tunturi super sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja corolla_91, 23.10.2006.

  1. ohc205

    ohc205 1st gear

    Mulla on itellä kanssa jemmassa vanha -81 supersport, ollu jo yheksän vuotta. Ostin sen viistoistavuotiaana 400mk ja se oli sillon täysin osiin purettu. Mutta äkkiäkös tommosen mopon kasas.
    Sitä ennen oli pappatuntureita, mutta ne on myytiin äkkiä poies.
    Tuo supersport on ihan rekisterissä oleva laite. Itseasiassa ainoa mun mopoista joka on rekisterissä. Aattelin jos entisöis sen joskus, mutta nyt kaikki näyttää entisöivän niitä, joten se ei sitten tuntuis kovin omalta jutulta..

    Minkähän takia näitten mopoje hinnat on noussu pilviin?
     
  2. PioneerVolvo

    PioneerVolvo 1st gear

    Tunturiharrastus vaan jatkuu ja laajenee, on tullut hankittua useampia projekteja talliin jotta ei ilmenisi vapaa-ajanvietto-ongelmia. Tällä hetkellä kalustoon kuuluu yksi Sport, yksi Tiger, 3 Super Sportia, 3 DX:ää sekä 3 Trialia sekä muutama purku-tunturi varaosiksi. Sportin ehkä hävitän pois kun se on liian vanha minulle.

    Tänä vuonna on tullut täyskunnostettua DX sekä kaverille entisöityä Super Sport. Kumpikin projekti vei 3kk eli puoli vuotta on tullut tänä vuonna tallissa oleiltua melko tiuhaan. Lisäksi olen fixannut yhden Trialin siistiksi sekä pari invamopoa tullut käyttökunnostettua ja muitakin mopoja ruuvailtua. Ja ajellut mopoilla jokusen tuhatta kilometriä.

    Jos tekee mieli ihastella Tuntureita niin kannattaa käydä AMA ry:n sivuilla tsekkaamassa mopojen kuvagallerioita, erityisesti Super Sport-galleriasta löytyy upeita yksilöitä.
     
  3. Tweek

    Tweek Gearhead

    Tämmönen löyty :D
    [​IMG]
     
  4. cfl

    cfl 1st gear

    yeh

    Yks tommonen löytyy... On kilvissä ja kone remontti meneillään, uusi kierokanki (mk paremmilla laakereilla), vauhtipyörän kevennys, kampiakselin tasapainotus,uudet stefat ja tiivisteet, hollannista tilattu 70cc sylinteri setti (viilaus projekti),20mm kaasari,uudet runkolaakerit ja pakoputkenkin ajattelin itse taitella...

    Noh kunhan kulkisi edes 95 km/h niin sillähän sitä pääsis paikasta jo toiseen :D
     
  5. 69

    69 Gearhead

    Re:

    Tuntsa keliä alkais oleen, aiai kakstahdin käryä pilkkihaalareissa :lol:
     
  6. black label

    black label 1st gear

    Tuollainen minullakin oli ensimmäisenä moottorihärvelinä. 90-luvulla se tuli myytyä paperittomana ja puna/mustaksi tuunattuna Vantaalle tms lähimaastoon rock-henkiselle perheelle. Vieläköhän on hengissä, mopo siis....
     
  7. Motoristi

    Motoristi 1st gear

    Tunturi löysin vähän ajettuna Pohjois Pohjanmaalta. Ajanut 78 mallisella 2v aikana yli 4000km. Toimiva peli, mutta sähkövika saatiin korjattua. Mukava peli ajaa.
     
  8. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Tunturi Super Sport Lappeenranta 20.05.2022

    [​IMG]
     
    kerkko ja Vallu 426 tykkäävät tästä.
  9. three hundred

    three hundred Gearhead

    Kuulostaa kivalle mut kalliille kun Poliisit pysäyttää….
     
  10. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Eikai skoudet vie noinkäydessä vielä autokorttiakin?
     
  11. three hundred

    three hundred Gearhead

    Ajooikeudetta ajo jos ei oo mp korttia ja mp vakuutukset arvion mukaan takautuvasti… ja tietty sakkoo pirusti viritetystä moposta
     

Kerro tästä muillekin!