Tyhjäkäyntiseokset edelbrockissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C-Body Polara, 17.8.2017.

  1. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä päädyin sen jousisarjan löysimpään, se toimi parhaiten tollasessa vakiossa chevyn 305
     
  2. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Kumpikos kannaattaa viedä dynoo säädettäväs vai ostaa seosmittari? aika samoihin taitaa rahallisesti mennä.
     
  3. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Seosmittari kannattaa ostaa niin siitä näkee jatkossakin miten kaasari toimii ja jos alkaa tulla ongelmia niin mittarista ne näkee jo ennen ajossa tuntuvia oireita.
     
  4. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Jos on aikomus jatkossakin puuhastella epämääräisesti toimivien moottoreiden parissa, seosmittari on oikea valinta. Sitten on vain itsensä aktiivisuudesta kiinni, kuinka hyvin kaasarin saa säätöihin.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Nytpä kokeiltu jäykempiä jousia. Ei ollu vaikutusta mihinkään. Edelleen tyhjäkäynnin yläpuolella kulkee tosi laihalla. Nyt rueta perehtymään paremmin noihin ifr porailuun. Eli sen poraaminen isommaks nyt rikastaa seosta? Muutako ei tarvihtis viilata?
     
  6. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Sielläkö ensiöpuolellaki on joku siirtymäpiiri? Ku ainakaan tuon edelbrockin säätöohjeen mukaan siellä ei olis ku kiihytyspumppu. Tarkoitin nyt sitä ohjetta joka täälläkin on linkitetty monta kertaa.
     
  7. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Porailun seurauksena voi tulla lisäongelma. jos alkuperäinen vika ei olisi vaatinutkaan porausta vaan jotain muunlaista keinoa/kikkaa.:confused:
     
  8. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Tyhjäkäynnillä hieman rikkaalla. Cruise seos hieman rikkaalla. Eli jos siellä ensiöpuolella on joku siirtymäpiiri, niin siellä se vika täytyy olla.
     
  9. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Eli se on nyt varmasti se siirtymävaihe laihalla ? ettei ole cruiseneula ? voit testata niin et laitat vaikka mikki langan pätkät noihin kuvassa näkyviin päällä oleviin idle air bleedseihin silleen koukun teet ettei se missään tapauksessa pääse tipahtamaan sisään tai joutumaan moottoriin niin silloin siirtymävaihe menee rikkaammalle kun saa vähemmän ilmaa, tietysti tyhjäkäynti pitää myös säätää kun vetää senkin rikkaalle.
    Oliko se ihan uusi kaasari ettei joku ole vain mennyt jo poraileen ?
     
  10. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Ei ole uus. Se oli vähä käytetty ku ostin. Sitä en tiedä onko porailtu. Cruise puoli oli rikkaammallaki välillä. Afr oli jotain 11.8-12.1. Siitä huolimatta laihalla kävi tyhjäkäynnin yläpuolella. Jouset tosiaan laitoin jäykimmät, eikä sillä ollu merkitystä.
     
  11. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Tuon testin vois tosiaan kokeilla ennenku alan poraamaan.
     
  12. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Eikös tuo liity nimenomaan tyhjäkäyntipiiriin? Eli se rikastais samassa suhteessa joutokäyntiä? On tuossa vara vielä rikastaa sitä, mutta sitte ei jaksa käydä tyhjää.
     
  13. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Tai ainaki käy raskaasti ja vaihteen ku vetää päälle ni sammuu
     
  14. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Juu samaa piiriä tyhjäkäynti ja siirtymävaihe, mut tyhjäkäynti seoksenhan saa niillä ruuveilla käännettyä kohdalleen.
    Sit jos toi testi onnistuu niin joko kehittää siihen air bleediin pienempi reikä tai porata idle fuel jet isommaksi.
     
  15. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Joo no nyt taisin älytä, ku katoin tuota piirros kuvaa, että ku kaasuläpät aukeaa niin pääsis bensa myös erikautta tyhjäkäyntipiiristä kurkuille. Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Pistän tänne taas inffoo miten homma etenee.
     
  16. 401

    401 2nd gear

    Ei niitä tarvii porailla..heittää vaan paikalleen ja naps toimii.tai näin täällä on annettu ymmärtää
     
  17. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Jos se mig lanka koe onnistuu ni voiskohan sitä ilmantuloa rajoittaa litistämällä sitä putkee?
     
  18. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Se putki on pääpiirin ilma älä vaan sit litistä, se tyhjäkäyntipiirin ilmareikä on siinä valussa eli idle air bleeds, siihen pitäs kehittää joku tulppa mihin porata se pienempi reikä. tai sit porata isommaks sitä idle fuel jettiä.
     
  19. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Kukas täällä niin on sanonu? Ainahan näihin kanssa joutuu vääntämään. Olipa kaasutin mikä tahasa. Kai se tuo seosmittari on syyllinen tähän.
     
  20. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Tänään purin vielä tuon kaasarin ja irroitin venturit. Kyllä siellä kaikki röörit on auki. Rikastin myös cruise seosta, mutta se ei vaikuta alakierroksiin. Tyhjäkäynti seos on niin rikkaalla että juuri ja juuri käy vaihde päällä. Se 1000-1600 välinen alue on ongelma. Afr käy reilussa 15. Silloin kakostelee. Nyt rueta kalastelemaan poranterä sarjaa.
     

Kerro tästä muillekin!