Uudet katsastus säännöt, onnistuuko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja always bb, 6.9.2018.

  1. always bb

    always bb Gearhead

    Taas nykyään vanha volvo saada V8 koneelle katsastettua kun vanhan bmw,n saa ainakin katsastettua
    Våtta koneelle.
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Siis niinku mitä ??o_O
     
    Ana67 tykkää tästä.
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Saahan sen Bemarin V8:lle, mutta kaikkihan riippuu tilavuudesta. Volvoonkin menee se 3,5 litrainen Roveri, suurempaan kun ei prosentit riitä.
     
  4. always bb

    always bb Gearhead

    Eli tämä prosenttisääntö ei poistunutkaan vaikka piti käsitykseni mukaan poistua, ja helpottua rakentelu harrastaja ystävällisempään suuntaan, toiseksi kun niitä on jo rekisterissä useita, eli tyypityskin on hoidossa...
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Mikäs olis semmonen oiva VÅtta aihio? Joku euro romu? A koppanen Omega vaikka? Meneekö siinä vertailussa Lotus Omega vai onko se ihan omansa?
    Joku kevyt lelu mihin sais jonkun 305 tjsp papereihin vaikka.

    Tuliko noihin se joku helpotus et käy nuo Afrikan kotkotukset yms vertailumallina nykyään?
     
    Muokattu: 6.9.2018
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    A-koppainen Opel Commodore. Siihen 305... :rolleyes:
     
    Ranee ja Commodåren tykkäävät tästä.
  7. niclas

    niclas Gearhead

    Kelpaakohan tuollaiseen A-Omppuun verrokiksi sellainen 4.0 Irmscheri? Siihenhän voisi läntätä vaikka jonku pikku 4,8L Vortec padan jos kelpaa tuo C40SE kone verrokiksi...
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kun saisi laput crownin poliisimallista, niin siihenkin saattaisi olla mahdollista istuttaa nuhainen jenkkikasi. 3.9litraa ja 130hv verrokiksi. Nyt vain 2.3 litraa ja 125hv.
     
    KajS tykkää tästä.
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mä ootin vittu 2 vuotta lupia omaan 242:een. :mad: Puhelimessa lupasivat että "ilman muuta" saa Fordin 302:en 200-sarjaa. Tein 15-sivuisen hakemuksen, jossa oli kaikki mahdolliset tiedot ja selvitykset. Ja sitten 2 vuoden odottelun jälkeen tuli bumerangi saatesanoin, ettei mitään mahdollisuuksia...
     
    passerby tykkää tästä.
  10. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Sivistyneessä maailmassa(eli Suomen ulkopuolella) onnistuu. Opel mainitsee ns Umrüst katalogissaan suurimman tehon ja väännön mitkä eri malleille sallitaan ja jotka A Common tapauksessa ovat 210hv ja 300Nm. Vaatimuksena 271mm x 22mm jäähdytetyt levyt edessä ja 22,02mm takajarrusylinterit. https://www.opel-commodore-c.com/werkstatt/zulässige-technische-änderungen/
     
    Muokattu: 6.9.2018
    stana ja KajS tykkäävät tästä.
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eikös A-Commolle kelpaa verrokiksi Chevrolet Opala ja 250 cid kuutonen?
     
  12. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Ei kelpaa kun ei ole Opel Commodore(Commokaan ei vuorostaan kelpaa verrokiksi Rekordille), sillä että koppa on periaatteessa sama ei ole merkitystä.
     
  13. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla on pari volvoo nyt katsastamatta (kolmas on ajossa). Toisen aika meni jo, mutta toiselle varasin ajan viimeiselle ajopäivälle.
    Kuukauden on sama katsastus voimassa, ja kaks kuukautta saa ajella, mutta joutuu katsasstaan uudelleen. Kolme kuukautta on pakokaasutesti voimassa. Siinä ne rajat.

    Nyt pitää sitten jättää korjaamatta sellanen vika, joka on helppo korjata, mutta aiheuttaa hylyn. Rekkarivalosta polttimot pois!!!!!!
    Seuraava katsastusaika määräytyy sitten hyväksytyn katsastuksen perusteella (Yritän siirtää katsastusaikoja kesälle, tai jopa syksyyn).
    Koitan pitää autoja varalla, helposti käyttöön otettavissa, jos ajoauto laukee. (en tykkää epävarmuudesta, pitää aina olla joku takaportti avoinna......:()

    Tuossa mielessä katsastussääntöjen muuttaminen sopi minulle. En kuitenkaan näe, että Bernerskä niitä sääntöjä olis laatinu, toimi vain leimasimena.
     
  14. stana

    stana 3rd gear

    https://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=23&t=260197 näköjään käy. Siis irmscheriin saa, ei opeliin, eikös noita ole ainakin senator ja omega?
     
    Muokattu: 13.3.2019
  15. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Jep. Valmistusmäärät ei kuitenkaan taida olla kovin suuria, puhutaankohan edes sadoista yksilöistä. Laittaa ennemmin vaikka Roverin kasin jos on pakko olla kahdeksan sylinteriä.
    Tai vaihtaa moottorinvaihdon kohteeksi A Senatorin, niille löytyy vertailuauto Etelä-Afrikasta, jolloin voi vaihtaa karvan verran yli viisilitraiseen. Vertailumallina siis Chevyn 4,1 litraisella koneella(250CID) varustettu Senator.

    Oops, muisti teki tepposen, malli ei käykään vertailuautoksi kun onkin myyty Chevyn nimellä.
     
    Muokattu: 16.3.2019

Kerro tästä muillekin!