Tuore kuvasatsi muutamasta yksityiskokoelmasta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja debner, 16.9.2022.

  1. debner

    debner Gearhead

    Aslak, SARKERI-71, Kustom STW ja 14 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Cortina71

    Cortina71 3rd gear

    Kiitos kuvista, kerrassan upeita kokoelmia hienosti esiin laitettuina. Samalla tuli esiin useampi auto, joiden osalta miettinyt minne ovat kadonneet mm. punainen Auburn, Amphicar ja ilmeisesti Mato Valtosen vanha valkoinen -56 Continental (ainakin Matolla oli ihan samanlainen). Ainakin 1 Espadakin näköjään löytyy Suomesta.
     
    kerkko tykkää tästä.
  3. hzemax

    hzemax Gearhead

    Niintoi Auburn ei oo oikee boat tail , kertoi aikoinaan svartviikin intendentti ahdettu versio kuitenkin.
     
  4. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 1st gear

    Esimerkki siitä kuinka kuttaperkka korista korinvaihto autoa arvostetaan kun rakennuttajana
    oli arvostettu pussihousu....
    Voisihan sen entisöidä
     
  5. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Noi Suomen Auburnit on sekoitettu alustoiltaan ja osiltaan kait niin, ettei yksikää ole enää alkuperäisenä. Jo 60-luvulla sukulaismiehiltä ostettiin 4 ovinen avo (!), ilmeisesti Pakulan laanille... Sellaisenaan ei ole enää olemassa... paprut kait jossakin avossa. Osattiin sitä ennenkin....
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  6. Hieno MB W108 korinen coupe. 280SEC 3.5 , tosin hirveät väärät vanteet.
    -matalamaskinen coupe, jossa 3.5litran V8. Ei ihan yleinen Suomessa, Epäilen että ainoa cab, ehkä kovakattoisia 1-2kpl.

    -Yksi kovakattoinen meni takaisin CA. Mrs. Wiik asui suurimman osan elämästään CA. Oli aika rikkaissa naimissa siellä. Täällä HKI kaupunkiasunto ja Teerijärvellä kesämökki ja MB täällä kesäautona. Oli ostanut tuommosen 280SEC 3.5 (mersun eka V8) muutaman vuoden vanhana Steve McQueenilta. Kun mummo kuoli, Amerikassa syntyneet aikuiset lapset tulivat ja laivasivat auton takaisin CA. Möivät auton Hemmings motor news palstoilla jenkkikeräilijälle.


    Tuommonen mersu oli 1969 vuoden CarCraft lehden Testissä vastassaan 1969 SS Camaro. Oli saman vuosimallin camaroa nopeampi varttimaililla. Toimittaja ihmetteli että miten voi yli 100hp pienemmällä tehomäärällä oleva Mersu kepittää SS pikkulohko Camaron. Melkein saman painoisia jne. Totesi että täytyy Mersun hevosten olla paljon isompia, koska mersu maksaakin tuplaten mitä SS camaro.
     
    Mika.V ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  7. karra

    karra Double Gearhead

    Iisalmessa oli vielä muutama vuosi sitten keräilijällä sininen flachkuhler cabrio, näin sen 2012 kun ostin häneltä pagodan ja vuosien päästä hänellä vielä se oli kun yritin ostaa samassa tallissa majailevaa veljensä 1960 190 SL:ää. Oli ostanut entisöitynä Saksasta 170k eur hinnalla. Tutulla oli Haminassa pitkään jadenvihreä flachkuhler coupe, se kun tuli myyntiin kävin sitäkin koeajamassa mutta ei päästy kauppoihin.

    Olen samaa mieltä että barokkivanteet ei sovi W111 autoihin, vaikka olivat jo saatavana kun flachkuhlerit tuli.
     
  8. jknR

    jknR Gearhead

    Speedster on tehty 1935 851 Convettible Coupe SC:n alustalle ja Convertible Coupen koppa siirtyi neliovisen sedanin alustalle.
     
  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Juu, ja sitten oli ne pari muuta Oobööniä...
     

Kerro tästä muillekin!