paljon opiskelijoita ilman asiallisisa kesätöitä. Ongelma on vaan löytää se oikea tekijä ja määritellä työtehtävän sisältö riittävän tarkasti, sekä palkkion suuruus. Ja tuo urakkapalka hoitaa sen puolen, että ei palkkaa, jos ei tulosta :rotfl: Parhaat tekijät on tietysti jo löytäneet kesätyöpaikan, eli siinä mielessä hyvän tekijän löytäminen on se haastavin tässä.

    Noista viesteistä sain sen kuvan, että itse toteutus on syytä tehdä niin, että nykyiseen järjestelmään ei kosketa, vaan data kaapataan sen rinnalta ja käsitellään sopivasti jonka jälkeen se on valmista kauraa julkaistavaksi - reaaliajassa. Järjestelmään pitäisi tutustua aika perusteellisesti, että pystyisi sanomaan mikä on paras tapa toteuttaa, mutta toteutettavissa se 99% todennäköisyydellä on täysin reaaliaikaisenakin, kunha tahtoa ja hiukan rahaa palkkoihin löytyy.

    Ja edelleen kun homma on pystyssä, niin se vaadi mitään lisähenkilökuntaa käytön aikana, eli kyseessä on kertakulu.
     
  13. Slow66

    Slow66 1st gear

    Näinhän se on, ja etenkin kisat järjestävän seuran nettisivut. Jos siellä ei puhuta edes koko kisoista sanaakaan, niin aika erikoisen kuvan lajista saa. Outlaw.fi tulospalvelu on hieno asia, mutta sieltä näkee vain lähinnä OL:n kuulumiset. Ei siinä mitään, mutta kun olisi muitakin luokkia jotka kiinnostaa ja paikan päällä olevien tuttujenkin aika menee oman auton kanssa eikä muuhun oikein jää aikaa.

    Onhan tässä kritiikissä osin kyse meistä nettiaikakauden pilaamista, joskus kultaisella 80-luvulla oli ihan OK odottaa tuloksia vaikka kuukausi seuraavan V8:in ilmestymiseen saakka. Tänä päivänä pitää kaiken tapahtua mielellään reaaliajassa tai vain vähän jälkeen. Ja eihän tuo mahdotonta liene pienilläkään resursseilla, olihan Mopoilijankin ensimmäiset kuvat Motoparkista jo netissä ennen kuin oli lähtöäkään ajettu?

    Kritiikistä ja sen kohteesta vielä sen verran, että eiköhän tämänkin aiheen kritiikki ole suunnattu lähinnä sinne ns. päättävälle taholle eikä niinkään ns. suorittavalle taholle. Olen satavarma että talkooporukka tekee työnsä niin hyvin kuin pystyy, mutta se onko kaikki resurssit käytössä ja oikein suunnattuna onkin sitten päättävän tahon vastuulla.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Näin minäkin käsitin. Mutta en tiedä. Voisin vaan silti uskoa, että kyllä tohon joku viritys saatais duunattua ihan vaikka talkoovoimin... Mutt ottaa heistä selvän, että olisko tommoiselle edes kiinnostusta vaan vaikutti tuossa muutama kommentti siltä että "mitäs ette päässeet paikalle". :odroll:
     
  15. pontso

    pontso Gearhead

    hei te jotka olette puheväleissä niihin jotka päättää näistä asioista niin kertokaa niille että osa porukasta ÄÄNESTÄÄ jaloillaan jos ei ala niitä tuloksii tuleen tänne nettiin . ai miksen menny paikalle , no mulla ku oli este ja mä haluun tietää miten hemmot ajo . ja MOPOILIJA sulle iso kiitos kuvista , jatka samaa rataa , niitä on mukava kattoo.



    V...u ne tulokset julki vai onko tää joku hyvä veli kerho
     
  16. Titta

    Titta 1st gear

    Tämä ei missään nimessä ollut tarkoitus, sikälimikäli tarkoitat mun kommentteja.

    -Joni
     
  17. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Haluais kanssa saada pisteitä omasta luokasta.

    Oon hirveen epätietoinen sijoituksestani.

    Olenko 3. vai 4.?

    Entäs piste-erot muihin?
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    En mä sun juttuja tarkoittanut. Mutta mitäs noista. Kerkeehän noita tuloksia odottamaan, kun on aikaa eikä paikalle "vaivauduttu".
     
  19. Lohkoneuvos

    Lohkoneuvos 1st gear

    Privalla viestiä niin voin sponsoroida 3G-kortin PCMCIA-paikkaan tulospalvelun käyttöön jos sellainen nähdään tarpeelliseksi.
     
  20. IGI

    IGI 3rd gear

    Hei oikeesti missä tulokset viipyy :mad:
    Onhan noita fhra:n sivuja päivitetty kisojen jälkeen useasti. Miksei niitä tuloksia voi sinne laittaa???
     

Kerro tästä muillekin!