Turbiinihaasteita

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja dbltrbl, 3.5.2019.

  1. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Ostin taannoin tuollaisen FMX:n 10" turbiinin jonka ajattelin soveltaa Amx:n Borg Warner M11B lootaan 13" tilalle. Nostin lootan pöydälle ja vaihtelin osia ristiin, käytännössä öljypumpun staattoriputkineen vaihtamalla saanee turbiinit käymään. Koekasailin pakettia ja ihmettelin kun inputshafti menee jumiin:



    Onkohan joelle käynyt joku pieni kohdistusvirhe turbiinin pooreissa?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onko toi sun tekemä video? Mikä toi vasemmalla puolella oleva hitsattu kalikka on?
     
  3. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Joo, mun video. Vasemmalla puolella oleva "hylsy" on turbiinin kaula. Turbiini on siis Hays-merkkinen halpistuote jota mm jegsi myy. Kaipa tuo core on jostain pikkuautosta ja siihen on vaihdettu kaula ja pooriosat fmx turbaanista.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sun täytyy laittaa toi inputaleksi ekaks laatikon sisään kun et voi muuten tietää kuinka syvälle se menee turbaaniin. Ja se staattorsupporttitikin pitää pultata lootaan kiinni kun tota koittaa.
     

Kerro tästä muillekin!