Uudistunut Primer, mielipiteitä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja JanneK, 16.2.2006.

  1. amalo

    amalo Gearhead

    Noh, mä olen aina tykännyt tuon "Tex":in tyylistä. En kuitenkaan välttämättä kaikista niistä julkaisuista joissa ko. herran töitä on näkynyt, mutta kun hommasta on leipä saatava niin eipä sitä voi ymmärrettävästi olla turhan kranttu. Ja tykkään juurikin tuollaisista pikku-yksityiskohdista jotka saattavat joittenkin mielestä sitten näyttää tuhruisilta tai suttuisilta. Kansilehteä myöten kuvitus oli oikein kulthuurin mukaista - mitä vähää siitä ymmärrän - mutta kuitenkin tekijän itsensä näköistä.

    Ehkä joittenkin juttujen kanssa oli tullut vähän kiire(?) esim. justiinsa se kamerapoika juttu taittamisen osalta + se jampan itsetutkiskelu ja -etsiskely oli aika angstista.

    Sattuneesta syystä lehti on ylivoimaisesti paras ko. aihepiirin julkaisu suomessa, ja sellaisena varmasti säilyy niin kauan kuin joku tekee paremman... ja toivottavasti lehti pysyy hengissä niin kauan että siitä muotoutuu Mobilistia vastaava instituutio omassa aihepiirissään. Olisi jännä nähdä miltä lehti näyttäisi vaikka viiden vuoden kuluttua, sillä ainakin toistaiseksi kehitystä on tapahtunut joka numerossa.

    Mutta joo. Muuten numero oli hyvä, mutta se loppui kesken ja juttuja oli aivan liian vähän :)
     
  2. mercuryblues

    mercuryblues 1st gear

    Juu.

    On se " Raimeri " edennyt vanhoista 80 luvun kruisinkien kapina-ajoista kunnon harppauksin eteenpäin. Taitaa levikki olla vähän suurempi kuin silloin joskus. Ei ollut nettiä silloin, ei.

    Tietääkseni tuo uusi taittaja on tehnyt aikaisemmin Like Uutisia ja Johnny Knikaa. Ammattilainen on aina ammattilainen.

    Suunnasta en tiiä, onko se oikea, on se, mutta on se ainakin eteenpäin. Lehti on nyt Platub näköinen. Nostan hattua ja olen iloinen, että joku jaksaa ja viittii tehdä meille läpyskää. Jos on valittamista, tehkää itse parempi.

    Asiaan aikoinaan itse vähän sekaantuneena, sanon, että on helpompaa lukea, kuin tehdä lehteä.

    - Mano -
     
  3. petu54

    petu54 2nd gear

    Tinijuttu oli loistava. lisää tollasta muistakin alan hörhöistä, jotka on tollee päässy ja tajunnu toteuttaa itseään. se valokuvaajajuttu oli hivenen omituinen ja liian pitkä juttu noin pieneen lehteen. mutta lehden uudistus onnistui melkein yli odotusten. paksummat kannet ku vielä sais. :wink:
     
  4. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    Hyvä lehti edelleenkin. Ja hyväähän aina pienet kasvojen kohotukset tekee... sopivan kokoinen taskuun 10+
     
  5. blown348

    blown348 Gearhead

    No mun mielestä meni uudistus överiksi. Vanha malli oli 800% parempi
     
  6. petjo

    petjo Gearhead

    en voi minäkään ihan 100% voi ylistää uutta numeroa.Se valokuvaajan (oliko saksasta) reportaasi ei iskenyt.Itse haluaisin , että panostusta ennemmän kotimaiseen tarjontaan.Itse tykkäsin enemmän vanhasta versiosta.
     
  7. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    No nyt täytyy kuitenkin muistaa, et Suomi on hiton pieni maa, eikä tän genren tiimoilta löydy välttämättä jatkuvasti kotimaista jutunjuurta. Sekään ei välttämättä oo viksu ratkasu, jotta julkastaan lehteä vain silloin, ku on tarpeeksi uutta kalustoa. Tämähän johtaisi siihen, ettei koskaan tiedä, koska seuraava lehti ilmestyy. Tai jos on harrasterintamalla hiljasempaa, ni samalla tilausmaksulla ei saa kuin yhden lehden vuodessa.

    Ja jos nyt joku harmittelee sitä, että lehdessä on muutakin kuin autoja, täytyy muistaa, että on tilannut itselleen rod ja kustom KULTURE magazinen. Parempi tuohon on laittaa rock'n roll juttuja "täytteeksi" kuin nuita hitech (60-lukuset ja uudemmat) vehkeitä.

    Eikä mun mielestä oo olemassa rodiharrastusta ilman Rock'n rollia.
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Sanonpa mäkin jotain... Eli se fotarijuttu oli tosiaan ehkä vähän pitkänpuoleinen Primerin sivumäärään nähden, ja ko. herran kuvia olis ollu mukava nähdä enemmän, oli meinaan aika hienoja kuvia! Primerin uus look on mun mielestä ihan jees, joskaan ei vanhassakaan mitään vikaa ollu.
     
  9. *chevy81*

    *chevy81* 1st gear

    Tulihan tuo taas luettua aika tarkkaan. En tiedä johtuuko siitä, että oli vaan tottunut vanhaan tyyliin vai mikä on, mutta ei tää uudistus ainakaan täällä räjäyttänyt pottia. Kaitpa siihen tottuu ajanmyötä. Paksumpia kansia tämäkin lukija jäi kaipailemaan. Sisällön puolesta en valita, koska ei tuo sisällön tuottaminen ole varmastikkaan helppoa.

    Mutta kiitos siitä, että moista lehteä on mahdollisuus lukea.
     
  10. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Komeeta jälkee! Tosin HS:a lukiessa ei o noi TEX:n sarjikset innostanut, toivottavasti jatkossa Primerissä asia muuttuu.
     
  11. 58STW

    58STW 1st gear

    Minun mielestä on Primer mennyt aimo harppauksen eteenpäin!! Ei ollut huono aikaisempi versio, mutta kyllä nykyinen on parempi. Kyllä noista fonteista ainakin täälläpäin suomea saatiin selvää ja se että lehti muistuttaa Likeä/Johnny Knigaa on vain positiivista, koska kumpikin lehti oli tehty asiallisesti "kieliposkessa tyylillä".
    Siitä kuvaajasta tehty juttu oli hyvä, eikä mielestäni liian pitkä!
    Kyllä tämän alan lehteen sopii laittaa juttuja muistakin kuin vain autoista/prätkistä. Toki asian täytyy sivuta Rod&Kustom kultuuria jollain tavalla. Enkä usko, että arvon päätoimittajalla olisi tarvetta laittaa moiseen kulttuuri-lehteen mitään pitsinnypläys/postimerkki juttuja..
    Niin juu noista moottoripyöristä saa kyllä olla enempikin juttuja.

    Ei muuta.loppu.
     
  12. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :D ...Niin ja motskari juttu oli napakymppi...oon ihmetellykin miksei siitä ole aiemmin juttuja näkyny...Tuon tyylin mopoja ei oo koskaa liikaa..
     
  13. B 50

    B 50 Gearhead

    Tänään vartavasten ylettomän kriittisellä silmällä selailin lehteä ja kyllä, kaikinpuolin parempi. Jopa se kameramiesjuttukin, viihteellinen tarina. En kaipaisi yhtään Primerin liukumista kliiniseen "stantart katalok of vinis k&r" yltiöasiallisuuteen faktalaareineen. Ei liity varsinaisesti Primeriin, mutta tuli mieleen vanhoista s&r:sta tutut raappahousun turinat. Ehkä jotain sentyylistä olis mukava lueskella nykyäänkin. Kyllä aina mukaan mahtuu vähän asian vierestäkin. Motörhead-kirjaimia tuskin painetaan koskaan liikaa ja kun sivuilla on tahrat jo valmiina, ei siinä omat pullanmurut niin haittaa. Kunhan ei nyt ihan ala "liimaamaan" sivuja kiinni.
    Olen kuullu, että joillakin pysyy jopa sanomalehtien kannet ehjinä. Ennen Primerkuoren avaamista vetäkää pari Diapamia masuun, ehkä ne kannetkin sitte säilyis. :poff:
     
  14. mackla

    mackla 1st gear

    Ohuet kannet? En tiedä kuinka ohueista on kyse kun en ole uutta versiota nähnyt, mutta voittehan ne päällystää muovilla niinkuin koulukirjat aikoinaan, yksi Primeri punaisella, toinen vihreällä... Jos pyytää vielä vanhempia tekemään sen, niin siinä olisi hieno tekosyy viettää laatu-aikaa yhdessä. Muoviin voi sitten kirjoitella vaikka bändien nimiä ajatuksissaan.

    Mielenkiintoista että Johnny Kniga on mainittu tässä topicissa. Joku vuosi sitten selailin sitä ja mieleen tuli että "tässähän oli hyvä ja erilainen formaatti jollekin hotrod/kustom lehdelle," (ei ainoastaa taiton puolesta) ja nyt sitten sitten kuulemma uudessa Primerissa on jotain Knigaan verrattavaa?
    Löytyykö netistä jotain esimerkki sivuja uudesta versiosta?
     
  15. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Aika onnistunu lehti mun mielestä. Mielipiteistähän voi aina kiistellä ja sellaista lehteä ei taida olla olemassakaan jossa ei jonkun perusvalittajan mielestä olisi jotain parannettavaa! Aika pieniä näyttää kuitenkin nyt olevan nuo valittamisen aiheet joten siinäkin mielestä oikeaan suuntaan ollaan menossa.
    Toivon vain että Primer pysyy tuollaisena rentona ja elämänmakuisena lehtenä ettei siitä missään vaiheessa tule veekasin kaltaista kaupallisen kliinistä ja kasvotonta julkaisua..

    Kyl mää ainaski näytän peukaloo pystyyn koko lehden tekijätiimille! 8)
     
  16. pas2

    pas2 Gearhead

    Mielipiteitä:

    Uusimmassa Primerissa on kivoja juttuja ja hienoja kuvia kivoista, hienoista autoista (hemi-Ford ja lava-Ford).

    tuiremc:n luokitus parhaasta lehdestä pitää paikkansa muuten muttei juur jaksais lukea (mistään lehdestä) vaatteista tai musiikista.

    Miinuksia:

    Miksi (taas) pitää muuttaa ulkoasua, muuttuuko se nyt sitten taas puolen vuoden-vuoden päästä? Logokin muuttunut jo pariin otteeseen, edellinen oli mielestäni parempi (=selvempi)

    Güntterjuttu oli suolesta: "Mä oon rok ja oulskuul...ja samaan hengenvetoon: Mä haluun digikameran"

    ja

    "Rat Fink" -elokuvajutussa puhutaan elokuvasta American Craffiti - melko alkeellinen moka!

    Tilaus toki jatkuu, edelleen Suomen paras hotrodlehti.
     
  17. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Hyvä lehti, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

    Näistä kikkottimista lukisi enemmänkin tarinaa, luonnollisesti sitä tarina osiota joudutaan rajoittamaan, kuvat olivat kyllä erittäin hyviä!

    Tekniikka-artikkelit ovat aina olleet mielenkiintoisia, niitä voisi tulla myöhemmin lisääkin, toivottavasti.
     
  18. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    on olemassa joitain asioita,joita TOISET diggaa ihan kympillä,mutta NE TOISET ei diggaa ollenkaan..

    uusi primer on sellainen mitä mä diggaan täysillä.

    nykypäivänä arvostetaan joka paikassa selkeyttä ja suoruutta yms.,kaikki on sellaista samanlaista shittiä,on edes hyvä et joku osaa mennä tien toisella puolellakin..

    tuo oli ihan hyvä noista paksuista kansista,mut mitä se tekee taas kustannuksia lisää..menee se noilla ohkasillakin..
     
  19. BBC

    BBC Guest

    Uudistus

    OK lehti, kiitos siitä Mr. Platulle.
    Asiat muuttuu ja ihmiset siinä mukana tai sitten toisinpäin.

    AH
    *
     
  20. (JVL)

    (JVL) 1st gear

    On se tosiaan muuttunu, ei näytä enää kotona tehdyltä... Koko aika parempaan suuntaan mikä ei oo varmastikkaan helppoo jos lehti on alkujaankin niin v#tun hyvä!
     

Kerro tästä muillekin!