Tunnistustehtävä johto virranjakajan takana

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja itkonen, 24.11.2007.

  1. itkonen

    itkonen 3rd gear

    K1500 pikkarista löytyi yksi violetti johto virranjakajan takaa johtosarjojen vierestä. Siinä on samanlainen liitin kuin virranjakajan sähköisen ohjauksen liittimessä joka irroitetaan sytytysennakon säätöä varten. Vain yksi yksinäinen johto tuollaisessa liittimessa ja katoaa sitten molemmat päät johtosarjojen uumeniin, niin ei viitsinyt purkaa sen selvittämiseksi mihin menee. Huomasin johdon vasta eilen, enkä tiedä miten kauan se on ollut katkaistuna tai teippiliitos pettäneenä. Eli toisessa pätkässä on teipinpala päässä ja toisessa ei mitään muuta kuin katkennut pää. Selkeästi näyttäsi siltä, että se liitinosa on tarkoituksella tuolla virranjakajan takana johtosarjoista ulkona.

    Mikähän tuo irrotettavalla liittimellä varustettu johto oikein on? Liittyisköhän edes joku moninaisista ongelmista auton kanssa tuohon piuhaan :eek:
     
  2. 496SS

    496SS 3rd gear

    Kävin just vilkaisemassa :eek: tuon äsässän johtosarjaa, enkä ainakaan siinä huomannut kuvailemaasi johtoa/liitintä, vaikka saman ikäluokan pick-up onkin kyseessä...

    Helpottaa huomattavasti johtojen tutkimista kun autossa ei ole moottoria :)
     
  3. mechanic

    mechanic 1st gear

    mun papruissa lukee tan-wht (violetti-valkoinen) polttoaine pumppu sisään? ja toinen on mustalla raidalla menossa kickdown releelle ja vielä löyty yks :eek: ilman raitaa menossa ajovaloon
    nämä katselin kaavioista en tiedä sijaintia autossa pätevät ainakin -90 malliin bensa koneella
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    wht meni oikein, mutta tan ei ole violetti vaan ruskea.
     
  5. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Jaa-a semmonen siellä on. Kytkin sen samalla kun otin koneen taas rempan jälkeen tulille. Tuon tarkoituksen selvittäminen voisi selittää ehkä jotain mysteerejä :) Täytyy mettästää tietoa. Ja piuha on 100% varmasti pelkkä violetti. Pikakatselulla MAP-hässäkästä löytyy saman värinen piuha, muita en hokannut.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Noilla main kulkee violetteja (purple) johtoja ainakin lambdan signaalijohto ja startin heräte (paksumpi),mutta tuskimpa niistä kyse jos ollut poikkikin ja auto toiminut edes jotenkin.

    ECM:lle menee myös sama startin heräte ja se on haaroitettu jostakin sinne,mutta kulkenee sisäkautta koelaudan alareunassa...en ole tosin varma :eek:

    Muistelen kyllä että siellä tosiaan on joku single waterproof-liitin itselläkin,mutta en mene vannomaan johdon väriä...hankala tarkastaakin kun sinne ei näe nykyisin senkään vertaa kun aikasemmin... :(

    Bensapumpun syöttöjohto on TAN-WHT eli beige-valkonen ja musta maa johto samassa liittimessä...sen liitos on jarrutehostimen alla...tyyppi double waterproof.

    Mahdollisesti kyse on jostakin johtosarjassa olevasta esiasennetusta lisävaruste- tai toisessa mallissa käytetystä varusteliittimestä.
     
  7. mechanic

    mechanic 1st gear

    :oops: ja ensi kerralla selvinpäin
    voin laittaa ko kiesin kaaviot sähköpostiin jos tarvetta...
     
  8. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Mulla on noita kaavioita mitkä ovat Chiltonin ja Haynesin manuaaleissa, jos on jotain parempia niin tervetulleita ovat. :D
     

Kerro tästä muillekin!