Tuplaturbo subbariin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Antti P, 21.12.2006.

  1. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Tekis mieli vetää tupla putket 6.5TD Suburbaniin, harmi vaan kun ei ole kuin toisella puolella turbo.. Liene kukaan laittanut/tietääkö keltä kysyä kun en ole ainakaan netissä oikeille sivuille eksynyt. Kai sellaisen saa muihinkin ku audiin.. 8)
     
  2. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Anteeks nyt vaan mutta miten tuplaputket- ja tuplaturbo-käsite liittyy toisiinsa ??? :eek:
     
  3. velsuk

    velsuk 3rd gear

    ss-dieselin sivuilta löytyy helpompaa, halvempaa ja vähemmän tilaa vievää voimaa 6,5- koneeseen.
     
  4. Sherlock

    Sherlock 1st gear

    Jos on moelmmin puolen vinkkeliä ahtimet, niin kivempi vetää putket siitä taakse :wink: Joulut koko OD:lle
     
  5. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Äänet ainakin minusta paremmat kun molemmista lohkoista omat putket. Ja
    jos sais samalla tuota tehopuolta paranemaan. Kävin katsomas ne ss-diesel sivut näyttäis sieltä kyllä aika hyvin palikkaa ja tehoakin saman verran kuin oli hakusessa.
     
  6. Peetrus

    Peetrus 1st gear

    Mikäs ahdin tuossa subben 6.5td koneessa on?
    Riittää sekin muistaakseni 400 polen hujakoille?
    Sen kun vielä tuplaa niin ei varmasti lopu hönkä kesken. ;)

    Tuota subben systeemiä olen miettinyt kanssa, vähänkin kun ruvetaan virittämään niin jotain on pakko tehdä turbottomalle puolelle, se koko putkisto hässäkkä mikä sieltä lähtee on aika onnetonta tavaraa, ja liittyy hullusti putkistoon.

    JA vain toinen sylinteriryhmä puskee kaasuja ahtimelle, eli molemmat sylinteriryhmät eivät joudu samalle rasitukselle, järkevää tuo olisi tuplata tuo ahdin.

    Millainen laippa ahdetun puolen pakosarjassa on, voiko sen kääntää suoraan toiselle puolelle, vai pitääkö tehdä peilikuva?

    Onko subben vakio ahtimia miten liikkeellä, vai onko se edes järkevä ahdin muuten eli kestääkö se edes ahtoja...?
     
  7. Sherlock

    Sherlock 1st gear

    Siis vain toisen puolen pakokaasut menee turbiinin läpi!? :eek: Tuota en tiennyt enkä ois kyllä osannut kuvitellakkaan.. aika älyttömältä tuntuu, kun vaikuttaahan ne pakopaineet täytökseen jne...Siinähän täytyy kompuranpuolen olla aika reippaan kokonen kun vain toinen puoli ruokkii turbiinia, mutta molemmat puolet tahtoo happea...
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ennen kuin alatte solmuja suurenteleen ,niin tiedoksi etta vakio kone ei tykkaa yli 15psi'n paineista vaan sylkasee kansipahvit makeen, jos haluatte 400hv tehoja on ainoa jarki konsti laittaa peninsulardiesel tyyppinen alakerta jossa puristuhde on pudotettu 18:1,sitten voi ahtopaineita nostaa huoletta.
    Jos putkistoa haluu prepata niin isompaa cross over putkea loytyy ja 3 tuumasta down pipee mm banksilta.
    Valijaahy on kans huomattavasti jarkevampi lisuke tuin toinen solmu
    Ja kylla ne vasemmanpuolen pakokaasut kulkee saman pakopuolen turbiininlapi kuin oikeankin, sitavarten siella toi crossover putki on :D
     
  9. Peetrus

    Peetrus 1st gear


    Eikös kys. koneen ongelma ole että menee vain toisenpuolen paffi?
    Kumpikohan se mahtaa olla?
    Veikkaan että ahtimen puoleinen joka kielii siitä että pakopuoli ahdistaa.
    Eihän paineet konetta riko, vaan aivan joku muu.

    Jaa siis toideltapuoleta menee kuitenkin kaasut toiselle, tätä en tiennyt kun en ole tarkemmin päässyt tutkimaan.

    Kyllä kai jokainen tietää että kun lähdetään ottamaan vähän hummia tuosta (tai oikeastaan ihan mistä vaan) niin laitetaan konnon välijäähy, pakopuoli uusiksi, ja polttoainepuolelle päivitystä, ei kai kukaan ainoastaan ahtoja ala nostaa, ei se teho synny pelkällä ilmalla.

    Niin mikäs ahdin sielä vakiona on?
     
  10. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Diesel power- lehdessä alkaa juttusarja vanhemmasta eli 6,5 koneesta. Seurataanpa, mitä tekevät; mahdollisesti muutakin kuin bolt on.
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Koneen ongelma jos sen ongelmana kokee on korkea puristus-suhde ahdetuksi koneeksi, kai ne on jotain asiasta miettiny peninsularilla kun omiin tekeleisiinsa laittavat noi mahlen mukit joilla puristus putoo, ja o-rengastavat lohkotason, vakio pumppu ei myoskaan pysty toimittaan tarpees soppaa jotta noihin 400hv tehoihin paastas
    ahdin oli muistaakseni IHI GM-8
    Tuolla http://dieselplace.com/forum//forumdisplay.php?f=21 on muutamia heppuja jotka on ottanut duramax + 350hv tehot omistaan 6,5 koneista kaikilla on matalampi puristus-suhde, ja muutama hemmo joka on vastikaan rajayttany koneensa isoilla ahdoilla ja on tekemassa uutta alakertaa
     
  12. RabaFari

    RabaFari 1st gear

    Jos vain turbon puolelta menee kansipahvi niin pakopaineethan siel kummittelee. Kollektorille tai pakopesään painemittari kiinni jos aikoo syöttöä/ahtopaineita kasvattaa niin näkee missä vaiheessa turbon pakopesä alkaa ahdistamaan. Eniten varmaan dieselivehkeitä rikotaan kun vakio-turboilla revitään syötöt tappiin jolloin pakopaineet nousee älyttömiksi. :odroll: Ja pakolämmöt myös..
     
  13. Peetrus

    Peetrus 1st gear

    Nimenomaan, monet säätää koneitaan ilman mitään hajua mitä ovat tekemässä, ilman penkkiä ja mittalaitteita.

    Löytyykö subben ruiskupumppuun suoraan palikkaa joilla se saadaan riittämään pidemmälle?


    Mitä tuola on jannuilla hajonnut jotka rakentavat uutta alakertaa?
    Ei nuo vieraat kielet taivu niin että tuolta mitään löytäisin.
     

Kerro tästä muillekin!