Tyylilajit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja MH, 22.3.2015.

  1. MH

    MH 3rd gear

    Nyt kun on keskustelua lintoista ja räppi autoista, niin onko jollain muulla ongelmia näiden eri genren edustajien "hyväksymisen" kanssa? Itse tykkään old school rodeista, kustomeista, lowridereista, museoautoista, muskeliautoista, offroadvehkeistä, nascar, street "katuautoista", siipiautoista, mopareista, letukoista, foordeista,sämpylöistä, kustomeista. Mut inhokkeja on "liika" siistit näyttelyautot, överiprostreetit ja ylisuuret vanteet. Ei ole väliä merkillä, kunhan autossa on sitä "jotain". ???
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Itse arvostan henkilöä joka on omin pikku kätösin tehnyt sen kulkuneuvosa juuri sellaiseksi kuin itte tykkää, oli se sitte amerikan jenkki tai tuuninki tatsuni. En myöskään paheksu ihmistä joka ajan tai taidon puutteessa ostaa valmiin auton, voisihan ne ylimääräset pennit 'järkevämminkin' tuhlata...
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mitä väliä on muiden "hyväksymisillä"?
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    No kyl mä inhoon kun kaikest tehään alkuperäisreplikoita jois ei oo alkuperäistä enää mitään, kun muuta ei uskalla ja jälleenmyyntiarvo kärsii.

    Kiiltelevät pultit alustassa ja päivämääräleimat on niin ysäriä. Boooooring.

    Näyttelys 15 entistä enemmän pilkuntarkasti entisöityä Challengeria jotka voi ohittaa yhellä vilkasulla. Kummasti alkaa tontitettu Golffikin innostamaan enemmän. Tai oikeastaan mikä vaan, kaikki käy kunhan on ees vähän yritystä rakentaa jotain omaa.
     
  5. HCkivi&pyöritys

    HCkivi&pyöritys 1st gear

    Arvostan tyyliä ja hyvää makua.Isolla rahalla saa rakennettua täysin mauttoman vehkeen.Kuten myös pienellä,mutta jos teet pienellä rahalla siistin,se on siistiä!Btw kuka keksi että ne "lexus-valot" on hienot?Oksennus tulee kun ajatteleekin.
     
  6. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Ite en pidä minään ehjästä autosta lintaksi tahallaan hakattua ja rikottua, Ei mene jakeluun.
    Eri asia on jos linttaantuminen on tullut vuosikymmenien kovan käytön vuoksi.
    No, jotkut tuuninki kittipallot on aika lähellä noita...
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Omat suosikit löytyy lintoista ja rokki/raggari autoista.
    Mutta nämä potkitut heinähäkit ja vanit on :soosoo:

    Mutta kaikki menee kidutetuista kustomeista rodeihin ja jopa mr vehkeisiin. :D
     
  8. Weijari

    Weijari Gearhead

    Mulla on raja suunilleen silleen, että jos se on pilattu autona, niin en tykkää. Oli se sitten järjstön alusta, hirvee pönttö tuulilasin edessä tai käsittämättömät pakoputket. Myös Överit joka tyylistä tökkii.

    Mutta: Arvostan silti harrastajaa. Toki jos joku kysyy, niin sanon kyllä mitä mieltä olen, mutta sormella en ala osoittelemaan tai autoa siirtämään pois vierestä parkkisella tms.
     
  9. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Kaikki menee oon siis aika suvaitsevainen vai? :D

    Nää tahalleen potkitut / rikotut hieman kyrsii. Varsinki jos on ollu siisti, suorapeltinen yksilö.

    Mut Lintalla itekki ajan, tosin ei oo tahalleen potkittu vaan ajan saatossa menny tohon kuntoon. MUTTA mä tota siistin kyl aika ajoittain eli ihan lintaksi en päästä kuitenkaan.
     
  10. MH

    MH 3rd gear

    Tuli vähän huonosti muotoiltua tuo eka viesti. Tarkoitin että itse pidän laaja-alaisesti eri merkeistä ja "vastakkaisista" tyyleistä, kun monella on vaan yksi merkki tai rakentelusuuntaus mistä pitää. Kaikkia kun vaan ei ole mahdollista kerralla saada.
     
  11. 1320

    1320 Gearhead

    Itse tykkään oikeastaan kaikista muista paitsi kaikki isopyöräiset (Isommat kuin 15") kuminauharenkaiset rengas ja vannemallista riippumatta aiheuttaa allergiaoireita. Samoin uudet muoviset LS moottorit ja uudet Hemit sun muut vanhojen autojen pellin alla kuten myös muu vastaavanlainen modernisointi.

    Samoin se 90-luvun hitekki on karmeeta katsottavaa enkä tykkää noista uudemmista Lowridereistakaan. Ne vanhat Lowriderit ennen hydraulijousituksia ja liian pieniä pinnavanteita vielä menettelee. Enkä toki ymmärrä noita tuninkikippojakaan.

    Suosikkeja on Old School tyyppiset Rodit ja Customit sekä etenkin vanhantyyliset kilpurit tai sen näköiset autot.

    Toki silti pitää aina yrittää muistaa arvostaa autoihin laitettua työmäärää vaikka joku asia siinä kovasti olisikin "pielessä". :)
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nykyään kaikki käy koska tehkööt jokainen mitä haluaa, jos olis liikaa samanlaisia niin tylsäähän se ois.

    Madallus ja isot vanteet silti asia jota en ymmärrä teiden kunnon ja ajomukavuuden takia. Nin ja choppaus.


    Paras tyyli rouhea käyttökunto, vähän elettyä elämää ja tupakin hajua. Maalopinta sellainen että pimeällä näyttää siistiltä ja päiväll rock`n roll! Tälläistä vaikea tehdä tarkoituksella.
     
  13. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mulla ei ainakaan oo merkillä tai mallilla väliä kunhan autossa on sitä jotain. Aivan sama onko jenkki tai ryssä, turbolla tai ilman, korkee tai matala, siisti tai potkittu jne.

    En jaksa turhaan keskittyä siihen mistä en tykkää vaan keskityn mieluummin siihen mistä pidän. Jos joku auto on mun mielestä helvetin ruma niin kyllä sen sanon, mutta en jaksa sitä sen enempää päivitellä.

    Tää on toisesta ääripäästä mistä tykkään => https://youtu.be/2l_ZEwmdLDQ
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kaikki rakennussuunnat käy, kunhan on tehty tyylillä, ja tarvittaessa mahdollista entistää edes jotenkin, jos huomataan, että "customointi" meni hiukan liian pitkälle. Ja niitä en aina oikein jaksa ymmärtää, kun rinta rottingilla esitellään aikaansaannosta jonkin erityisen tyylisuunnan rakennelmana, kun isommat heitot ja hitsisaumat peitetään mattavärillä. Jos rakennetaan johonkin tyylisuuntaan, pitäisi tietää, mitä tekee, eli suutari pysyköön lestissään, jottei sitä romukasaa loppujen lopuksi tarvitse siirtää yön pimeydessä navetan taakse mätänemään.

    Hantta P.s Tyyli ja pulttien kiillottaminen ei ole sama asia
     
  15. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hauska topicci.

    Omalla kohalla tuo eri tyylisuuntien arvostus ja/tai toisten harrastamisen ymmärrys on muuttunut vuosien myötä. Alussa oli allekirjoittaneella toivottoman kulmikas suhtautuminen. Kun teinipoikana se tosiaan oli, että pitää olla kasi ja jenkki. Piste. Ei muut autot kelvannu eikä kiinnostanu, heh.

    Nyt jo ymmärtää vajaasylinterisiäkin ja muualta kuin Detroitista tulleita vekottimia.

    Eli kovasti tuo autoharrasteen eri tyylien arvostus ja ymmärrys on itsellä muuttunut ajan myötä. Jossain "sekatapahtumassa" kolahtaa ehkä eniten joku selvästikin kauan harrastanut henkilö/seurue ja autonsa, jotka kaikki ovat tietä ja elämää nähneen oloisia. Olkoon ehkä niinsanotusti jo lepattaviakin kamppeita, mutta jotenkin semmonen tyrkyttämätön ja omistajansa näköinen rokkänroll-asenne harrasteautossa kolahtaa. Virheettömät kiiltokuva-autot ja tapahtumiin trailerilla vietävät koriste-esineet ei vaan ole mun juttu. Mutta en ala noitakaan mollaamaan.

    Kukin taaplaa tavallaan.
     
  16. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Minuakin sylettää isot vanteet joiden ympärille on sivelty kerros mustaa Plastidippiä. Eikö niitä näy näissä nykyajan hökötyksissä ihan tarpeeksi. Muskeliautossa isohkot vanteet sen vielä ymmärtää, pysyyhän se tehokin leveillä matalaprofiilirenkailla paremmin hanskassa. Mutta kun sellaisia alkaa nähdä jo Cadillaceissa yms. isoissa risteilyaluksissa niin ei oikein sovi tyyliin, ja eikö sellaiset jo täristä vaikka mukulakivikaduilla cruisatessa. Ja pitääkö joka auto madaltaa, taas niin kuin nykyajan autot. Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin...

    Minusta kaikkein hienoimpia ovat alkuperäiset tai samantyyliset pölykapselit, vaikka olisikin nykyaikaisemmat renkaat. Mutta ehkä huippukuntoisia pöläreitä on vaikea löytää ja siksikin päädytään pinnavanteisiin tai alukiekkoihin.

    Enkä ole mikään pussihousu, kyllä vanhan ajan customit on kaikkein parhaita!
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Vanteethan on helpoin muutos koko autossa.
    Itellä on nyt 17 tuumaset pinnavanteet. Ja meinasin hommata vastapainoksi jotkut police spesialit tai vastaavat.
    Voi vaihdella aina fiiliksen mukaan. :wink:
     
  18. 0132

    0132 Gearhead

    Laidasta laitaan tykkään. Hieno auto on aina hieno auto tyylilajista riippumatta. Mutta ylisuuret vanteet vanhassa autossa (tai ylipäätänsä missään) ei ole koskaan napannut. Esim 60-luvun muskeli isoilla vanteilla ja olemattomilla kumeilla ei käy mun järkeen.

    Tyyli kuin tyyli niin ylilyönnit on aina hirvittäviä..
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jollain varmaan, mutta eihäntokinytmulla! Paitsi niinkuin monella muullakin, tahallaan rikkominen ei oikein ymmärrystä saa.

    Omat on olleet ja tulee varmaan olemaankin aikalailla OEM-henkisiä, mutta mieluusti muitakin tyylejä katselee. Melkeen joka merkiltä jotain omistushalua herättäviä laitteita löytyy, mutta eniten niitä on amerikkalaisissa, saksalaisissa, Saapeissa ja Sitikoissa.
     
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ite tykkään enemmän semmosesta kulahtaneesta ja vanhoista.

    En itse ole niin näyttely vehkeitten perään ku niitä ei viitti niin käyttää.

    Ja tuo ku hommat jää puoli tiehen ja otetaa käyttöön
     

Kerro tästä muillekin!