tuunarit lakkoilee näyttelyrintamalla!!!!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja vw79, 25.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Huonompi homma jos alkaa Suomessa autoharrastaminen mennä siihen malliin, että kohta ei samaan halliinkaan sovi. Alkaa tulla kuppikuntia ja kyräilyä ja se taas ei edistä kummankaan harrastamista yhään, pikemminkin haittaa tulee.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    platuart: h*lvetin hyvin sanottu... aamen.
     
  3. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Mitäpä tuosta valittamaan, nää Lasikuidun-suurkuluttajat RY:n hemmothan tekee meille palveluksen, kun eivät näytä rumaa naamaansa ACS:ssa!

    Minä ja varmasti moni muukin viihtyy paljon paremmin ilman sitä jumputijumputi-UpAndDown-jumputijumputi-LeftAndRight... mökää, niin mun mielestä toi oli hyvä päätös tunareilta.

    Vielä kun noiden tilalle sais jonkun kunnon rautalanka bändin niin ai että!


    Noh, oli miten oli, näyttelyyn ollaan tulossa parinkymmenen kaverin kanssa oli siellä sitten saippualaatikoita tai ei, mieluummin ei.

    Gutten Nacht, komrater!
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Platuart: Hyvin sanottu.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mielenkiinoinen aihe, jossa moni päässyt purkamaan patoutumiaan. Selkeesti useita ja vannoutuneita tötteröpäitä ärsyttänyt tuunajien tulo autoineen lähes pyhän jenkkiraudan viereen. pidetään vaan American Car Show perinteitä kunnioittaen V8 teemaisena. Noille tuunarikitisijöille vaikka ikuinen porttikielto kyseiseen näyttelyyn. Tötteröpäät ja kaljamukit relaa.
     
  6. tanari

    tanari 1st gear

    varmasti tulen käymään kyseisessä näyttelyssä ja vieläpä kaikissa halleissa..

    ei vaan voi käsittää tota tuning vastaisuutta? mikä siinä niin ottaa päähän?

    tuning sattuu vaan olemaan rakentelutyyli millä nykymuovikalustoa rakennetaan :wink: eihän siinä sen kummempaa ole.
     
  7. H.J.

    H.J. 1st gear

    No huh huh, jos kuppikuntaisuudessa ollaan tällä tasolla. Vähän matkaa kun tuota viestiketjua lukee, niin porukat pitää jakaa eri näyttelyihin seutaavasti.

    1.Jenkkit
    2.Cadillacci erikseen
    3.tuning-autot
    4.hifi-autot
    5.lasikuituautot, eli vetet omaan
    6.erilailla maalatut vetet erikseen
    7.vetet joissa on recarot
    8.jenkkiharrastajat jotka kuuntelee rokettirollia
    9.jenkkiharrastajat jotka kuuntelevat jotain muuta
    10.niille oma jotka kuuntelee aguan-barbi boy:ta
    11.niille oma jotka kuuntelee DR.Albania
    12.oma FFp:n porukoille
    13.pomppulinnaton näyttelyvaihtoehto
    14.pyörät erikseen
    15.ja bomberit erikseen
    16.kilpureille ja historic peleille oma
    17.hallinäyttelyt ja ulkoilmajutut erikseen
    18.näyttelyt joissa saa halpaa kaljaa

    Tossa noin referaatti äskeisestä niin kuin lonkalta vedettynä. Keksikää itse lisää. Ymmärsittekö pointin? Muutamat on jo olleet MINUN mielestäni oikeilla jäljillä. Kaikki harrastaa kuitenkin jonkinlaisia kulkupelejä pienessä maassa. Ei ole pakko käydä kaikissa halleissa, ja silti jokaiselle on jotakin. Vanhoissa klassikoissa on tyylinsä, mutta laji tarvitsee myös uusia harrastajia, ja joukossa on voimaa. Katsotaan vaikka toiseen suuntaan sen näyttelyosaston kohdalla joka ahdistaa. Ja jätetään se toinen näyttely siinä toisessa hallissa käymättä jos siltä tuntuu.

    Huh huh. Täshän ihan hengästy 
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    Hlvetti, oli siellä tuninkiosastolla viime vuonnakii hianoi autoi, oikee rottarodi ja kaikkee. Telkkariinkii ne sitä kuvas ko se ol nii hiano. Jumppamusa ei haitannu ko ei oltu paikalla.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei kai vaan fyyra haukannut liian suurta palaa tekemällä tuon ftca yhdistyksen. Motors tv kanavalla aiemmin acs:sta kertovasta ohjelmasta jäi mieleen kun näyttelyjärjestäjän edustajat haltioituneina kertovat tuuninkista, tuosta uudesta ja ihmeellisestä asiasta. Ameriikan vempaimet oli vähemmistönä. Henkilöt jotka suurimmat tuhot fyyralle ovat tehneet, sekä rahallisesti että muuten, ovat mielestäni selvinneet vähällä, ehkä liiankin. Asioita on pimitetty ja peitelty jopa vähätelty. Kaikkien sietäisi miettiä, mikä on fyyran tehtävä, virheistä pitäisi oppia ja toimia avoimesti. Ei fyyra koskaan ole hyväntekeväisyys "firma" ollut, pitäisikö ehkä olla. Siinä kysymys jota kannattaa maistella huolella. Itse menisin vielä nykyistä mielummin acs:hun, jos siellä ei olisi 1. autohifi osastoa, koska musiikin tulisi toistua luonnollisena. Oletteko käyneet katsomassa bändiä, jonka anti on pelkkä jump jump. 2. tuuniki laitteita on aivan liian paljon, kulminoituu kohta ykköseen. 3. markkinat ovat joka kuussa torilla, siellä ei ole pääsymaksua, rihkamamyyjiä kylläkin. Lukekaa tämä positiivisessa mielessä
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sori, että kirjoitan nimettömänä, mutta en ole rekisteröitynyt tänne, vaikka lueskelenkin silloin tällöin.

    Tuossa ottaa päähän sekin, että kun eurooppalaisia ja japanilaisia autoja harrastetaan ja rakennellaan myös muilla kuin tuolla "tuning"-tyylillä (josta en pidä edes), niin tuossa näyttelyssä että FHRA:n FTCA-jaoksen nimissä alkaa tuo koko tuning-sana ärsyttää yli äyräiden. Ja minä olen euroautoharrastaja.

    American Car Showssa olen käynyt vuodesta 1982 lähtien ainakin ja sen rinnalle tullut euro/japsinäyttely on ihan hyvä idea, mutta sen imagon vieminen liikaa tuohon "tuningiin" eli yhteen suuntaukseen ei ole hyvä idea. Eihän se jenkkinäyttelykään ole nimeltään "Pro Street Car Show" tms.

    Mutta tämäkin thread kyllä kertoo sen, miten yhteen hiileen Suomen autoharrastajat puhaltavat ja miksi täällä ei voi mikään koskaan onnistua. Kaikki asiat menevät tappeluksi, yleensä onneksi sentään vain henkiseksi.

    Niin, ja minäkään en pidä jumps-jumps-melusta näyttelyissä, mutta en myöskään jostain tötteröbillymusiikistakaan. Sekin osuu vain tietynlaiseen harrastajaporukkaan. Itse yritän olla laajakatseinen, mutta kyllä siitä aika vaikeaa tässä maassa on tehty.

    -Ari
     
  11. mopar fan

    mopar fan 1st gear

    must on ihan ok et american car show:sta lähtee tunet kävelee.. jos nyt kattoo nimee AMERICAN CAR SHOW... ei lasikuitu show...
    ja ne prätkät nyt on melkee kaikki HD:ta tai vastaavii eli yleensä jenkkejä neki... joskus pitää toteuuttaa suuri haave, änkee jonku vanin ihan täytee poppi koneita ja menee luukuttaa kaikkea AC/DC:stä dimmu borgiriin... kattoo rupeeko tune pojil lämmöt nousemaa....
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuning Car Show on mennyt väärään suuntaan, kun tuning-sana liitettiin siihen ja Tommis Billet-autot ja lasikuitukasat tulivat mukaan. Nykyään tuning ymmärretään juuri lasikuituautojen tyylisuuntana, mitä se ei alunperin ollut vaan kyse oli tekniikan virittämisestä. Itse haluan nähdä lähinnä teknisesti hienosti toteutettuja, tehokkaita mielellään vanhempia euroautoja ilman lasikuituhärveleitä tai muita rihkamia. Jenkitkään ei kylläkään kiinnosta hirveästi asennevammaisten omistajien takia, customlahnojen ja sen takia että tekniset muutokset esim. moottoriin on yleensä luokkaa jotain osia suoraan speed shop-kaupan hyllystä. Toki vastaavasti lastu+vapaavirtaussuodatinvirittäjiä löytyy myös euro/japsiautojen puolelta, mutta lähinnä lasikuituläjäporukoista. Näkisin kuitenkin, että kilvissä olevat rakennetut nopeat euro/japsiautot ovat teknisiltä ominaisuuksiltaan ajettavuus suoraan+mutkaan valovuosia jenkkilahnoja edellä.

    Joten autoihannekategoriaani liittyviä autoja ei harmikseni juurikaan näyttelyissä näe, kun asiallisesti rakennettujen euroautojen omistajat karttavat showta, jonka nimeen liittyy sana tuning. Muistakaa kaikki, että euro/japsiautorakentelu ei ole pelkkää lasikuitunäpräystä, joka näyttää olevan monen jenkkiharrastajan mielipide. Tosin tuningshowsta käsitys äkkiä vääristyy, kun autot on mitä ovat harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.

    Joten mielestäni olisi tarvetta tapahtumalle, jossa olisi pääosassa nämä teknisesti hienosti tehdyt euro/japsiautot.

    Muuten en ole koskaan ymmärtänyt näitä Custom-tyylisuunnan lahnoja jenkkipuolella, kuten en myöskään lasikuitupakkelikasoja euro/japsipuolella. Minkä takia pilataan alkuperäisiä korimuotoja, jos ei sillä saavuteta mitään hyötyä auton suorituskykyyn eri tilanteissa. Ymmärrän alustan+korinmuutokset ainoastaan silloin, että niillä on vaikutusta auton ajettavuuteen/suorituskykyyn. Spoileritkin ovat mielestäni vain tehty auttamaan auton käyttäytymistä eli toimivuus tärkein ei ulkonäkö.

    t. 1/4 mile 12.3s/193 km/h tarvittaessa myös mutkaradalla nopean euroauton asennevammainen omistaja
     
  13. makke

    makke 1st gear

    Platu kirjoitti asiaa tuolla aikaisemmin.

    Mut nyt tää juttu vähän rönsyää aiheesta, mutta pysyy rajoilla kait vielä kutakuinkin?

    Mä en oikein jaksa ymmärtää tätä puritanistisuutta joka näkyy useimmista viesteistä puolin et toisin. Toiset on niin euroa tai tuninkia että ja toiset vaan jenkkiä. Eikös kaikilla olis vähän opittavaa ja annettavaa toinen toisilleen?

    Olishan nyt syytä muistaa, että eka AMC oli armaalla 70-luvulla ja sillon oli trendit erit kuin nykyään. Oli tilat pienemmät jne... Nyt on haluttu tehdä iso näyttely jonne saadaan mahdollisimman paljon kävijöitä ja joka palvelisi mahdollisimman monia ihmisiä. Enpä jaksa uskoa, että AMC:n alkuaikojen konseptiin on paluuta. Tavallaan olishan se kiva, mutta maailma on muuttunut lähes 30 vuodessa kovasti ja järjestäväkin taho kasvanut "aikuiseksi".

    Jos pelkkää jenkkiautonäyttelyä pääkaupunkiin kaivataan, niin varmaan kannattais sit herättää Happy Days Car Show taas henkiin. Jos vetoa olis tarpeeksi, niin sehän sitten "söisi" AMC:n pienemmäkseen, eikös vain?! :wink:

    Noi tuunatut nykyautot vaan nyt sattuu olemaan tätä päivää. Ja tosiaan siellä omassa hallissaan ne saa olla niiden katseilta rauhassa jotka ei niitä halua katsoa. Mitä jumpsutukseen tulee, niin sitä en minäkään jaksa kuin hetken. Helvatinmoinen ääniseksotku ku jokanen luukuttaa erilaista musaa. Ihan turhaa hommaa, sais olla ne autot pääkohteena.

    Kyllä mun mielestä monenkin jenkkiharrastajan kannattaisi käydä katsomassa noita tuunattuja autoja. Toki seassa on paljon ihan pulttaa kiinni tuunausosilla tehtyjä autoja (mutta onhan niitä jenkeissäkin paljon), mutta on seassa helmiäkin. Osassa on ihan uskomattomia korimuutoksia, maukkaita sisustoja ja upeita maalauksia. Jos ei siitä itse autosta mallina/merkkinä pidä, niin kävis katselemassa edes niitä toteutuksia, niissä olis monelle jenkkirassarille paljon opittavaa.
    Siellä on seassa autoja joihin on tehty tuhansia tunteja töitä ja upotettu uskomattomia summia rahaa. Itse olen käynyt ottamassa ideoita noista erinäisiin rakennelmiini joita olen sitten tehnyt itselle tai muille (jenkkeihinkin!). Kyllä nykyautoista irtoaa paljonkin ideoita, kun vain on liikkeellä ennakkoluulottomasti ja vastaanottavaisin mielin.

    Eli kyllä ne mun mielestä sinne halliinsa sopii ja toi boikotti on ihan naurettavaa touhua noilta kerhoilta. Omaan pesäänsä kusevat. Kävinkin heittelemässä vähän mietittävää niille tonne FFp:n forumiin.



    _________________
    -Makke-
    autoharrastusta...
    http://www.makkesgarage.com

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: makke 2004-02-26 06:02 ]</font>
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taitaa se 90-luvun pumpum bändi olla aqua ja biisikin barbiegirl...
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hahaa. Täytyypä seurata FFp:n sivuilta, että kuinka moni tuningkerho tuolta nyt sitten jää pois. Ehkä tänä vuonna voisinkin sitten jo itse lähteä katsomaan JENKKEJÄ...

    Terveisin nimimerkki: Kaksi kertaa AMC:ssä käynyt, ensimmäisen ja viimeisen, sinä vuonna kun Mosse voitti customluokan :lol:

    MK
     
  16. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mitenkä olisi uuden kerhon perustaminen FCC Finnish Car Club tai ihan vaan kotomaisella Suomi Autot, kaikki tervetulleita, autoon, väriin, moottoriin, valmistusmaahan jne katsomatta. Iso avarakatseinen yhdistys, jolla voisi olla poliittisia tarkoitusperiä lähinnä autojen suhteen. Ei keskitytä rahan tekemiseen, vaan hauskan pitoon kerhon budjetin (lue jäsenmaksujen) mukaisesti.

    Kotimainen harrastekenttä näkyy olevan kyllä melkoinen ruutitynnyri. Mitä konkreettista voitaisiin tehdä asian parantamiseksi?
     
  17. 454SS

    454SS 3rd gear

    Voisi aloittaa vaikka lopettamalla eri maissa valmistettujen, eri tyylisuuntaa edustavien, eri tavalla maalattujen... autojen mollaamisen keskustelupalstoilla. Jos ei tykkää jostain rakentelusuunnasta, niin tarviiko sitä silti julistaa täällä negatiiviseen sävyyn.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voi Jeesus sentään! Kyllä ollaan taas niin jenkkiä niin jenkkiä, että! Kaikkein junteimmat kommentit on taas tullut näiltä vannoutuneilta jenkkiharrastajilta: "Vittu te tuninkipellet ette tuu meidän hiekkalaatikolle!" "Parempi vaan että eivät tuninkipellet tuolla naamaansa näytä" ja huippuna tää: "Tästä alkaakin FFP boikotti, varokaakin tulemasta mun ja mun mahan tielle..." EIIIIII!!! <- Vieläkö noin juntteja ihmisiä on olemassa??!!

    Pikkasen suvaitsevaisuutta tähän touhuun! Mua ei henk.koht kiinnosta myöskään tuo basson jytke tai älyttömät lasikuituhirviöt. Ei mua myöskään kiinnosta mikään saatanan rautalankabändi mitä joku jo tuolla kovaan ääneen paikalle toitotti...Sen sijaan mua kiinnostaa tyylikkäästi rakennetut euroautot ja lähes yhtä paljon tyylikkäät jenkit joita toinen halli on pullollaan. Ja kuten todettu, kukaan ei pakota menemään sinne barbiegirl-tai tuning-halliin. Ja jos hifipuolella on musiikki niin kovalla, että se jenkkipuolta häiritsee niin asialle voi varmaan vaatia muutosta järjestäjän toimesta?! Eihän sen jenkkipuolen musiikinkaan tartte muihin halleihin raikua.

    Platuart tuossa kiteytti kyllä hyvin koko homman. Jännä huomata, et suvaitsevimmat ja rakentavimmat kommentit tulee tosiaan euroharrastajilta. Ja ei, en ole jenkkiautoja vastaan, päinvastoin! Ihmettelen vain tätä jenkkiharrastajien foorumilla ja muuallakin vallitsevaa uskomatonta avarakatseisuutta...
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hehhee, tulee nuoruus mieleen, kun erehty Fordilla Mopari-kylään. Eli ei tää kina ja suunsoitto mitään uutta ole.

    Vähän kun vettä virtaa vantaassa, niin kummasti on kuulkaas amerikan ja japanin tuuningit samasssa mielenosoituskulkueessa, kun omalla autolla ajo kielletään.
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Luulis nyt messukeskuksessa tilaa olevan molemmille. Kattavalla boikotilla vois olla FHRAlle katastrofaaliset seuraukset ilman, että siitä kukaan tulee hyötymään. Tuning kerhojen argumentit miksi näyttelyä pitäis boikotoida on aika lailla kestämättömät; pullamössöhommia jossa kaikki pitäis saada vastineetta. Asioita pitää järjestäjän katsoa monelta kantilta ja sitä tuntuu joillakin oelvan vaikea ymmärtää. Toivottavasti boikotti ei ota tuulta purjeisiin ja saadaan näyttelyyn laaja harrasteautorintama, se olis kaikkien autoharrastajien etu pidemmän päälle.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!