Uusi 727 toosa mossahti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ck, 20.5.2008.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Kasasin tuossa taannoin 727 toosan hyvillä osilla kilpuriin ja heti se tietysti petti. Eteenpäin pakka luisti ja kärähti. Männässä tiivisteet oikein paikoillaan ja ehjät. Venttiilikoneiston halkasin mutta sielläkään ei silminnähden mitään ihmeitä näkyny? Hyviä ideoita kellään mikä vois olla?
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

    Millanen koneisto siinä, eli mitähän mahtaa olla paineet. Millaset välykset levyillä oli ja kuinka monta levyä siinä kytkimessä on?
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ja kumpi pakka se oli joka kärähti? Etummainen vai takimmainen? Jos on oikeat tiivisteet, (ainakin muistaakseni etupakassa on kahta eri huulitiivistettä, jolla väärällä saa toisen mallisen männän jumittamaan), oikeet osat muuten (ei sekotettu eri loorista erilaisia rumpuja/pumppuja), tiivisterenkaat ehjiä, niin ei noiden pitäis kovin helposti kärkähtää vaikkei kaikki muu oliskaan ihan kohallaan. Vahvasti veikkaan jonkinlaista kämmäystä jossain välissä?
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Etummainen pakka kärähti. Ja varmasti on oikeat tiivisteet. Rumpuja tai muita ei ole sekotettu. Vakio koneisto jossa TransGon 2 reprogramming kit.
    Paineita en mitannu.

    Öljynsuodattimessa on korokepala syvää pohjaa vasten joka oli löystynyt. Ehkä vetäny ilmaa sen kautta? Entä olisko mahdollista jos shifteri ei oo nappiin säädetty niin koneisto hukkaa paineen johonkin?

    Ainiin, oli noi alton levyt ja koleeniteräkset vai mitä ne ny oli.
     
  5. martiar

    martiar 1st gear

    Jos öljy korkeus on ollut oikea niin ei varmaan ole tosta jalasta kiinni .....
    Eniten epäilen tota venakoneistoa ja sen toimintaa eli paineita ja jne .....
    Miksi et osta oikeata "kisapöytää" (pro Trans) niin paineet on kohdallaan ja toimii taatusti !!!
    Mitä kaikkea sinulla oli siellä laatikossa ???
    Neulalaakerit ??
    Alumiinirummut ?? 727 vai 904:n ???
    Kevennys osat ??
    Miten painavassa autossa kiini loota ja paljonko vääntöä ja tehoa ???

    AM-Racing
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin kumpi pakka nyt sitten kyrvähti?? Eteenmeno vai etummainen??
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Helppo se on sanoo että osta kunnon venttiilipöytä. Muutenkin perse aina auki. :rotfl:
    Eteenpäinmenopakka kyrvähti. Kolmosen pakka ehjä, eikös toi kolmosen pakka oo sama kun pakilla vai miten se nyt toimii.
    Molemmat pannat virheettömiä. Jos nyt tulis selvemmäks. Vakio rummut 727. Ei kevennetty mitään. Eikä oo neulalaakereita.
    Auton paino n.1300kg. 518hp/700nm. 4.30välitys.

    Määhän en ton toiminnasta tajua hölkäsen pöläystä, pistin vaan kasaan. :poff:
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo se etummainen on kolmosen/pakin pakka. Toi eteenmenopakka ei kyllä laukee helpolla ellei sitten ole kasauksessa, joko huulikumi tai sellainen rautarengas saanu kipiää.
     
  9. rt68

    rt68 1st gear

    Ja tuossa ei saa olla liikaa välystä sillä männän liikerata ei ole kovin suuri. Välys n.0,6-0,9mm.
    Toinen kohta mihin saattaa paineet karata on sisäänmenoakselin tiivisterenkaiden urat jotka joskus kuluu leveys suunnassaan. Ei se Transgon kakkoskitti huono ole ja sen mukana tulevalla jousella riittää kyllä paineet.
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Päittäisvälys oli kamala ja päittäislaakeri kulunut. No, enhän sitä viimeks vaihtanu enkä kattonu paljo välyksiä. Ilmeisesti siis hukannu paineet tuolta sisäänmenoakselin kohdalta missä se öljy menee pumpulta sinne akseliin ja pakalle. Puhaltanu ohi tai jotain.
    Vaihdoin nyt rautarenkaiden tilalle semmoset siniset rallimallin tiivisteet vielä jottei varmasti vuoda sieltä. Ja päittäisvälyksen kun shimmaan kuntoon niin eiköhän se siitä pelitä.
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kisavehkeistä en tiedä, mutta mulla oli oman vakiolaatikon kanssa (se heikko malli) ongelmaa kun ei oikein pitänyt kumpaakaan suuntaan V6 -koneen perässä. Turbiininvaihdon jälkeen (turha homma) huomasin öljypohjassa öljynsuodattimen tiivisterenkaasta leikkaantuneen"siivun". Laitoin kasaan linjapainesätimen tarkastamisen jälkeen uudella o-renkaalla ja alkoi toimimaan. Todennäköisesti veti ilmaa öljypumpulle juuri tuon tiivistevaurion takia. Öljy ja ilma= huono paine.
     
  12. martiar

    martiar 1st gear

    Miten laatikko vaihtoi 2:lta 3:lle .... ilmeisesti ihan terävästi ???
    Yleensä ton vaihdon "pehmeys" kertoo paineista onko ne riittävät vai ei ....
    Mutta kerta takimmainen pakka on kärvähtänyt niin ongelma on varmaan silloin tosiaan jossain muualla ....

    AM-Racing
     

Kerro tästä muillekin!