Tylsää varmaa, käyttistä n5000e?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kyläseppä, 29.11.2011.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Joo, -66 Challenger olis aika kiva peli... :wink:
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Äläpä kiroile tässä yhteydessä.
     
  3. 660

    660 1st gear

    neonia saa 600e-5000e ja on noita 2.0 koneisia sebringejäkin (jos se 2,7 kulutus pelottaa) jo viidellä tonnilla
     
  4. slantti

    slantti 1st gear

    tylsä ja varma

    on Honda Civic n. 96-00 tai jotain. 1.4 koneella 90hv moottorissa ei ikinä ongelmia. Emännällä uudesta asti -98 1.4is, ajettu 201000km. Vaihdettu kaksi kertaa jakohihna. Yksi kertaa laturin ja ohjaustehostimen hihna. Jarrupalat ja hihnat yksi kerta. Kuskin puoleinen takatukivarren laakeri (n.50euroo) yksi kerta. Molemmat ulommat vetonivelet yksi kerta. Ilman suodatin 4kertaa , tulpat neljä kertaa, öljyt suodattimineen kerran vuodessa. Taka-iskarit yksi kerta.Etu-iskarit vielä alkuperäiset. Bensan kulutus n.7.0litraa kovassa ajossa, ei ole koskaa tarvinnut miettiä paljonko vie. Ajo-ominaisuudet hieman häilyvät eli pitää hieman ohjailla. Kiihtyvyys on sellainen ettei jää jalkoihin kun vedättää lähelle 7 tonnia eikä kone huuda vielä sydäntä särkeävästi. Ei ole absei ei oo airbagei , eikä ole ees ruostesuojattu ja ruosteita sielllä ja täällä. Aina katsastuksessa huomautuksitta läpi. Ai nii alkuperäinen akku kesti 8 vuotta, sellanen moottoripyörän akkua pikkasen isompi.
    PS. Kaikenkukkuraksi vielä Englannissa valmistettu :lol:
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Niin, tiedoksi vaan että topicin aloittaja (vaimo) on jo ostanut Peugeotin... :rotfl:
     
  6. tsbmw

    tsbmw 1st gear

    Kuules ny tää on loistava topikki jossa haetaan tylsää varmaa käyttistä - ja sehän on täydellisen suhteellista.

    Mun mielestä oma käyttis on kompromissi kulujen ja työn välillä:
    E28 M5 pääomakulut negatiiviset eli arvo NOUSEE kun autolla on jatkuvaa huoltoa ja ajoa. Tekniikkaa on riittävästi, saa nähdä tuleeko ongelmia, toistaiseksi 2v ajoa ilman "marmoritiskiä". Bensakuluina 6l/100km ja tutkimusten mukaan ko. tekniikalla kone kestää normikäyttöön verraten 140%. Nautin joka päivästä, päivittäin pieni "naatiskelu lenkki". Työhön menon motiivista osa on "kiva työmatka".

    Topikin rajaukseeno ero on hinta +15k€, mutta lähes yhtä kivan E28:n saa 5k€. (nim. 22v E28) :)
     
  7. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Parhaiten se arvo nousee kun sillä autolla ei ajeta mutta pidetään kunnossa ja säilytetään lämpimässä... :rotfl:
     
  8. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Voisit opettaa miullekkii tuon laskukaavan, millä saa minkä vaan alle 20 vuotta vanhan auton arvon nousemaan jatkuvassa käytössä, niin miekii pääsen uskottelemaan itelleni semmosta! :lol: Toki voit olla oikeessakin, mut kovin on vaikee uskoa sitä..

    Tuommosen tutkimuksen mie myös haluaisin nähä...voi toki olla et mie luin tuon tekstin iltapäivän pöhnässä jotenki väärin tai liian vakavissaan :poff:
     
  9. tsbmw

    tsbmw 1st gear

    Viimeinen Saksassa valmistettu - bifuel.
    [​IMG]
    6l/100km.
     
  10. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    tuon arvo varmasti nousee mutta ei se että sitä käyttää jatkuvasti arki autona liity siihen arvonnousuu millään tavoin :rotfl:
    hieno auto jokatapauksessa ja kannattaa pitää hyvänä 8)
    ps, kyllä se arkikäyttö periaatteessa voi sitä arvoa nostaa kun ihmiset katselee erilaista autoa ihanaa tuoll liikenteessä ja rupeeaa haluamaan sellaista,,,jolloin kysyntä nostaa hintaaa :poff:
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Et kai sä ny tosissas oo?? Bemariiha kattoo tolla mielellä vaan teinit :rotfl: Tai sit pitää olla joku oikeasti harvinainen malli...

    OT: Sori, oli pakko 8)
     
  12. mie

    mie Gearhead

    Huvittas nähdä,millä kulutuksella moinen kaasupoltin kulkee kehä 3 ulkopuolella. Suomessa taitaa olla huimat 8 kaasunmyyntipistettä. Tosin jos ajot rajoittuu pks-seudulle niin mikäpä siinä. Komea haikeula on, tosin jenkkipuskurit on liki jokaisessa vanhassa euroautossa kammottavat.
     
  13. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    no en mä nyt ihan tosissani ollut :lol: :lol:
    mutta tuolla laittoi joku ville tampereesta että outoa kun mies puolustelee toyotaa ja itsellä 440 challenger,,,
    minä se vasta outo olen sitten kai kun vielä 08 ajoin 100a datsunilla 35000km vuoteen,,ja nyt tulossa 440 challenger,,varmaan vieläkin ajelisin 100 amppeerilla jos pystyisi :poff: :poff: :poff: :poff: :poff: :poff:
     
  14. hla

    hla Gearhead


    No, löytyy noita jo Kotkasta, Kouvolasta, Lappeenrannasta, Porvoosta, Hyvinkäältä, Riihimäeltä, Tampereelta. Jyväskyläänkin pitäis tulla sellainen. Et on se alue nyt vähän laajempi kuin kehä 3....
     
  15. mie

    mie Gearhead

    Siinähän ne 8kpl. Ei noilla kovin pohjoiseen mennä.
     
  16. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Edelleen käyttissurffailua harrastaneena voisin upottaa lusikkani soppaan..?
    Omalla kohdalla on vaatimuksena vaan automaattivaihteinen takapenkillinen ajopeli. Mielellään melko uudehko että saa ns. huoletta aamulla lähteä töihin.
    Karsinta rajoittunee nykyään 700-900 Volvoihin, C-mersuihin ja joihinkin satunnaisiin japseihin?! Aika vaikea yhtälö tosiaan....
    Toki nuo vanhat jenkit vetää puoleensa mutta kun lähinnä vaimon mieleen olevaa kompaktia kehonsiirrintä haetaan niin valikoima rajoittuu harmillisesti....
     
  17. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    En mä mikään tojota puolustelija ole. Ei ole itsellä edes eikä tule..Ei ole koskaan ollutkaan. Mutta tässä haettiin sitä käyttistä lähinnä,älkää sotkeko harrastepeliä suolassa uitettavaan käyttikseen.Kuka urpo ajaa Challengerilla talvella? Teen täydellisen rempan koko autoon ja kuluja tulee kiitettävästi,tämä e body harrastus kun ah niin halpaa... Siksi käyttöauto on erikseen. Mutta aiheeseen, takapotku,automaatti, jenkkifiilis kohtuu kulutuksella voisi olla volvo s90. On ison auton tuntua ja ominaisuuksia. Ja km lukemat inhimillisiä vielä.
     
  18. spike

    spike Gearhead

    Voisin lisätä tuohon volvo 850, s70 ja suorakylkinen v70. Noissa on elektroniikka viellä jotenkuten maltillisesti ja ovat mekaanisesti pomminvarmoja. Hinnatkaan eivät päätähuimaa. Kilometrejä saa olla paljonkin ilman että tarvii pelätä että hajoaa käsiin. Veto tietenkin väärässä päässä mutta jos se ei ole kriteeri niin....
     
  19. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Jos vaimolle hakee käyttistä, niin eikö ihan suoraan olis järkevintä se 5-7donaa laittaa kohtuu tuoreeseen, järkikilometreillä olevaan autoon, vaikka olis pienempikin kuin se että hankkia yks harrasteauto lisää taloon? Kuka jaksaa hakata aikaa ja rahaa siihen että emäntä pääsee käymään töissä ja senkin rahan ja ajan vois hakata vaikka harrasteautoiluun? Tietty jokainen taaplaa tyylillään. Jos halvalla haluaa päästä ostaa vaikka muutaman satasen vw jetan/golfin ja päästelee menemään
     
  20. stangrider

    stangrider Gearhead

Kerro tästä muillekin!