Tyhjäkäyntiseokset edelbrockissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C-Body Polara, 17.8.2017.

  1. stealth

    stealth Gearhead

    Carterin jousisarjassa oli muuten paremmat jouset kun, eetun sarjassa, eetun sarjassa ei ollut mustia jousia jotka tais olla jäykimmät. muistinkohan tuon vielä oikein:confused:
    Myös sekundääri puolelle laitoin samankokoiset suuttimet kuin primääripuolella oli. Siihen aikaan kun noita ropasin, ei ollut seosmittareita mutta, hyvin gummi sulasi ja kone kiersi eikä se mustaa pukannut putkenpäästä, laita rohkeasti suurempaa suutinta kakkosläpille.
     
    Muokattu: 28.10.2017
  2. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Loppuu vaan kelit, ni ei pääse testaamaam. Lunta tulee taivaan täyveltä. Jakajaa kokeilin sellasilla asetuksilla, että täyvet tuli jossain 1500 jälkeen +alipaine. Se ei muuttanu mitään. Testaan vielä kaverin lampulla josko tuo oma ei pidä paikkaansa. Ei äkkiä olis tullu mieleen, että pitäs pienentää nuita purkaussuuttimia. Minä vaan isonsin omia. Kävis vielä sen verran sulana että vois tuon testata.
     
  3. stealth

    stealth Gearhead

    Joo, eipä tullut aikoinaan mullakaan, tupakoin tuossa pihalla masentuneena ja päätin kokeilla tuota pienempää suutinta viimeisenä vaihtoehtona ja sehän toimi. On ihan järkeenkäypää että kun rikastuksen aika pitenee niin se auttaa ylittämään siirtymävaiheen, laita tosiaan myös kakkospuolelle suuremmat suuttimet;)
    Tuskin siinä lampussa on vikaa, muista että jakajan alipaine letku on irti kun mittaat ennakon.
     
    C-Body Polara tykkää tästä.
  4. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Onko kukaan kokeillu rikastaa toisioiden siirtymäpiiriä? Joutessani irrotin tuon kaasuttimen ja purin sen. Sain nyt jotain selvää niistä siirtymien ilmasuuttimista. Siitä sekoittajan päältä menee reikä läpi, sinne imuputkien väliin. Jos siitä päältä ois tukkinu tai rajoittanu ilman kulkua. Vai nostaako se sitte enää bensaa ollenkaan sitä kautta? Löytys samallainen leikkauskuva, kun siitä ensiöitten sekoittajasta.
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo aika heikosti löytyy kunnon kuvaa netistä, onks siinä siirtymän sekottajassa yks vai kaks ilmareikää ? pää suuttimella on varmaan yks ilma reikä ?
    Ota siitä venturista parit kuvat eri suunnista niin ihmetellään jos joku osais sanoa jotain...
     
  6. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Joo tuossa ite pääpiirissä on yks ilmareikä. Tuossa imuputken sivussa on myös kolme reikää. Sotkeeko neki nyt ilmaa siihen sekaan? Tuossa siirtymässä on pieni läpireikä, joka menee sekottajan yläpinnasta sinne imuputkien väliin. Sitte tuon tiivistepinnan sisäpuolella on yks ilmareikä. Sitä ihmettelin täällä aiemminkin. Sitä kautta se ei ilmaa kyllä saa. Pystyykö tänne lataamaan kuvaa jotenki?
     
  7. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä oon käyttäny aijaa.com palvelua, mulla tallissa yks -60 luvun afb raato niin ajankuluksi tutkin minkälainen siinä on toi toision siirtymä niin puuttuu näköjään messinkinen imuputki ottaa suoraan ton venturissa näkyvän isonreijän kautta tosta kaivon rungosta ja venturissa on sivussa yksi ilmareikä ja siitä kanava jatkuu toiselle puolelle ja tipahtaa alas tohon pikkureikään joka on rungossa tukittu ja tossa näkyykin purkausaukko.
    http://aijaa.com/eB51WJ
    Tossa näkyy toi siirtymäpiirin ainoa ilmareikä ja tota ei vois täysin tukkia koska toi estää samalla lappoilmiön mun käsittääkseni eli vois vain pienentää.
    http://aijaa.com/h6dX0i
    Noi päällä olevat kaks pikku reikää kuuluu sitten pääpiirille eli vasemman puoleinen vie ilman kaivoon emulsioputkelle ja oikea reikä sekottaa emulsioputken yläpuolella vielä ilmaa mukaan.
    http://aijaa.com/CkSa8i
    Tossa ne emulsioputken reijät sit onkin eli pääpiirin virtaus kun lähtee käyntiin niin kaivossa tippuu polttoaineen pinta ja sen pienen vasemmanpuoleisen ilmareijän kautta tulee ilma kaivoon ja menee noista emulsioputken reijistä bensan sekaan.
    http://aijaa.com/xzy7fM
    Meniköhän kaikki oikein viisaammat korjatkoon :D
     
  8. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Tässä on joku messinkitulppa siinä sivussa, missä sanoit olevan ilmareijän siirtymäpiirille. Samanlailla näyttäs tässäki olevan pääpiirille nuo päällä olevat ilmareijjät. Eilen kirjotin tänne, että se "vasemman" puoleinen reikä, joka menee niiden imuputkien väliin, ois ollu pelkästään siirtymäpiirille, mutta sitä kautta saa molemmat ilmaa. Nyt älysin tuon sinun selvityksen jälkeen vähä paremmin tämän.:) on tämä hankala koittaa selittää. En älyäis itekkään omaa tekstiä. Koitan jonnekki lisätä kuvat josta sais linkitettyä.
     
  9. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

  10. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Ja tuossa toisessa se pieni reikä josta molemmat putket saa korvausilman. Eli sen mukaan tässä ei sais rikastettua pelkkää siirtymää?
     
  11. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Katos joo siinä on tollanen kolo mikä yhdistää noi messinkiputkien yläosat, onks tossa siirtymän messinkiputkessa sit reikä/reikiä yläosassa mistä ilma menee sinne sekaan ? vai onko tolla siirtymän messinkipukella ihan oma kaivo, miltä se rungon puoli näyttää ?
    Ei oo omista edeleistä tullu koskaan toision venttureita irrotettua niin ei tiedä yhtään.
     
  12. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    http://aijaa.com/gm6JB4
    Siinä on tavallaan oma kaivo. Noiden kaivojen "väliseinä" on alempana, kun tuon rungon yläpinta
     
  13. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    http://aijaa.com/lVoohg
    Tuon kiihdytyspumpun purkaussuuttimien alla on tuollanen takaiskuventtiili. Kuuluuko sen olla tuollanen? Jos sen ottaa pois ni vuotaako se sitte suuttimista?
     
  14. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Onks sen siirtymä kaivon pohjalla reikää, vai täytyyköhän se siitä väliseinän kolosta ? jos näin on ja ilmareikiä ei ole messinkiputken ja purkaussuuttimen välillä niin onkohan se sitten tarkoitus imasta kaivo tyhjäksi raakana siirtymän aikana...sit voi olla hankala rikastaa siirtymää, isompaa suutinta vaan toisioille koleilla niinku
    stealth ylempänä kirjotti

    AFB purkaussuuttimessa on tollanen ilma kolo ja ei oo takaiskua sen alla, tiedä sitten onko ollut, mut takaisku kuulostas ihan järkevältä olla...
    http://aijaa.com/ZpyHJo
     
  15. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Nyt tihrustin taskulampun kanssa sitä kaivoa. Siirtymän puolelta on suora yhteys sen pääpiirin kaivoon. Kaivon pohjalla on kolo joka yhistää nämä. Bensa tulee siirtymän puolelle ja siitä suoraan pääpiirille. Ja tosiaan siinä siirtymäputken yläpäässä ei oo reikiä.
     
  16. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Se varmaan tulee sitte siirtymäpiiriltä lähes raakana. Se pieni ilmareikä sekoittajan päällä ainut joka tuolle on. Eli tuota nyt tuskin kannattaa muokata ku vaikuttaa samalla pääpiiriin. Isonnan niitä toisioiden suuttimia ja kokeilen eri suuttimia kiihytyspumpulle.
     
  17. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Ja jos jollain muistikuvaa tuon kiihytyspumpun takaiskuventtiilistä, ni voi infota tänne.
     
  18. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo siltä näyttää et raakana pukkaa siirtymäpiirin purkaus suuttimesta kun kaivon pohjallakin on reikä niin eipä se ilmaa sinne mukaan saa mistään, sillähän sen näkis kun puhaltas jollain pienellä pillillä ilmaa siitä messinkiputken päästä ja tukkis sormella sen purkaus suuttimen niin mistään ei pitäs enään suhista.
     
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kuvassa on pelkästään sen takaiskuventtiilin paino, sen alla kuuluu olla vielä kuula.
     
  20. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

Kerro tästä muillekin!