Tyhjäkäyntiseokset edelbrockissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C-Body Polara, 17.8.2017.

  1. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Ku ois tuossa yhessä vanhassa vanteessa liimapainoja.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Stoppareitten "säätö" vois olla kokeilemisen arvoinen juttu, ei ne siitä paljoa kevene vaikka vähän viilaakin sitä kärkeä.

    Lisäpainot pysyy kokeilun ajan varmaan ihan kontaktiliimalla.
     
  3. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Löysin epoksia ja sillä liimasin 5g painon kiinni toiselle puolelle. Jos tuo toimii, ni poraan vielä reiän sen puntin läpi ja laitan pienen pultin läpi. Kattelin että kanta sopis olemaan siellä posken puolella, jos kiristyksen jälkeen rälläköis kantaa matalemmaks.
     
  4. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Nyt tukin tiivisteliimalla sen ilmakanavan. Ajaessa tuntui ku ryyppy ois päällä. Että on tuolla iso merkitys myös cruise seoksiin. 80 vauhissa pätki 2000 kierroksella ku niin rikkaalla meni. Afr jotain matala 10. Täytyy nyt purkaa pois tuo viritys ja etsiä sopivia poranteriä. Tuo 5g painon lisäys ilmaläppiin ei auttanu vielä täyskaasuun. Yhä vetäsee tosi laihalle täyskaasulla. Sitä toisioiden siirtymäpiiriä vissiin vähä vaikeempi rukata. Että pitäsköhän kokeilla niitte stopparien nokkaa pyyhkästä ja lisäillä painoo.
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Juu no nyt sä ainakin saat sen siirtymän korjattua kun keksit siihen reikään jonkuin tulpan mihin tekee pienemmän reijän kuin alkuperäinen, voisko muuten ihan epoksi mälli pysyä siinä päällä ja siihen porais reijän mikä menis vanhan läpi ?
    Mahtuuko niihin toision punteihin kuin paljon vielä lisätä liimapainoja ?
    Onhan siellä toision venturissakin ilmareikiä mitä kuristaa pitäs tutkia enemmän sen puolen sielunelämää.
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Tuli vielä mieleen kun sähän olit sen käytettynä ostanu niin ettei joku oo sitä ilmareikää porannu isommaks ja sen takia sulla laihalla, jostain löytyy varmaan mittoja mikä kuuluis olla alunperin.
     
  7. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Kattelin niitä toisioiden ventureita ja en ihan ymmärtäny mistä se siirtymäpiiri saa korvaus ilmaa. Siinä venturin tiivistepinnan sisäpuolella on ilmareikä joka on yhteydessä siihen. Mutta ei kai se ilmaa sieltä kautta saa mitenkään. Kyllä siellä läpissä on tilaa sen verran, että varmaan kaks 5g painoo saa liimattua puolelleen. Nyt laitoin vaan yhen epoksilla kiinni. Saattas olla kyllä parempi ku kuristais sitä ilmapiiriä ensiöpuolelta, ni ei tarttis porailla pilalle.
     
  8. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Juu kannattaa ensin koittaa liimata painoja puntteihin niin paljon kuin mahtuu ja jos ei auta niin sitten vaikka sen toision siirtymäpiirin kimppuun.
    http://www.forabodiesonly.com/mopar/attachments/dsc00140-l-jpg.1714793783/
    Täs toisessa kuvassa se taitaakin näkyä ja edelin manuaalissakin lukee et toision pääpiirillä on kaksi ilmareikää eli noi päällä olevat ja toi sivussa oleva on siirtymäpiirin ilmareikä.
    http://www.hotrodders.com/forum/attachment.php?attachmentid=267354&d=1452612759
     
  9. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Mulla on tuossa sivussa olevassa ilmareijässä tulppa. Näyttää kyllä alkuperäseltä.
     
  10. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Ja on kyllä pieniä nuo ilmareijät tuossa päällä. Sen verran tässä porailin tuota, että ensiöiden siirtymä puolen imuputkee hoonasin. Eniten se tuosta kuristaa. Alle millinen reikä ja nyt tein sen milliseks.
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos sitä IFR:ää poraat niin sen koko on .050" (1.27mm) ja 1.3mm poralla sitä saa jo vähän putsattua.
    Se bypass idle air feed, jonka kautta poraaminen tapahtuu on kooltaan .055", joten 1.4mm pora mahtuu siitä läpi ilman että itse ilmareikää tarvii suurentaa.
     
    C-Body Polara tykkää tästä.
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei se ole aina välttämättä ahdistavin kohta missä reikä on pienin.
    Polttoainesysteemissä kun yhdessä kohtaa virtaa pelkkää bensaa ja toisessa ilman ja polttoaineen seosta ja onhan siellä muitakin muuttuvia tekijöitä.
     
  13. ikiliikkuja

    ikiliikkuja 1st gear

    Suurensin omassa vain tyhjäkäynti suuttimen porauksen 1mm suuruiseksi. Muut tyhjäkäyntipiirin reiät orkkis koossa. Pelaa minun vehkeessä tällä modilla hyvin. Ehkä ihan vähän siirtymäpiiri laihalla mutta tottelee pienintäkin kaasupolkimen liikettä ilman ongelmia heti tyhjäkäynnistä lähtien eli 1000 rpm nelosella aavikkoperällä ja lisää hiukan kaasua niin kiihtyyy kakomatta. Saa sanoa että väärin sammutettu mutta nyt toimii aikalailla hyvin. Vakuumi holleyllä en saanut säädettyä vastaavaa herkkyyttä kaasujalan liikkeisiin. Suutin, neula ja jousijumppaa on kans tehty moneen suuntaan ja tuskin on vielä wot säädöt optimissa mutta hyvin pystyy cruisaileen
     
    Muokattu: 11.9.2017
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. ikiliikkuja

    ikiliikkuja 1st gear

    Osittain vaikuttaa että ollaan samoissa ongelmissa joita on ratkottu topicin ls3 hot cam alla nykyaikaisemmalla tekniikalla? Kai näihin aina joku ratkaisu löytyy. Oma kombo 390 fe alumiini kansilla, cj valusarjat, lunati woodoo nokka, 1.6 keinut, vakio fordium jakaja järjettömällä tsydeemillä. Nyt tuntuu että lukko perä kohta tarpeellinen ainakin syksyisellä kelillä....
     
  15. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Nyt jotenki tuntui että hieman meni oikeaan suuntaan. Tyhjäkäynnin yläpuolella ei käy laihalla enää. Kun sen ilmareijän aiemmin tulppasin, ni sen verran rikkaalla kävi että pari tulppaa paloi. NGK:n 6 vaihdoin Astetta kuumemmiks. Liekkö sillä merkitystä mihinkään. Täys kaasulla sama ongelma. 20g lisäpainoja ilmaläpissä. Ei oikeestaan muuttanu sillä puolella mitään. Ainoastaan tuntuu tavallista tukkoisemmalta täyskaasulla. Aukeaa vissiin niin myöhään nyt. Rupesin sitä artsin kysymystä miettimään, että voiko sittenki olla ensiöpuolella vika. Kun reippaasti painasee noin puol kaasua ni hivenen käy siinäki laihalla. Pääsuutin on nyt .119 ja voima-alueen osalta neula on 42. Ei ainakaan us-partsin hyllystä näyttäny siitä ohempaa saavan. Mitenkäs sitte?
     
  16. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Nii sitä siirtymäpiirin imuputkee tosiaan vähä isommaks hoonasin. Se kai vähä vaikutti alakierrosten toimintaan.
     
  17. ikiliikkuja

    ikiliikkuja 1st gear

    oot vissiin kokeillu neulojen alle jäykempää jousta. Mulla niiden normi oranssisten jousien tilalla kaks napsua jäykemmät pinkit. Noitahan kyllä löytyy powerin osalta edelin taulukosta ohuempia neuloja mutta jos kiihdyttäessä käy laihalla vain hetken niin jousien jäykentäminen nopeuttas rikastusvaiheen alkua "kevyessä" kiihdytyksessä. Ja kai löytyy tuota .119" isompaakin suurinta?
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Noilla hiluilla ollaan jo tuon kaasarin normaalista säätöalueesta hieman yli sinne rikkaan suuntaan...
    En muista oliko tuon sun koneen tarkemmista specseistä jossain tietoja, nokka, puristukset yms.?

    Ensiöpuolen stumppaamiseen peruslääkkeitä on kiihdytyspumpun vipu siihen lähimpään reikään ja purkaussuutin isommaksi, sekä step-up jouset jäykimmät mahdolliset.
    Ja sitten vielä sytkää sopivasti niin ellei näillä toimi niin sitten kombinaatio vaatii sen Holleyn tai koneessa muuta vikaa.
     
    ikiliikkuja tykkää tästä.
  19. ikiliikkuja

    ikiliikkuja 1st gear

    ja mun persdynolla en saanut hollikkaa pelaamaan ajelukaasarina yhtä hyvin kuin tää 750 edeli. Race hommat sitten erikseen. Toki tuo siirtymäpiirin ongelma meinas olla liikaa mutta onneks täältä tuli vinkkejä mitä pitäis tuunata
     
  20. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Eikai tuo nyt mikään kovin raju oo. 9.9 ruttu, six pack männät, sorsa kannet, 274 comppi. Edel rpm imusarja, 1 3/4 primääriset peltisatsit ja 3"putket.
     

Kerro tästä muillekin!