Tuontiauto vm.1968 rattilukko ja katsatus ongelma

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Nova1968, 19.4.2011.

  1. Qjet

    Qjet 1st gear

    Oisko tuossa just boldattuna se syy, jonka vuoksi ei käy...?
     
  2. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Museomies vaati Museoautoon nykyelektroniikkaa... Olisin ymmärtänyt jos vakuutusyhtiö olisi kaskoa haettaessa sitä vaatinut... Edelleen en ymmärrä mikä kumosi trafin oman määräyksen pelkällä virkamies päätöksellä... :mad: :mad: :soosoo: :soosoo:
     
  3. signet

    signet Gearhead

    Mulla ei ole kuuskasissa koskaan vaadittu,mut aina ihmetelly ettei ole kyselty,mut tossa jutussahan luki ettei koske muuttoautoja,sehän on -83 hurrilandiasta tullut muuttoauto,sitähän ei nyt sitten koske mitkään lait,ei edes fysiikan lait...
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Toisaalta jos on jumpannu sen ajoneston paikalleen ja toteaa ettei sitä tarttenukkaan niin ottaa ilkivalta vakuutuksen ja on tyytyväinen kun ikkuna on sisällä, mut auto tallessa parkissa
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    No niin. Polara tänään leimattu ja samalla saatiin vastaukset Macin viitteeseen. Kohta 13 liite viittaa siihen, että ajonestolaite ei tarvitse olla E-hyväksytty jos ajoneuvo täyttää viitteen ehdot. Olivat selvittäneet konttorilla pidemmän kaavan mukaan kun pari viikkoa sitten waldoa katsastin ja jätin lapun hämmästeltäväksi enakkoon.

    Summa summarum ajonesto on oltava -68 up.
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Rattilukkoa kaipailtiin. Voi vittu näitä älyttömiä sääntöjä.

    [​IMG]
     
  7. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

  8. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Eipä Lahdessa kelvannut kun ei ole kiinteä asennus...
     
    PPRCuda tykkää tästä.
  9. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Onneksi täällä päin on kelvannut.
    Tosin toi rattilukko yms on ihan turhaa pelleilyä, kun ei ne pysäytä rosmoja edes uudemmissakaan autoissa.
     
  10. Turnn

    Turnn Gearhead

    Mullakin vaadittiin -68:iin kiinteä rattilukko/ajonestolaite. Ei riittänyt piilossa oleva päävirtakytkin,tollanen Fuselagen mainitsema tanko,riippulukko "Horse shoe" shifterin salpaan tai että hyväksytty saksan rekisteriin noin (katsuri soitti Trafiin).
     
  11. WBBC

    WBBC Gearhead

    Oli miten oli, ei tuollainen yksinkertainen hälytin tai ajonesto ole hullumpi varuste. Vituttaisi ankarasti, jos joku pulunnussija/narkkari varastaisi marketin parkkipaikalta jonkun huippukuntoisen klassikon ja ajaisi sen romuksi.

    Ennenvanhaan kuulemma napattiin virranjakajan pyörijä taskuun, jos kärry jätettiin epämääräiseen paikkaan.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Ei kukaan mitään autoja enää ryöstä, tai varsinkaan mitään tollasta helposti tunnistettavaa. Ei edes narkit ole niin tyhmiä saati että sais tollasen käymään ilman avaimia.
     
  13. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    "saati että sais tollasen käymään ilman avaimia."
    Mulla oli joskus talvikäyttiksenä madza 323 joka sitten oli kesällä pikkuveljen käytössä. Kerran se sitten soitteli että oli käynyt varkaita autossa; sivuikkkuna rikki, sisältä oli viety jotain pientä, rattiputken muovit revitty ja virtalukkon johdot katkottu, kuorittu ja yritetty niitä yhdistelemällä käynnistää autoa........ mutta yhdistetty niitä johtoja jotka menee katkoksesta VIRTALUKKOON päin. ... oli kuulema poliisikin meinannut puhelimessa tukehtua nauruun kun oli niille soitellut ja ilmoittanut tapauksesta.:D
     
    Bukero ja raaseriruiseri tykkäävät tästä.
  14. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Mä tein -72 pikkariin vaihdelukon parkille liukuovikaapin tappilukosta. Sitä ne ei voi kieltää, ku Saabissakin riittää.
     
  15. Turnn

    Turnn Gearhead

  16. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    [​IMG]

    Oma ratkaisu oli tämä ja itse asiassa aino tapa joka täällä hyväksyttiin. Pystyn elämään tämän kanssa.
     
    Muokattu: 10.3.2017
  17. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Sit ne on näköjään kiristänyt tota hommaa, ennen toi rattilukko riitti.
    Onneksi omaan on tulossa -70 ohjauspylväs. Tosin tulee myös elektroninen, hälyt yms. Sitä ei prkleen liimatukat pölli.
     
  18. firesweep

    firesweep Gearhead

    Itsekkin olen harkinnut ostaa Steel Mate 838 E. Mahtaako olla kuinka hankala kytkettävä. Omat kokemukset näistä on tasan nolla.Tarvetta olisi vaan ajonestolle. Kevään aikana on edessä 1968 Pontiacin rekisteröinti.
     
  19. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Copran hälyyttimen ostin makso vähä yli satasen... hitosti oli kaikkee herkkua mut vain ajonesto kytkettiin...
     
  20. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Joo kolmusatasen vinkistä mullekin tuli Polaraan koopra... tuttu autosähkäri laittoi kiinni. No saapahan tarvittaessa hidastettua käynnistystä.
     

Kerro tästä muillekin!