Tyhjäkäyntiseokset edelbrockissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C-Body Polara, 17.8.2017.

  1. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Se voi olla et pikkasen isommat idle fuel jetit niin toimii kun sullahan oli tullu muutoksia koneeseen.
     
  2. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Joo se testiki vielä tekemättä joku päivä kokeilla sitä vielä.
     
  3. 401

    401 2nd gear

    Tuossa toisessa edelbrock vähnimisessä se tuntu pinnassa oleva että laatikosta kiinni vaan ja kumi palaa.
     
  4. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    C-Body Polara tykkää tästä.
  5. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Tämän tarkistin vielä tänään. Alkaa olemaan pikku tauon paikka tuon paskan kanssa. Onkai tässä muutaki elämää elettävänä. Jos vaikka penskojen kanssa touhuais välillä ☺
     
  6. ikiliikkuja

    ikiliikkuja 3rd gear

    Ihan vain omia kokemuksia, vähän rallimpi motti vaikka ei tehoa olekaan. Normi pcv-venttiili huohotuksessa aiheutti edelissä juuri 1000-1500 kierroksilla cruisella laihan alueen. Jos tässä normaali imusarja huohotus käytössä niin vois kokeilla tilapäisesti tulpata kaasarin huohotusliitännän ja kokeilla häviääkö tuo laiha alue?
     
    xarper tykkää tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Niijoo, mulla ei kanssa oo mitään pcv venttiilin kautta menevää huohotusta vaan perinteisesti suoraan putsariin. Ja mulla ei tosiaankaan oo ongelmia että menis laihalle vaan nimenomaan liian rikkaalle ko. Alueella o_O
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Siis koneestasi lähtee yksi huohotus letku joka menee ilmanputsariin????

    ei mitään järkeä, pistä nyt toinen letku edes auton alle niin saat edes sellasen perinne systeemin mitä noissa pre-pvc autoissa oli ja matka ajossa vähän imua sinne kampikammioon, ei tollasta systeemiä kun sulla on ole ollut varmaan yhtään missään jos siis koneesta lähtee yksi letku joka menee putsariin
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Menee itseasiassa molemmista venakopista ilmanputsariin :lol:
     
  10. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Tuo pcv homma käyny itelläki mielessä. Ei oo vaan tähän hätään toista huohotus korkkia. Toimisko huohotus järjestelmä tarpeeks hyvin jos vaan kummallekki puolelle laittas sellaset?
     
  11. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Juu kaasarin pcv portin tukkimalla saa siirtymävaihetta rikkaammalle niinkuin aikaisemmin kirjoitin et itellä oli taas pcv-venttiilin kanssa edelleen rikkaalla niin johdin vielä lisään ilmaa sinne sekaan.
    Toimiihan ne breatherit pelkästääkin kummassakin venakopassa kun ovat vaan riittävän hyvin ilmaa läpäiseviä ettei muodostu turhaan painetta öljytilaan joka sit yrittää puskea vääristä paikoista läpi, ainoo ongelma on et voivat vähän öljystä sotkeentua ja huohotuskaasut voi haista sisälle.
    Camino79 ratkasu on kans ihan hyvä, mut jos on kovin väljä kone niin voi ilmanputsari ja kaasari sotkeentua öljystä joka muuten menis siististi pcv-valven kautta imusarjaan.
    Letku suoraan auton alle on vähän riski altis mun mielestä, varsinkin jos toinen menee ilmanputsariin niin siinä voi huonossa tapauksessa maantiepöly imeytyä koneen sisälle.
    Paras keinohan on johtaa huohotukset pakoputkeen jos ei imusarjaan laita ja ei tietysti sovellu autoihin joissa pakokaasu mittaus.
     
    Muokattu: 31.8.2017
  12. ikiliikkuja

    ikiliikkuja 3rd gear

    Ihan testimielessä siihen kaasarille menevään huohotusletkuun vois laittaa kuristimen jossa aluksi vaikka parin millin reikä. Tämä vissiin riittää cruise alueen kaasujen imemiseen mutta rajoittaa seoksen laihalle menoa tyhjäkäynnin yläpuolella
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Auton alla on pienempi paine mitä konetilassa, mutta tietty jos ilmanputsarikotelo on niin ahdistava että sielläkin on alempi paine niin voi tulla se että imeekin maasta putsariinpäin.

    Mutta tosta selviää kun laittaa sen huohotus filtterin toiseen kanteen ja toisesta kannesta tai lohkosta missä sitten onkaan huohotus, vetää putken auton alle. Tollon pitäs olla tuuletus.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No mistä se sun moottorisi saa kampikammioon korvausilman?

    En pitäs kovin hyvänä, kyllä mun mielestä koneessa täytyy jonkunmoinen huohotus olla jos vaan mahdollista, edes se alkeellisin malli.
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu ei oo koneen väljyydestä kiinni kun alle 10tkm sitten tehty kone :rolleyes:
     
  16. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    K&N Filtteri paikallaan. Tuli tukittua tuo pohjalevyn huohotus reikä, ku laitoin pcv venttiilin kaasuttimen alipaine liitäntään. Aukasen nyt sen reiän ja huohottimesta letku sinne. Toiselle puolelle tilasin myös huohottimen.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sitä suuremmalla syyllä tekisin edes jonkunnäkösen ilmanvaihdon sinne koneeseen.
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Täytynee kokeilla tuota kaasarin lähdön hyödyntämistä plus olssin koneessahan on filtterit noissa huohotinkorkeissa ni tiiä vaikka sais samalla tosiaan ne seokset laihemmalle samalla tossa osakaasualueella? :rolleyes:

    Olikos jollain hyvä kuva täällä jossain siitä oikeaoppisesta "yksinkertasesta" pcv venttiilin kytkennästä?
     
  19. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tarvii varmaan sit hommata jossain välissä tollanen letkun väliin tuleva malli ja koittaa onko vaikutusta. Kun tääkin tuntuu koko huohotusjärjestelmä olevan kanssa ainainen kinaamisen aihe ni kai se ois ite kokeiltava :D
     

Kerro tästä muillekin!