tunturi super sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja corolla_91, 23.10.2006.

  1. jaahas solikka miehiä vai?


    itsellä se ihan ensimäinen mopo oli vm87 super sport alumiini vanteilla ja alakautta menevällä putkella, tuo mopo koko kohtalonsa nuoruuden ajoharjoitteluissa. tämän jälkeen hommasin vm 85 pappatunturin jolla tulikin sitten ajettua älyttömiä määriä ja kyllä se kesti kovimmatkin pakkaset kun pakko oli päästä liikeelle vaikka palelikin yli omien tarpeiden. tulihan tuolla taitettua matka jyväskylästä kemiön saareen turun saaristoralliin ja takaisin sitten yhdellä istumalla (14h mopon päällä kärry perässä kaatosateessa) toki muutaman kerran oli pysähdyttävä tankaamaan.tuolla kemiön reissulla pääsimme kerhomme presidentin kanssa spinneri lehteen kun moottori pyörä poliisin mukana oli toimittaja. myöskin keskisen kyläkauppa, visulahti,joutsa ja muutama muu paikka ovat tulleet mopoilessa tutuksi.

    mutta huonoa sanaa ei tunturista ole eikä varsinkaan puch koneesta, se piisamin kokoinen moottori on jaksanut murveltaa mielettömiä määriä aivan naurettavalla huolto määrällä.

    jyväskylä on yritetty pitää kerhotoimintaa yllä mutta itse olen työn perässä muuttanut forssan suunnalle, mutta silti jyväskylässä käydessä tulee välistä mopolla ajeltua
     
  2. corolla_91

    corolla_91 1st gear

    joo kyllä puchin on on noista kestävin varsinkin siihen tunturi super sportiin jossa on 4 vaihteinen puchin kone niin saa vielä jonkun verran osia,mutta esimtunturi sportiin siihen 3 vaihteiseen ei ole saatavilla osia todellakaan niin paljoa...solikat eivät todellakaan vedä vertoja tunturille oli sitten kyseessä mikä tahansa tunturi!!!!...... :)
     
  3. KALE

    KALE Gearhead

    Olis yks tollainen myytävänä. 700€ yleis ilme siisti ja on rekisterissä.
    Vaatii vain kovaa ajoa :)
    Väri sini harmaa.

    Mie muuten myyn mopojen osia kans :odroll:
     
  4. cmro85

    cmro85 Gearhead

    minulla on tuolla varastossa -69 tunturi sport. jos jollain olisi osia tähän niin olisin valmis ostamaan. puuttuu iskarit ja lokasuojat.
     
  5. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Super Sportilla se meikäläisenkin moottoriajoneuvoura alkoi vuonna -79.
    Oi niitä aikoja....
     
  6. Driver81

    Driver81 2nd gear

    Kylläpä vain...super sport oli ensimmäinen kaksipyöräinen moottoriajoneuvo. Ja tosiasiassa siis toinen niistä kahdesta omistetusta. Monia hauskoja kilometrejä, melko huolettomiakin. Läpi vuoden painettiin, harmittaa hieman kun tuli myytyä serkulle....voisi ostaa takaisin jos se olis vielä hyvinkin tallessa. Oli vielä näillä tyylikkäillä magnesium vanteilla eikä millään pinnapa****a
     
  7. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Muistan kun -82 maalasin Super Sportin tankin.Alle kulta ja pintaan metalflakesininen.Ai että hienosti kimalteli kun kylille katuvalojen loisteessa päristeli :rotfl: .
     
  8. 69

    69 Gearhead

    tallista löytyy -68 sport mr kilvillä.

    olipa siellä myös -63 lähetti mr kilvillä, mut kun myin perk...
    ei 2500€ tunnu missään :cry:
     
  9. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Muistan kuin eilisen päivän, kun lähdin uudella Tunturi Super Sportilla liikkeestä, keskeltä kaupunkia kohti kotia, oli kesä ja vuosi oli ´81.
    Sininen, valuvanteilla, kuka sitä nyt pinnavanteilla olevaa...

    Tuolta se näytti kotipihalla samana päivänä.
     
  10. suburban95

    suburban95 Gearhead

    Vuonna -80 vanhemmat ostivat toimimattoman SuperSportin 14v.kollille eli minulle.Korjasin ja viritin tuon laitteen pohjalta oppi ja erehdys tai päinvastoin.Sain tuon laitteen kulkemaan yli 100km/h ,mutta ongelmiakin tuli ja riitti,virkavaltakin oli liian usein perässä.
    Nyt olen evp.ralliautoilija joka on kokeillut lähes kaikkea moottorilla liikkuvaa
    päristintä,kipinän tähän antoi Tunturi SuperSport.
     
  11. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    Aih kun on nätti 8) itse ajelin alle 15v vanhoilla pappiksen sohloilla, voi että sitä ihanuutta kun sain 15 täytettyäni ostettua muutaman vuoden vanhan SuperSportin joka oli kun pakasta vedetty ja kulki 80. Silloin olo oli kuin kuninkaalla. Vieläkin toi kuva säväyttää. Oma oli vm 85, valkoisella tankilla ja pinnavanteilla.
     
  12. Juho81

    Juho81 1st gear

    Kyllä Puch 4-v moottorissa on sitä jotain. Aina se helisee/kilisee, mutta vie perille...


    Tällä hetkelläkin omistuksessa on Tunturi tuolla kuuluisalla "piisamimoottorilla"... :rotfl: Sillä on kiva käydä mökillä mettäautoteitä pitkin.




    Niin ja tulihan sitä tuunattuakin. Aivan tuliteristä kytkinlevyistä lähti kitkapinnat irti. No tilalle 1mm kuparilevystä tehdyt kitkapinnat ja nyt muuten kytkin pitää!!!! Uskomatonta, mutta totta.
     
  13. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Oliko sulla öljyä koneessa? Mulla on myös kokemusta siitä kun ne tunan kytkinlevyt hajoo kun koneessa ei oo öljyä
     
  14. pässi

    pässi 3rd gear

    Mulloli juniorina parikin super sporttia, toinen rokkimallia ja toisesta tein sopperin! Jatkettu raisun keula, kustomisatula, maltanristi takavalo ja -peilit. Ja tietty liekkimaalaus! Eka minkä tein, nykyään on tullu tehtyä jo monia... Oi niitä aikoja, 13 kesäsenä polliisia karkuun viritetyllä tunalla. Ei saanu kiinni... :eek:
     
  15. MH

    MH 3rd gear

    Tähän on pakko muistella itse kun noin vuonna -86 maalasin punaiset liekit siniselle pohjalle super-sportin tankkiin ja oli pakko lähteä kaupungille vaikka vielä oli maali märkää. :rotfl: Täytyi muistaa ettei puristanut jalkoja tankin kylkiin.
    Sitten vielä kaveri kehtasi sanoa "hienoja" liekkejäni kiintoavaimen päiksi.:mad:

    Mulla oli muuten myös noi aluvanteet, vois varmaan skannata kuvan joskus tänne, sääli ettei ole kuvaa siitä liekki versiosta. Myöhemmin maalasin tankin valkoiseksi.
     
  16. Ahis

    Ahis Gearhead

    Eikös se alumiinivanne-sportti ollut DX-mallimerkinnällä? Mulla oli ainakin sellanen.
     
  17. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    DX tuli myöhemmin 80-luvulla. Vuonna -81 aluvanteisen mallimerkintä oli Super Sport L. Siihen pakettiin kuului aluvanteiden lisäksi lähes suora ohjaustanko (näkyy tossa mun linkittämässä kuvassa), joka taas tarvittiin siksi, että lisävarusteena saatava varttikate olisi sopinut paikoilleen. Mulla ei sitä katetta ollut, ja taisi olla harvinainen varuste, muistaakseni hinta oli suhteellisen kova.
     
  18. hot rod

    hot rod 1st gear

    Tuleeko Sportin (-81) etuiskareihin joku öljy vai rasvataanko vain jousi? :eek:
     
  19. nikke92

    nikke92 1st gear

    Mulla on kiikarissa oikein nätti tunturi super sport: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=498096

    Tuon kaunokaisen kun saisin pihaani niin laittaisin alkuperäistä vastaavaan kuntoon(pakoputki ja etulamppu) ja laittaisin museorekisteriin.

    Onko kellään tiedossa hyvää sivua josta saisi kyseiset osat, alkuperäiset tai vastaavat super sporttiin, vuosimallihan on 1977.

    PS. ei kai tankin värikin pidä olla alkuperäinen? :eek:
     
  20. hot rod

    hot rod 1st gear

    Vein tänään tankin,rungon ja hilppeet maalarille.Laittelen kuvia sitten kun projekti etenee.Tavoitteena on ensikesän Classic Vesijärvi-kierros.
     

Kerro tästä muillekin!