Työkaluja made by myself

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja 63impala, 30.11.2003.

  1. JouniK

    JouniK Gearhead

  2. veekasi

    veekasi Gearhead

    Mopen pallonivelien irrotustyökalu, vääntösauvojen irrotustyökalu ja sytytystulpasta tehty paineilma-adapteri. Ikkunakammen sokan irrotus työkalu/keinuvipuakselin asennustyökalu(pitää tönärit rivissä)=kaasuhitsauslanka taivuteltuna.
     
  3. -TH-

    -TH- Gearhead

    haku toiminto ei mitenkään vakuuttanut...mitehä lie, olisiko neuvoja englannin pyörän tekoon? lähinnä rullien mittoja ...
    rhs-palkista, 100x90mm esim. piisaa runkoon?
    millainen karkaisu rullissa on?

    kiitoksia .
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ulosvetimiä ainakin ratille ja dampperille chevyyn. Dampperin sisäänveto työkalu ja erinäisiä tarvikkeita jakopään ajoitukseen. Porakoneella toimiva öljynpaineen nostin chevyyn löytyy myös. Joitakin korin oikaisussa käytettäviä rautojakin on tullut tehtyä.
     
  5. 63impala

    63impala 1st gear

  6. JouniK

    JouniK Gearhead

    Mun pyörän ohjeet on vanhasta Custom Rodderista. Ja tuohan on jokaiselle peltimiehelle tuttu linkki (?):
    http://www.metalshapers.org
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    kaksi erikokoista kiinnipitolätkää 8 3/4
    pinion yoke'lle ja näille metrinen varsi.
    ja jos kukaan on koskaan "askarrellut"
    kyseisen perän irtocasen kanssa niin sehän on
    helppoa kuin perse.otetaan 12 mm teräslevyä
    n. 200x300 pala ja hitsataan siihen n.50 mm
    soiro 8-12 mm levyä jossa on kaksi reikää
    joihin saat casen kiinni.tämä hökötys
    kahdella isolla puupuristimella kiinni
    tukevaan alustaan ja ei case karkaile
    mihinkään kokoonpanon ja säädön aikana.
    parempi kuin ruuvipenkki.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    on mullakin nyrkki ja k_rpä, mutta toinen on aika huonossa jamassa...
     
  9. JouniK

    JouniK Gearhead

    Katso tuo..
    http://davepropst.com/Article/Art3/Article3.htm
     
  10. Otto

    Otto Gearhead

  11. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Vanhasta kannenpultista smirglasin peräpropunavaimen. Oli sen verran tiukassa ettei olis räikkä kestäny ja "oikeaa" avainta ei ollut. Joten pultinpäästä oikean kokoinen neliö ja pulttipyssyllä auki.
     
  12. jylhä

    jylhä 1st gear

    mistäs jouni k noita kasvatus/supistus shrike/strecher laitteita voipi kysellä?
     
  13. tuurna

    tuurna 1st gear

    Onhan noita mm. jarrusylinterin puristin, kiintolenkki(28mm ja 30mm), sorkkarauta, pihtejä...kaikki iahn toimivia, noi kiintolenkit tosin on jo vähän kulahtaneita.
     
  14. JouniK

    JouniK Gearhead

    Mobitive ainakin myy, mutta Ruåtsista tai Jenkkilästä kaip saa edullisemmin..
     
  15. Rytari

    Rytari Gearhead

  16. bbford

    bbford Gearhead

    Itse olen tehnyt kierrejousi puristimen,moottoripukin,alustapukit, venttiilinjousi puristimen ja venttiilinjousien pesän avartimen jossa vaihdettava kovametallipala.
    Ja 200 muuta erikoislenkkiavainta yms pientä.
     
  17. Pahis

    Pahis 1st gear

    Isoimpana prässi. Kaksi vaneripuristimen isohkoa sylinteriä, muutettu kaksitoimisiksi, kuorma-auton hydraalipunppu ja riittävän iso sähkömoottori.
    Siihen sitte kaikkia mahollisia teriä/pokkaimia ym. akselinpätkiä.

    Kompura on ihte kasattu vanhasta lohkosta, liian pienestä sähkömoottorista, kuorma-auton painesäiliöstä, ja kasasta sahköroinaa ja venttiileitä.

    Sorviin on monenlaisia teränpitimiä ja teriä omatekoisina.

    Ei varsinaisia työkaluja, mutta apuvälineitä on letkukelat, kaikenmaailman pöydät ja pukit ja muut vastaavat. (pillit + paineilma)

    Monenlaisia ulosvetimiä ja erikoisavaimia.


    Aikanaan on nurkissa ollut omatekonen hitsauskonekki, mutta siirtyny pois käytöstä huonon teho/painosuhteen vuoksi.
     
  18. WSE

    WSE 1st gear

    - Moottorinnostin
    - Mottoripukki
    - Venttiilijousen puristin
    - Jousenpuristimet
    - Jarrumännän puristin
    - Liukuvasara
    - "lenkkiavaimia" (Vanhoihin hylsyihin hitsattu jämerä riittävän pitkä putki; ei jousta ja kestää...)
    - Kaasarin yms säätötyökaluja
    - Öljyproppu yms erikoisavaimia
    - ulosvetäjä (muunneltava kohteen mukaan)


    Työn alla:
    Prässi
    Laturin testipenkki
    mahdollisesti kanttikone
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Just sain valmiiks oppilastyönä koneistaja kurssilla putkenviistekoneen " tube notcher"

    malli NYT LINKKI TOIMII

    Rungosta tein vähän jytäkämmän, 200mm #8mm U-palkki. Paikalleen mahtuu 60mm putki, karan iskupituus 350mm ja kulmasteita 45 asteeseen asti. Keskittää putken aina keskelle eli voi sovittaa erikokoisia putkia keskenään, karassa on normaali kuppiterän jenka et voi vaihtaa aina sopivan terän. Koevedokset olivat erittäin innostavia, 42mm turvakaariputkeen 42mm terällä ensin 90' ja toiseen 25', saumat valmiit tig-hitsaukseen... Sopivat kuin iskä äiskän selkään...Nim. Kaarihommia odotellessa... :rotfl: :lol:

    Seuraavaksi hyd. prässin runko 20T pullotunkille ja sit sikkikone malli
     
  20. kime2

    kime2 Gearhead

    Prässi,pellin taivutin,moottoripukki,ulosvetimiä ja moottorin nosturi on projektiasteella puuttuvan haponkestävän palkin takia joka on halpaa kuin saippua :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!