turbon v-panta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja freeride, 6.10.2011.

  1. freeride

    freeride Gearhead

    mistähän löytys v-panta leveemmällä uralla?muutamasta paikasta kyselly ja kaikki levittelee käsiään.eli ongelma on se uran leveys sen v-pannan pohjalla.tarttis olla jonku 8-9 mm leveä.laipan halkaisija turbon kompurakotelossa on n.74mm eli vissiin 2,5" panta ja pannan sisäkehä täysin kokoonpuristettuna n.63mm.alkuperäinen panta on hx 35:sta mut uudessa turbossa onkin se perkeleen laippa vähä leveämpi,niin ei pantaa saa kiristettyä kunnolla kun ei välijäähyltä tulevan alumiinimutkan laipan ja kompurakotelon laippa sovi sinne uran pohjalle ku ura on liian kapea.voishan tota turbon puoleista laippaa ehkä kaventaa,mutta ei kiinnostais alkaa ihan heti purkaan turboa koneistusta varten.
     
  2. CC

    CC 1st gear

    Joskus vuonna miekka ja kypärä homma ratkaistiin niin että halkastiin panta millin laikala ja heftattiin kuumalla virralla pantaan jatkoa keskelle.toimii. abaut puolen tunnin askartelu
     
  3. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Paikallisesta moottorikoneistamosta lähelle mittaa oleva ISO mutkalla oleva kiertokanki -> veivistä pelkkä alasilmä käyttöön -> sorviin ja ajelee semmosen uran kun tarvii.

    Tollain ainakin yhen tiedän että tehty.
     
  4. laakkius

    laakkius Gearhead

    no ei toi ny iso homma ole ottaa kompurakotelo irti, turha sinne on mitään kikkakolmosia alkaa virittelee...
     
  5. freeride

    freeride Gearhead

    heh..tätä tuli itsekkin mietittyä.mut joo ei tää ylipääsemätön ongelma ole..katotaan ny muutamasta paikasta vielä harinen,lehtimäki mitä näitä ny on.ja ei toi kumpurakotelon irrotus tosiaan maailmaa kaara..vähä laiskottaa vaan :lol: ei viittis purkaa jos sattus sopiva panta löytyyn.
     
  6. -TH-

    -TH- Gearhead


    aikoinaan ostin pantoja paikallisesta VOLVO-kuormurikorjaamolta. sieltä löytyy myös muuta tarpeellista rakenteluroinaa, mm. polttoainefilttereitä/jalkoja, liittimiä ym. ja hinta on eri kuin jossain vauhtikaupassa. 8)
     
  7. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Mä hioin omista turboista kartion puolta, eli taka puolta pois niin paljon, että sain Holsetin pannan riittämään Garrettiin. oli kanssa liian paksut laipat..
     
  8. Erska

    Erska Gearhead

    Kauan sää oot jaksanu tollasta ettiä... Itellä olis menny käpy heti ja kompurakotelo olis jo koneistettu aikoja sitten... :poff:
     
  9. freeride

    freeride Gearhead

    joo no eipä oo ollu pakon edessä tekemistä ku on toi toinen rimpula millä liikkua.ja olinhan mä tossa välissä reilu kolmeviikkoo kipeenä.ja sit toi pohjolan turistitalli rajottaa aika tehokkaasti tekemisen intoa,jos ei keli ole kohdillaan..ja tossa ei mikään muukaan ole ollut kohdallaan,öljy meno/paluu uusiks ja se downpipe on 30cm lyhyt ym.kivaa taitaa viä senki laippa olla hitsattuna väärään asentoon.vähä mielenkiintoa muutenkin ollut aika rajallisesti jo pitkään koko härveliin..
     
  10. ramman

    ramman Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!