Tyhjäkäynti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GM1986, 14.9.2021.

  1. GM1986

    GM1986 1st gear

    Onko 8pisteruiskussa mahdollisuutta säätää tyhjäkäyntiä?
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    miksi pitäisi säätää
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    on
     
  4. GM1986

    GM1986 1st gear

    No käy turhan isoilla kierroksilla ja kun antaa kierroksia niin kovin hitaasti laskee kierrokset alas. Kyseessä 86 camaro
     
  5. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Jos on aikaisemmin toiminut ok. Niin ei tyhjäkäynnin säätäminen ehkä korjaa tuota. Kuulostaa ennemmin vialta ? (anturi?)
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Takkuava IAC osaa tehdä tuon itsekseenkin. Ottaa irti ja kokeilee liikkuuko kara helposti. Jos on "karstainen", jarrukliineriä pohjiksi ja puhtaalle CRC:tä päälle. Ja saattaa taas toimia.
     
  7. GM1986

    GM1986 1st gear

    Ok,täytyypä tänään tutkia tuo IAC
     
  8. fenix

    fenix 2nd gear

    Lisäksi pari helppoa tarkistuskohdetta on katsoa että läppärungon palautusjousi sulkee läpät napakasti ja vaijeri ei kanita.

    Ja että läpät ja niiden ympäristö on puhdas karstasta.
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kannattaa tarkistaa ensin alipainevuodot...jos se vuotaa, niin tyhjäkäynti on korkea.

    Sitten läppärungon ja IAC:n, sekä kanavien pesu mieluiten KAASUTTIMEN PUHDISTUS SPRAYLLA, ei Brake Cleaner:lla, se on liian kuivaa ja pilaa helposti IAC:n.

    Lopuksi IAC-nollaus ja TPS-anturin asennon tarkistus ja jos pielessä tai säätöruuvia on pyöritelty, niin anturin säätäminen kohdilleen 0.54V.

    Tuolla on aika perusteellinen ohje.

    https://www.thirdgen.org/forums/tpi/675369-cant-adjust-iac.html
     
    Slant Sickness tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!