tyhmät kysymykset astr(a)osta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja guru, 12.4.2007.

  1. guru

    guru Gearhead

    onkohan se merkki homoudesta ku ameriikan ooppeli kiinostaa

    on mahdollista löytää astroa joka toimii , nopeusrajotus 100km/h ei abs

    minä vuonna abs sitten kokoautossa ?

    pieni kertaus isommista vioista ? niin se merkki mutta...
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    4-pyörä absit tuli -90, satasen rajoitus voi olla ongelma mut henkilöversiolla saa ajaa vaikka 120
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    Jos löydät omapainoltaan tasan 1800 kg, sillä saa lisäpenkkien kans suhata satasta.
    Niitä ei varmaan paljon ole, mulla on, pannaanko pakettiin. :wink:

    Astrossa on samat viat kuin kaikissa muissakin 250-350 ajetuissa +15v autoissa.

    Oikeestaan ainoa tyyppivika on takajouset, ne kun on hiilikuitua niin alkavat pärskeentyä akselin juuresta jos autolla on ajettu paljon soralla tai revitelty.
    Noita saa onneksi nykyään hyviä käytettyjä etullisesti.

    PS. Mun mielestä se on homouden merkki, jos epäröi toimia niin kuin oma mieli käskee, ei muuta kuin tulta päin ja letukkaa kehiin. :wink: :rotfl:
     
  4. audiq

    audiq Gearhead

    Meillä on 1800kg, mutta nykyään vaativat lätkän siihenkin.

    Tuohon alkuperäiseen kysymykseen, niin miten Ooppeli ja homous liittyvät mitenkään Astron ostoon, vai meinaako entinen Ooppelikuski hommata "harrastuksiin" paremmin sopivan tila-auton... -Ainakin heteroille takatilat ovat ihan riittävät... :lol:
     
  5. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    En nyt muista oman painoa, mutta ei ole 80-lätkää, ja on siis lisäpenkkimallia (pa). Tervetuloa vaan astronomien joukkoon. 8)
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Nykyisten pykälien mukaan lisäpenkit + latkättömyys on mahdoton yhdistelmä. Se on joko tai.
     
  7. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    Tuon yksilön olen kaksi kertaa katsastanut, eikä sitä lätkää ole ollut eikä sitä ole käsketty laittaakaan... Ei kannattane vaihtaa katsastuskonttoria :eek:
     
  8. jp_olli

    jp_olli Gearhead

    Mulla olis henkilömalli myytävänä. 120 on ajeltu ihan rauhallisin mielin. Nyt alkaa olla sytkäosat ja ruisku huollettu. :poff:
     
  9. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Pykäläthän menee näin:
    01.04.1988 tuli voimaan säädös, jonka mukaan
    - pakettiautossa, jonka omapaino on suurempi kuin 1800 kg tai joka otettu
    käyttöön ennen vuotta 1981 oli oltava nopeuskilpi, jossa luku 80.
    ANA Tpp 51 §, 150/83 + 262/88

    Ja näin:
    01.07.1993 tuli voimaan säädös, jonka mukaan
    - 80 km nopeuskilpi tulee olla N1-luokan autossa, jonka omamassa 1800 kg tai
    suurempi ja N1-luokan autossa joka otettu käyttöön 1980 tai aiemmin.
    AKTA 3 § ja 1257/92 + 531/93 ARVA 98 §, 1256/92

    Jossakin vaiheessa AKE:n tulkinta oli että uudempi pykälä koskisi takautuvasti kaikkia, mutta ei siinä kyllä takautuvasta mitään mainintaa ole, ja muutenkin nykyään tulkitaan voimaantulo ajankohdan mukaan.
    Eli tasan 1800 kiloa painava paku joka on otettu käyttöön 1.4.1988-30.6.1993 välisenä aikana ei pitäisi tarvita lätkää.
    (lähde: katsastajan käsikirja)
     
  10. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Meillä kans pakettimalli 3+5hlö eikä kyselty lätkää leimalla, enkä laita. Sytkän kanssa tapeltu ja ruiskun korjaus sarja tulossa. Nuo sytkä ja kulutus puolen ongelmat lienee suurimpia. Helppo ajaa ja mukava käyttää vaikka kuluttaakin nyt liikaa, korjataan kulutus kohillee ja ajetaan sit lisää.
     

Kerro tästä muillekin!