Tupakan hajun poisto autosta ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja ossa250, 27.7.2019.

  1. jknR

    jknR Gearhead

    Ihme kyllä jos ei ole otsonoinnilla hajut lähteneet. Siis jos otsonointi on tehty oikein.
     
    xarper tykkää tästä.
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Otsonoinnilla häviää, mutta tulee äänieristeistä vähän ajan päästä uudelleen.
     
    Muokattu: 28.7.2019
  3. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Entäs höyrypesu, mahtaisko toimii?
     
  4. Ainakin mun raadosta sitä hajua erittyy sopivasti lämpöisellä kelillä aina uudeelleen. Tuskin se haju kokonaan koskaan lähtee. Mutta kuten sanoin aiemmin, niin se raitisilmansuodattimen vaihto auttoi hiukan.Kannattaa kokeilla sitäkin.
     
  5. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Juur noi.
     
  6. maddis

    maddis Gearhead

    Kerran tein virheen, että ostin auton jossa oli tupakoitu. En tee toista kertaa. Se haju pukkas läpi aina ja vaatteetkin haisi pidemmän reissun jälkeen. Jokainen saa tehdä autossaan mitä lystää, mutta se oli ensimmäinen, ainoa ja viimeinen auto jonka minä ostan jossa on tupakoitu.
     
  7. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Omasta sebringistä lähti tupakanhaju märkäpesurilla ja hajun syöjällä. Valitettavasti en muista pesuaineen merkkiä kun oli kamat kaverilta lainassa. Ja sitä hajunsyöjää suihkuttelin jokaiseen kankaaseen mitä autosta löytyi. Ja käytimpä vielä semmosen "ilmastoinninpuhdistajan" mikä jätetään suhisemaan jalkatilaan ja sisäkierto päälle. Nuilla konsteilla sai kulkimen hajuttomaksi. Aiemmin haju oli sen verran karmiva että kaveri otti taka-askeleita kun oli tökkäämässä ikkunasta päätä sisään.
     
  8. stinnes

    stinnes 3rd gear

  9. f34

    f34 Double Gearhead

    Osahan noista on enemmänkin hajun peittäjiä.
     
  10. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Nii i, lainattu:

    Hajunpoistaja Adaxer 400ml. Adaxer hajunpoistaja on erittäin tehokas. Ph-tasapainotettu käyttövalmis spray pitkäaikaisella vaikutuksella.
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Märkäpesurilla lähtee kyllä aika hyvin hajut pois, otsonointi toki ennen sitä varmuuden maksimointia.
    Jotai autoshampoota vetelin penkit ihan litimäräks johonki Qashqaihin mikä hais ihan kuolemalta koska koirat ja tupakka, sit hankasin karkeella harjalla kaikki verhoilut läpi ja lopuks märkäpesurilla perään, hyi helvetti sitä paskan määrää mikä niistä irtos.
    Kovat pinnat sit käsien pyyhkien jollai mömmöillä mitä joku fixari suositteli.

    Olipas mukavan puhas ja raikas auto sen jälkeen se.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tuo mun käppyrä oli edellisellä omistajalla surullisenkuuluisana "lauluautona" enkä ole itsekään kieltänyt sisällä polttamasta jos olen itse vaan kännissä kyydissä. Ja ei se käryä röökille o_O

    Että en sit tiiä onko teillä vaan yliherkkä nenä (en siis itse polta) vai kuinka vitusti siellä sitä körsnää on vedetty :D
     
    Aake-cc tykkää tästä.
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tota mäkin vähän ihemettelen, miten ne saadaan käryään niin pahasti. Mä polttelen aina ikkuna auki ja vältän sitä sillon ku on sellanen kylmänkostee vielä. On siis sellasiakin autoja, joissa polttavakin huomaa sen hajun tosiaan, mutta ei meidän autot sillai käryä.
     
    viikinki75 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  14. -tl-

    -tl- Gearhead

    Kunnon pesu vaan.. Jos ei auta niin aloita tupakoimaan.
     
  15. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Voi olla Pahkasian sälää-ja roipetta-vinkkikin, mutta jostain luin jonkun autoharrastajan käyttäneen näitä

    https://wc-duck.fi/tuotteet/fresh_discs/

    homeen- ja tupakanhajun poistamiseen. Kojelaudan alle peltiosiin muutama nappi tuomaan raikkautta. Ei ainakaan kallis kokeilu ja jos ei toimi niin loput napit vaikka vessanpönttöön.

    IS
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Mä oon sen verta allerginen ite et jos on yhtään hometta autossa ni huomaa kyllä heti jos siellä joutuu yli 5 min olemaan, vaikka hajut oiskin poissa tai peitetty jollain tommosilla tjsp.

    Hallilta on konttorille joku kilsa ehkä, siinä matkalla rupes jo niiskuttaa ku yhen Buickin vein, oli ihan oikeesti ummehtunu haju sisällä seisonnan jäliltä.
    Vedin sit 24h otsonoinnit sinne ja pesin verhoilut ja pinnat kaikki hyvin ja kappas nyt siellä pystyy tämmönen allergikkokin elämään.
     
  17. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Ääni tälle. Haisee vähän aikaa etikalle mutta se haihtuu nopeasti.

    Marketeista saatava Softcaren hajunpoistaja on myös kohtuullisen hyvää tavaraa.
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Se on juuri näin..."tupakkakopista" ei saa kunnollista kun polttamalla koko auton :odconfused:
    Edellisestä käyttiksestä se oli 7 - 8 vuodessa haihtunut aika hyvin, mutta kosteilla ilmoilla se puski aina jostain läpi kessun katkua.
    Aktiivihiili raittarilla sisäilma parani huomattavasti vaikkei se varsinaisesti hajua poistanutkaan.

    Duuniautoissa se on tosi raivostuttavaa kun joidenkin kuskien on pakko kessuttaa yövuoroissa, vaikka se onkin kielletty jo firman säännöissä.
    Sitten jättävät ikkunat raolleen ja kuvittelevat että se katoaa johonkin...mutta savuton haistaa sen jo auton ulkopuolelle siitä ikkunan raosta :odconfused:
     
  19. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Matkalla johonkin. Tupaikomaton kaverini ihmetteli hantin paikalla ettei tupakan haju tullut sinne, kun kuskin paikalla poltin. Mulla oli "tupakkaikkuna" auki, eli se kolmioikkuna. Pidän muutenkin röökiä siinä lähellä, joten mikään savu ei autoon tule. Puhallan myös savut sinne.
    Se kolmioikkuna on muutenkin imee ajoviimassa kaiken savun, ja ihmettelen, miksi siitä luovuttiin. Helpomman valmistuksen takiako?
     
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ite poltan aina autossa, mutta puhallan savut avoimesta ikkunasta ulos. Ja pidän myös röökiä siinä ikkunan luona, jotta ilmavirta vie savut. Ikinä en ole kuullut valitettavan röökin hajusta autossa. Mulla on ikkuna auki, vaikka olisi 25 astetta pakkasta, sillon kun poltan autossa.

    Eri asia on ne suurin osa, jotka ei välitä siitä. Ja polttaa esim. ikkunat kiinni. Ne autot kyllä haisee röökille.
     
    Muokattu: 19.5.2020

Kerro tästä muillekin!