Työntötangot BBC race

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja triniemi, 3.4.2009.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Millasia tönäreitä raati suosittelee isolohkoon? K-Motion 1000H jouset ja 7200rpm max. Pituus arviolta 9.650" imu ja 8.750" pako, paksuus 3/8" mutta pitää mitata ja tarkistaa noi vielä tänään. Jos sattuu olemaan ylimääräisiä tollasia, niin saa ilmotella: 040 8388 996 / Mikko.

    Olisko vaikka tossa sopivat? http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=CCA-7661-1&autoview=sku
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    9.500 löytyis 8kpl uusia jos tarvit
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mult löytyy 9.55" ja 9.6" jos tarvit sovitukseen.
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Sekalaisia tönäreitä hyllyssä täälläkin joten paa mitat kun tiedät ne :lol:
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitoksia street-kaartille tarjouksista! Meniki muissa hommissa tämä päivä, huomenna uusi yritys. Palaan asialle asap.
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Nyt olis mitattuna. Ohje oli toi: http://www.lunatipower.com/Tech/Valvetr ... metry.aspx

    Noi mun kannet on ollu viimeksi Bat racingin street D-Chevy II:ssa ja JD kertoili että niillä oli ollu 9.650" ja 8.700" tönärit. Elukka racingilla on myös samanlaiset kannet ja niissä oli 9.600" ja 8.700". Molemmat Dartin 9.8" lohkossa tosin, mulla on samankorkunen Gen V ja Dartin lohkossa on ainakin vakiona .300" korkeammat nostajan reiät, liekö sitten nostajatkin vastaavasti pidempiä?

    Hämmästyttäväksi asian tekee se, että mitatiin ensin Elukka Racingin lainatönäreillä ja tussin jäljet kerto, että imu (9.600") liian lyhyt, pako (8.700") liian pitkä. Säädettävällä työntätangolla 9.80" imu oli jo parempi, kuten myös 8.60" pako ja parhaat tuli 9.90" imu ja 8.50" pako pituuksilla. Siis venttiilissä kapea jälki keskellä vartta. Jotenkin tuntuu aika hurjalta toi imupuolen mitta ja muutoinkin heitot muitten tönäreihin. Millä tarkkuudella näitä muuten kannattais yleensäkin hakea, onks 0.1" riittävä? Ainakaan liiaan lyhyet ne ei saa olla jotta eivät ota lautaseen kiinni, liian pitkistä ei kai muuta haittaa ole kuin se, että geometria ei ole ihan optimaalinen. Lash cappeja ei ole, olisko siitä jotain kiinni? Voi tietysti olla mittamiehistäkin kiinni vaikka yritettiin hosuamtta tehdä. Vinkkejä saa antaa edelleen ja tönäreita tarjoilla.

    Jos muuten löytyy kansistudisarjaa ARP235-4303 niin sillä olis vielä enempi kiire. Nykyset studit on kyllä oikeen mittaset, mutta ei mahdu kirimään muutamaa mutteria hylsyllä mitenkään rocker arm bossin juuresta joten tarvii sellasen pienemmän (1/2") kakstoistakantasen mutterin.

    Ja windage trayn voisin kans uusia jos ylimääräisiä on hyllyssä.
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Lash capit vaikuttaa tohon mittaan paljon. Mulla sellaiset oli samanlaisissa kansissa kiinni ja mitat tuolloin 8.680 ja 9. 450 noilla samoilla jousilla ja +100 retkuilla.

    Noita muttereita saa muuten myös irtonaisina ilman kalliita studeja ja ainakin US Partsissa niitä on olut hyllyssä. Ja jos ei löydy on mulla varalla noita aika läjä jouten, joten keksitään tahi viilataan jotain. Soittele vaikka :lol:
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Yks mikä tuli mieleen että josko isolohkoissanne nokka-akseli eroo toisistaan perusympyrältään tai toisella on pidemmät nostajat kuin toisella? Sillä tulis eroo työntötankoihin ehkä? Silkkaa arvailua mutta tuli mieleen. Hyvä ohje muuten toi tussin käyttö, vahvistaa varmaankin käsitystä mitä pelkällä silmällä mulkoilemalla saa aikaseks :eek:
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Sekalaisia 7/16 tönäreitä on myös ja vakio 3/8 on useampikin setti jouten.

    Myös säädettävät mittatönärit löytyy.

    Viimeksi laittelin ihan normi LS6 een Dartin rautakansilla ja ne vaatii pidemmät tönärit ja jotain jäi yli.
    Myös jos on liian pitkät tönärit voi tulla ongelmia rullavipoilla kun ottaa kiinni.
    Mutta jos on kiire voi unohtaa olen vasta kahden viikon päästä taas suomessa.
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    No nii, mitat kateltu.

    8.6-8.7 mittasia sekä 9.6-9.7 kokoja kaipaillaan. Otan huomenna soittokierroksen vauhtiputkiin, mutta tarjotkaa ihmeessä jos teillä ton mittasia hyllyssä on.
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mult ei löydy kun yks 9.6 tällä hetkellä jonka toki saa lainaks jos tarvii.
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiiitos, muttta ei tarvii, juuri samanmittanen on lainassa Elukka Racingilta. Nyt on mittaukset mittailtu joten tarvis 8 (tai mieluimmin 9, yks varalle) molempia.
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mulla olisi tossa 8.68 tikkuja 8-9 kpl :rotfl:

    Kiinnostaisko :eek:

    Harmi ettei noi tullu siihen samaan pakettiin kun..... :-?
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    No eipä ollu mittoja vielä silloin. Mutta kyllä kiinnostaa, älä hukkaa niitä mihinkään, voi olla vielä hätä ja tarve kuukauden sisällä kova.
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tohon nostaja-asiaan tuli Kuusimäen Tapsalta tänään tieto, .300" korkeammassa (esim. Dart Big M tai Gen VI) nostajassa on itse nostajan kuppi .100" korkeammalla kuin vakio Mark IV BBC rullanostajassa eli se syö .100" työntötangon pituutta.
     

Kerro tästä muillekin!