"uudempi" avo jenkki hankinnassa. Mallien erot. Sebring <--> Stratus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Crome, 3.6.2017.

  1. Crome

    Crome 1st gear

    Ajatus olisi ostaa jokin näistä:
    - Dodge Stratus avo
    - Chrysler Stratus avo
    - Chrysler Sebring avo

    Ja ykkös kopalla. Erinäisiä keskusteluja olen lueskellut ja kyseessä on nyt minun ymmärtääkseni samasta autosta pienine varuste ja puskuri eroineen.

    Kysynkin, että onko muilla kokemusta näistä autoista ja eritoten osien yhdistelystä. Käykö esim Dodge Stratuksen etupuskuri Chrysler Sebringiin suoraan. Pieniä muutoksia haluaisin tehdä kärryyn kun sopivan löydän.
     
  2. Crome

    Crome 1st gear

    Onko kenelläkään tietoa?
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla on avo -97 rysler stratus. Se on käytännössä sama peli kun sebring, se on vaan euroopan vientimalli.
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ...käsittääkseni dodge stratusta ei ole avona.

    Edit: itse asiassa mun avo-ratus on vin-koodin mukaan sebring. Eli käytännössä sama pulkka pikku eroilla. Muunmuassa se että sebringissä ei ole takasumaria, pari nähnyt täällä missä sellaanen on laitettu puskurin alle, eli tuontiautoja.
     
    Muokattu: 16.6.2017
  5. Crome

    Crome 1st gear

    Joo tämä olikin jo tiedossa. Haen tietoa esim: jos vaihtaa etupuskurin dodgesta ja laittaa chrysleriin niin meneekö heittämällä paikoilleen. (ovatko koppa ja peltiosat samanlaisia. Muoviosat puskurit jne ovat erilaisia).
     
  6. roadikas

    roadikas 1st gear

    Moro. Dodge Stratus on itselle melko tuntematon kampe. First gen (-96 - 00) Sebring / euromallina nimeltä Stratus, avot tehtiin ihan omassa kokoonpanossa Mexicossa. Kovakattosessa ja avossa ei ole yhteneviä peltiosia ainuttakaan.
    Itsellä on tuohon omaan Stratukseen (avo, tuotu Sveitsistä) tehtaan akuperäiset huolto-opukset (muutama tuhannen sivua) ja niissä ei mainita Dodsista mitään. Kylläkin Chrysler Cirrus ja Stratus (kovakattoisia) sisältyy niihin. Taitaa olla niin, että tuo Dodsin Stratus on vain neliovi-sedan ja sisarmalli Cirrus/Stratus neliovi-sedaneille.
    Jos haet jenkkisivuilta tietoa, niin käytä Sebring-nimitystä tuosta ekasta kopastakin, sillä jenkeissä se oli nimellä Sebring molempina eli gen 1 ja 2 avoissa.Todella hyvät sivut avo-Sebringistä on sebringclub.net. Malli on yllättävän suosittu harrastekampe avona kotimaassaan ja myös Saksassa.

    Harrasteena tuota omaanikin pidän. Kutosella ja automaatilla leppoisa peli ja kun keli sallii avoilun, niin avot:) se on myös aidosti neljän hengen auto. Isoin ja oikeastaan ainut puute on tuon kahden lisäsylinterin puute...heh..

    Gen 1 ja 2 paljonkin eroja (esim. Kone, pellit, sisusta) mutta myös paljon samaa (esim. Rättikatto kaikkia tukitankoja ja runkoa myöden sama). Tuli tutkittua kun jouduin omasta katon purkamaan irti autosta ja osiin. Tulipahan liukkaasti ja kevyesti liikkuva rätti huollon jälkeen:)

    Tässä siis mutua ja vähän ehkä faktaakin..
     
    Muokattu: 21.6.2017

Kerro tästä muillekin!