Tylsää varmaa, käyttistä n5000e?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kyläseppä, 29.11.2011.

  1. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Avensiksessa on sitten ihan saatanan kalliit varaosat, jos nyt sellaiseen päädyt.

    lambdat kulutuskamaa 2-4kpl koneesta riippuen ja 1 vähintään vuodessa... n. 200 - 270 € / KPL.

    vetarit vajaat 500€ per puoli...pelkkä nivel on muutaman kympin halvempi kuin koko vetari.

    Öljyn kulutukseen kannattaa kiinnittää huomiota. Ei tuprauttele eikä merkkaa tonttia mutta jonnekin se öljy noissa tuntuu katoavan...saaste arvot pysyy kyllä hyvinä öljyn menekistä huolimatta.

    hinnat siis suomesta ostettuna ilman töitä...ulkomailta saa halvemmalla.

    1,8VVTi pannulla kulutus maantiellä 6,5 - 7,9l/100km...
     
  2. wili

    wili 3rd gear

    Jos perusvarmaa käyttistä hakee niin ääni täältä Mondeo/Golf-akselille. Molemmat perustylsiä mutta luotettavia. Muut vaihtoehdot C5: unohda! Myöskään uudemmista Opel-luomuksista en juuri kiitosta ole kuullut varsinkaan Vectrasta (kaveri korjaa noita työkseen). Tuon ikäisistä japseista ei itsellä kokemusta. Noilla ajomäärillä menee dsl-linjalle, tollanen farkku lienee tällä hetkellä halvin vaihtoehto. Pakuksi jos rekisteröi niin käyttövoimavero tippuu vielä reilusti.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei englantilaisia autoja kannatakaan ostaa. :poff:
     
  4. jakezzz

    jakezzz 1st gear


    Allekirjoitan kyllä tuon!
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Otsakkeeseen sopii kuin nenä päähän Volkswagen Golf. EI sen tylsempää mutta ah, niin varmaa vehettä ookkaan :lol:

    Itselle tuli semmoinen keväällä vaihtokaupassa ja kesän ajelin ja tylsistyin sen varmuuteen, vaikka 280tkm mittarissa, ja yleiseen harmauteen ja syyskesästä vaihdoin Rotiskoon.

    Ja toisaalta sitten viimeiset S/V-40 Volvot kuten jo mainittiin. Niissä lastentaudit korjattu ja Classic-versiossa hyvät varusteet. Tosin ajettavuus ei yllä Golfin tasolle.

    Siinä kaks todella varmaa ja tylsää vaihtoehtoa. Ranskikset/"Japsit" voi unohtaa...

    Golfin itse ottaisin noilla kriteereillä ja se 1.8 bensa menee matkassa vähällä jos kunnossa (lambda) ja laiskuudesta huolimatta kun sen saa poljettua matkavauhtiin, se kulkee sitä vaikka ois vastatuuli/-mäki :rotfl:
     
  6. tsbmw

    tsbmw 1st gear

    Vastakohta - oma valintani:
    http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4092001

    Onsiinäenemmänkinkunnoivarusteet ja kulutus matka-ajossa alta 10l/100km.
    Konesenverranhyvä, vaihteisto, vetoakselit, alusta mitoitukset samoin
    => sisäänajovasta.
     
  7. jar

    jar Gearhead

    Aika halpaa ajoa jollain perus-golffilla kyllä tekee, osia saa motonetista, eivätkä ole kalliita. Tylsiähän ne ovat. VR6-koneella on jo vähän luonnetta ja matka-ajo menee 8 - 9l litraan (tosin siinä voi olla ne jakopäärempat, mikä tarkottaa siis laatikon irrotusta yms) aika ongelmitta semmosella päästelin sellaisella jonkun 7 vuotta aikanaan.

    Perus-toijota-automyyjien mainospuheissa tuo ilmastointi on kova juttu, kun riisikippoihinkin on ruvennut sellaista nyt saamaan. Vain muutama vuosikymmen sen jälkeen, kun tuo on jenkeissä ollut ns. normivaruste, niinkuin joku lämmityslaitekin.
     
  8. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    ^^No tuo M5 on varmasti tooosi hyvä ja halpa pitää.. :eek: "Syncrot paskana" Tuossa hintaluokassa jättäisin japsit pois, opelit ja ranskikset jättäisin muutenkin. Volvo V/S40 Dieselinä tai Golf/Passat Dieselinä olis minun valinta noilla kilsoilla.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Vähän toi sun ajatusmallis ontuu mun mielestä, eli mieluummin on kokonaan ilman ja ajattelee sen hajoavan kuitenkin, kuin ostaa ilmastoitu ja huoltaa sen kuntoon tarpeen vaatiessa?
    Noi ilmastoinnin osat kyllä kestää sen 20 vuotta helpostikkin, säännöllisesti huollettaessa.

    Mut tietty jos ottaa sen karvalakin niin saahan ne ikkunat kesähelteillä veivattua ranteella auki ja matka-ajossa hommattua kipeän oikean nilkan sekä puutuneen posken :wink:
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Kun pikkuautot jätetään pois niin tosta listasta ei käy enää kuin passat. Mun mielestä kans diisseli noilla kilometreillä, kannattaisin vaihtoehdoksi C tai E mersua, mielellään cdi koneella.

    Jos diisseli ei käy niin sitten Honda Accord, todella luotettava.
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ite ostaisin 5000e budjetilla 2 caprice classiccia ja lopulla rahalla juustosämpylöitä ja bussikortin ja rullalaudan backupiksi.
     
  12. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Itse ostin käyttöpeliks Skoda Octavian (1,9TDI -00 webastolla ja ilmastoinnilla), päälle 5 l/100km en oo tainnu saaha kulutusta nousemaan kertaakaan. Ainut selkeä miinus on äärimmäisen huonot etujakkarat mitkä syö ajonautintoa aika pahasti, mut on se niin paljon halvempi edelliseen käyttikseen (Chevrolet Caprice -83 350+350 tekniikalla) verrattuna et ei tulis mieleenkään luopua.

    Ja kilometrejähän mie huitelen jotain 40 000+ vuodessa..ja 1 ½ vuotta sitten hinta tais olla jotain 5500€.
     
  13. ramman

    ramman Double Gearhead

    No mulla on käyttiksenä tollanen vm 2000 9-3 (T5) turbo saappi. Nyt on mittarissa 290 000 ja ite oon noista tollasen 30 000 ajanu. Hyvä ajaa, turpolla ainakin kulkee ihan sopivasti, talvella helvetin lämmin ja lämpee nopeesti. Ainakaan tossa ei ilmastoinnissa ole mitään vikaa ollu. Joku aikasempi omistaja on jonkun perushuollon tohon ilmastointiin tehny. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan ollu 7,5-7,7 ja mie en mitenkään varsinaisesti hissuttele ton kanssa. Miulla tosin tulee melkeen pelkkää matka-ajoa kun työmatka-ajoo tulee tollaset ~100 km päivässä.
    Ainoot viat miun aikana : ajotietokoneen näytön korjaus makso briteissä n.60 egee ja bensapumppu 120 egee. muuten on menty ihan perus öljynvaihdoilla. Saabeissa on kyllä hintalaatu aika hyvin tällä hetkellä kohdallaan.
     
  14. Miuge

    Miuge 1st gear

    mikä hemmetin t5?! Just meinasin kehua saab 9-5:ta.Pelaa kuin junanvessa eivät ole ruosteisia tekniikka on varmaa ja varaosat halpoja(paitsi diisselit!hyi yök!) Ainoo niin sanottu tyyppi vika on ajotietokoneen näyttö.Hyvä auto ajaa, kohtuullinen kulutus, tehoakin piisaa ja on lämmin.
     
  15. ramman

    ramman Double Gearhead

    trionic 5 ohjauksella oleva kone eli yleensä puhutaan t5 koneesta tehoa vakiona 154 hp.
    vaihtuu 2000 eteenpäin tronic 7 ohjaukseen eli t7 heposia vakiona 150.

    tota teeviitosta pidetään yleensä vahvempana ja varmempana laitoksena.
    Esim. saapin paljon puhuttu huohotinongelma ei vaivaa näitä teeviitosia.

    Saappifoorumilta löytyy muuten aivan järjettömästi tietoa noista saappaista.
     
  16. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    En kyllä pidä S40 Volvoa tai Golfia pikkuautona vrt. Micra, Punto, Fiesta... keskiluokkaa nuo ovat samalla tavalla kuin Avensis tai Vectra. Jos diggailee ruosteesta niin mersu on ihan hyvä valinta.
     
  17. Miuge

    Miuge 1st gear

    Ahaa.toi oli niin hightechia etten mää tienny.Ei tuossa isäukon vm-02 2.0t 9-5 wagonissa ole ollu mitään huohotin ongelmia.Jos itellä olis käyttiksen tarve,niin tuollanen 9-5:nen 2.3t olis ihan ykkös vaihtoehto.toi isompi kone alhaalta vääntää paremmin,niin kaupunki ajo on paljon mukavampaa.
     
  18. kyläseppä

    kyläseppä 1st gear

    Tännehän tullut paljon viisaita ajatuksia, nyt kuitenkin kävi niin etten kerennyt vaikuttaa auton valintaan, oli hankkinut tänään 406 pösön :odroll:
    Saa nähdä millainen on sitten, ranskalaisuus vähän?

    Itse ostin keväällä w202 mesen hinnaston alapäästä käyttikseksi. Hintään nähden hyvä valinta, vaikka paljon pientä ehostusta piti tehdä, ja on vielä tekemättä.
     
  19. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Oli varmaan kivan värinen?
     
  20. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Ja myyjäkii kehu! Toivottavasti kulettaa huolettomasti ja pitkään.. :D
     

Kerro tästä muillekin!