TURTLE WAX vai KORREK?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Anonymous, 9.5.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli kumpaa vahamerkkiä pidätte parempana ja kummalla saa paremman lopputuloksen?
     
  2. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Täytyy sanoa, että käytän mieluiten AutoGlymiä...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juu, mutta se on paljon kalliimpaa.
     
  4. JASSO

    JASSO Gearhead

    Turtle on mun mielest parempi. Helpompi kiillottaa ku korrek. Ei jää niin tiukkaan vähä hapettuneeseenkaan maalipintaan.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Presta.
    Hakkaa Korrekit sun muut mennen tullen.
     
  6. pannupää

    pannupää Gearhead

    Autoglymin Super Resin Polish ja päälle Extra Gloss. Kiiltää ja kestää ja kestää. Talviauton kyljestäkin lähtee suolamoskat milteipä suihkuttamalla. Korkea hinta kompensoituu kevyesti pinnan laadulla ja kestolla. Monia olen kokeillut, enää en vaihda.
     
  7. JR

    JR Gearhead

    Olen tuota Autoglymiä joskus kokeillut, ja se kyllä on hyvä vaha. Helppo levittää ja kiillottaa. Autoglymin vinyylin kiillotusaine on myöskin suositeltavaa (paitsi hinnaltansa...). Rupes meinaan T-birdin mustat vinyylipenkit kiiltään ihan v*tun hienosti. On se vaan komeeta tommonen sopivasti kiiltävä kokomusta sisusta (taitaa olla omaa kehumista, heh heh http://www.kotiposti.net/jarirantala/flightdeck.htm )...

    Vahana käytän siltikin tällä hetkellä keltaista Simoniziä. Tietääpä vahanneensa. Ja mulla on semmonen tunne, että tommonen kiinteä vaha pysyy jotenkin "pidempään" tuommoisessa vanhassa autossa.

    _________________
    1989 Ford Thunderbird SC
    1964 Ford Thunderbird Landau
    1964 Norton 650 SS

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: JR 2003-05-10 12:42 ]</font>
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hemppelin venevaha on parasta! helppo levittää ja kiiltää hyvin. kestää myös kulutusta erittäin hyvin.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos välttämättä pitää vene aineita käyttää niin niitä löytyy nyt Autoglymiltäkin. Haisee ja maistuu samalta kuin Hemppeli. Mutta taitaa kuitenkin autovaha olla parempi autoon. Ainakin maalipuolella Hemppelin tuotteen ovat huonompilaatuisia kuin hyvät automaalit.
     
  10. SV-1

    SV-1 1st gear

    Mikähän on noille nahkapenkeille paras hoitoaine, ettei alkaisi halkeileen. Autoglymin "vihreetä mönjää" oon vetäny vinyylikattoon ja hyvin tuntuu toimivan, mutta penkkeihin tuo on kaiketi liian rasvaista...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    vanha simoniz on hyvä. Kiiltää hienosti ja kestää, sitä saa nykyään nestemäisenä versionakin ja maksaa puolet siitä mitä autoglym.
     
  12. coupe

    coupe Gearhead

    En tiedä onko parasta mutta yllättävän hyviä tuloksia sain ihan vain Marseil saippualla (ei siis mitään Rexona juttuja...) sekä nahka- että vinyylipenkkeihin. Saippuaa sieneen ja hankaus. Lika lähti ja sen lisäksi jo hieman kovettuneet penkit pehmeni.
     
  13. vw79

    vw79 3rd gear

    vinkki autoglymin kalleudesta valittaville!

    ostakaa tuotteet pönttöerissä.

    esim extra glossin litrahinta tipahtaa 5L kanisterissa ostettuna noin kolmasosaan!!!
     
  14. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Kyllä vahvasti kallistuu täälläkin auto glymin suuntaan vaikka kalliita ovatkin, mutta kun ovat niin pirun hyviä aineita. Vahatessa ekana punaetikettistä ja sen jälkeen kultaetikettisestä ja vot" kun tulee hyvä...
     
  15. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Sain viimein puleerattua käsin krouvit konepuleerasjäljet. Eniten tummassa autossa ovat mielenrauhaani häirinneet auringanvalossa esiin tulleet pyörteet. Päättelin moisten johtuvan silikonin-, vahan- ja rasvanjäämistä ja niimpä pyyhin pulleerauksen ja perun jälkeen auton silikonin ja vahanpoistoaineella ennen vahausta. Lopputulos on ehdottomasti parempi kuin vuosiin. Onko jollain kokemusta aiheesta. Esim. parempia aineita, kuin ennen maalausta käytettävää liuotinta?

    Kyllä kiilävän auton omistus on lievästi sanottuna epämiellyttävää.
     
  16. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Täältäkin ääni autoglymille :smile:

    Sama resepti kuin muillakin; ensin puhdistavaa punaisen etiketin vahaa ja sitten kultaista perään. Ja kun kultaisen antaa kuivua reilusti (=tunti) niin kiiltää ja kestää niin maan perk...

    Hinta on suhteellinen käsite. Kaksi kertaa vuodessa kun glymillä hiplaa niin pysyy parempana kuin jokatoinen viikko olis muilla _yrittänyt_ kiillottaa...

    Jos halvalla haluaa pikakiillon niin joku on joskus sanonut että Pledillä onnistuu. En kylläkään ole kokeillut mutta näin huhu kertoo.
     
  17. capriceman

    capriceman Gearhead

    Mistä Autoglymiä saa pääkaupunki seudulla?? huoltoasemalta sitä sai mutta hieman hinnakasta siellä...
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Älkääpi sitte vahailko ollenkaan linttojanne, jos onpi kallista! Turhaa valitusta mutamien eurojen hintaeroista. Glymi maksaa pikkasen enempi. Galvalla kato ei saa hyvää. Biltemasta saa halpoja vahoja.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aika hankalasti löydettävä vaha, mistä sitä oikein muuten saa ?
    Kyselin bensa-asemalta mutta ne eivät olleet kuulleetkaan koko autoglymistä ??
     
  20. pannupää

    pannupää Gearhead

    maahantuoja on Autokem Oy, Kangasala, puh. 0424 66 331. Kertovat sieltä varmasti lähimmän jälleenmyyjän.
    Autoglymin korkeampi hinta kompensoituu kyllä pitkäkestoisuuden myötä. Tähän on avain just sen Extra Glossin käyttö esim. Super Resin Polishin jälkeen. Sopii mulle, joka en viittis usein vahailla. Yleensä en mainosta, mutta tällä elämänalueella ei vielä ole parempaa tuotetta vastaan tullut. Toki joku keltainen Simoniz on hyvää, mutta se työmäärä... mulle pitäis vaihtaa koko keskushermosto uusiks ennen kuin siihen hinkkaamiseen pystyis..
     

Kerro tästä muillekin!