Uusi Challenger??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja impala1968, 18.6.2005.

  1. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Aamun Hesarin mukaan Dodge suunnittelee haastajaa Mustangille ja kaivanee historian kirjoista Challenger mallinimen taas esille.
    Taitaa olla uudelle hemille taas yks käyttökohde lisää? Tulossa markkinoille 2009.
     
  2. challenger500

    challenger500 Gearhead

    EI VITTU sentään, taasko ne ääliöt on raiskaamassa ja pilaamassa yhden nätin vanhuksen. kumma, että sellanenkin paja uskalsi tehdä jopa Prowlerin kaltaisen pirssin niin sitte tehdään muskeliautoista perhesedanii... minkähänlaisen paskavision DC challystakin kehittää :mad:
     
  3. HEMI

    HEMI 1st gear

    Joo johan siitä oli jotain luonnoksiakin(oikeita vai ei en tiedä)
    Ja mopartsin sivulla tais olla keskustelua aihhesta :odroll:

    Mutta musta olis ollu kiva että chargeri olis tehty kunnolla challengerilla ei olis mulle nyt niin väliä ollukkaan(sori) tai paras olisi että olisivat tehny molemmista hienoja.....mutta kun ei noi autontekijät osaa suunitella vissiin enää autoja ja pellinvääntelykin vissiin on vaikeempää ku 60-luvulla.....sen verran muodottomia nykypäivän autot on että sellasen johtopäätöksen vois äkkiseltään vetää :lol:
     
  4. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    :mad: eieiei, tätä mä oon pelänny siit lähtien ku näin uuden chargerin kuvat :x tekisivät edes tästä sitten 2d ht! kilpailu mussen kanssa voi olla vaikeeta jos hinta on kaksinkertainen <==veikkaus. mutta ei per....
     
  5. Mo_Par

    Mo_Par 1st gear

    Jumankaute jos uskaltaa laittaa siihe 4 ovee.. No, onpahan sentää '70 r/t conv. olemassa.
     
  6. Juke

    Juke 1st gear

  7. gremlin

    gremlin Gearhead

    Huh huh, Kaks ovinen taitas tulla "It is a two-door, essentially a competitor for the Mustang," Ja lisaksi ne on todella kiihottuneita sen takia
    "They are really excited about it."
     
  8. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tekis ny uuden Gremliinin kans ni se olis hyva haastaja ???????lle
    No nyt odotellaan ehdotuksia
     
  9. Holley

    Holley Gearhead

    Vähän tää teittin asenne kummastuttaa. Haluaisko "Challenger500" nähdä sitten 300C:N, PT Cruiserin, uuden Minin tai Mustangin sijaan nähdä sitten uusia Focuksia, Corollia, Neoneja vai mitä? Enpä usko, että autotehtaat kuitenkaan alkavat enemmälti harkita ihan 1:1 -kopiota "niistä oikeista" autoista. Sinullahan lienee jo Challengerisi, ei se ole keneltäkään pois, jos tehdas tekee siitä uudentyyppisen kopion.
    Minusta on hiton kivaa, että niillä on edes vähän kiinnostusta autoihin muillakin kriteereillä kuin turvallisuus, taloudellisuus & ympäristöystävällisyys ja vaikka mollaatte jotain uuden Chargerin neliovisuutta, olisi sellainenkin talviaikaan
    mukavampi näky kuin 95% OD-kirjoittajien talviautoista (Escortit, Astrat, Mersut, Audit mitälie).
    Oma käyttis on wanha Camino ja jos sen joskus joutuu mahd. autoveromuutoksen takia vaihtamaan kakkosharrastetautoksi (=käyttömaksu 1399 EUR/vuosi tms), niin mielummin ostaisin edes mukavan tyylisen nykykiesin kuin jonkun Yariksen tai Voyagerin.
    Toisaalta se nyt on aika teoreettista, kenellä helkkarilla on varaa anyway laittaa 50000 EUR uuteen autoon, tai edes 30000.
     
  10. Vanishing Point

    Vanishing Point 1st gear

    Tämä on varmaan tulenarka keskusteluaihe, sillä uskon että osa harrastajista ei uutena autona jenkkiä ostaisi. Suoraan sanottuna jos talviaikaan tulee vastaan UUSI Challenger, Charger, 300, Mustang vai T-bird, niin minussa se ei mitään ekstaasin tunteita aiheuttaisi.
     
  11. challenger500

    challenger500 Gearhead

    No ei siinä mitään, tehköön vaan kunhan edes hiukan pitäisivät linjaa siinä disainissa. Otetaan nyt mallia vaikka Fordin poikain musse ja GT40... sopivasti uusi disaini mutta vanhan muodon maustamana. vrt "charger", niin mitähän samaa tai edes hajua siinä on vanhan chargerin kanssa????? On tossa näkynyt esm Kris? Hortonin piirroksia noista vanhoista pirsseistä uusin kuosin ja täytyy sanoa et helevetin hienonnäkösiä ovat olleet.... mutta eiiii, kun pitää tehdä samalle pohjalevylle ja samoista palikoista kun pitää säästää kustannuksissa. Ja mites mussen pojat, mikähän foordi käyttää samaa pohjalevyä?? tai GT40???
     
  12. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Äläs nyt.. tällä kertaa se voisi olla ihan ajettavakin :wink:
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kuten Charger, niin myös toi Challenger on kyllä nimenä "loattu" jo aikoja sitten. Vaikka Chargerista tosin saikin oikein Shelby versiotakin korkeemmalla puristussuhteella ym. herkuilla, liki sata heppaa; siinä sai etufillarit horizonin alustalla kyytiä. Puhumattakaan sitten 80-luvun Dodge Challengerista ja sen legendaarisesta 4-2.6 HEMI moottorista. Täälläpäin tuo tunnettiin Mitsubishi Sapporona, täkäläiset "hemit" tosin tais olla vaan kakslitrasia. Kummatkin oli tosin kaksovisia, joten ehkei ne olleetkaan niin pahoja? 2009 on vielä sen verran kaukana, että suunnitelmat kerkee muuttua moneen kertaan, hiukka pelkään, että käy kuten konsepti chargerille joka neliovisuudestaan huolimatta (tai juuri siksi :rotfl: ) oli ihan menevän näköinen peli verrattuna tohon vesittyneeseen, pikkasen muokattuun Magnumiin. Ja rinnakkaismallihan tolle Challengerille pitää tietysti saada; Plymouth 'cuda. Ai niin, eihän Plymouthia enää ole. Dodge 'cuda? Chrysler 'cuda?
     
  14. KajS

    KajS Gearhead

    Viime veeåttasta luin, että nykyistä Chrysler 300C:tä olisi Suomeen myyty 176 kpl, joista 40 HEMI ® llä. Hinnat alk. 51 900, HEMI ® alk. 74 600. Kaikkia ei köyhyys koske.

    Tiedä nyt, liittyykö aiheeseen, mutta nuo emä-challengerit ja emä-chargerit (siis ne oikeat sieltä 60-70-luvun vaihteesta) olivat todella marginaalisia autoja täällä Suomessa. Näistä on hauska keskustella 12vee pojan kanssa, hän kun ihmettelee kanssa, että miksi ihmiset osti Suomessa volkkareita, warreja ja skodia, kun chargerinkin sai kaupasta. Sitten kun katsoo montako kuplaa sai yhden chargerin hinnalla...ja kupliakin piti ostaa osamaksulla. Ihan niinku nykyään; aika suuri osa parjaamistanne fordfiikkuksista on nordeavetoisia, vaikka 300C:nkin saa kaupasta.

    Jonninjoutavaa jankutusta joo, mutta autoilun syvin olemus on siinä, että pääsee ajamaan ja ajamisen bonus on siinä, jos pääsee ajamaan jollain "elämää suuremmalla". Joskus tärkeää on päästä töihin ja viedä ruokaa kotiin ja kuskata koiria, siihen riittäisi DDR:n ihmekin. Sori topikin vieminen sivuraiteille, mutta ihmetyttää tuo täällä turhan usein ilmenevä jankutus sen ja tämän mallinimen pilaamisesta neliovisella neonostalgia-perhe-2009-versiolla. Autot on ensisijassa tehty ajettaviksi, tiettävästi mikään tehdas maailmassa ei ole profiloinut itseään "harrasteautotehtaaksi"; tuotamme palvonnan kohteita pienikokoiselle yleisölle.
     
  15. ed5el

    ed5el 3rd gear

    Minusta tämä on vähän sama kuin musiikissa. Joku diggailee aloittelevaa bändiä josta kukaan muu ei tiedä mitään, mutta sitten kun se nousee neljännellä levyllä listoille ja keikat siirtyy stadioneille, muuttuu bändi alkuperäiselle diggailijalle "liian kaupalliseksi". Sen muistaa kuitenkin aina mainita että kuunteli bändiä jo silloin kun muut eivät vielä tienneet siitä mitään.

    Ehkä niiden oikeiden muskelimallien harrastajat pelkäävät että jos uudet versiot menestyvät, suuri yleisö alkaa tuntea mallinimen vain kaupan hyllyltä ostettavana juppiversiona. He itse joutuisivat selittämään että ei se oma challenger ole ollenkaan samanlainen kuin nämä nykyiset.
     
  16. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Nojoo, mutta lähellä se oli Mussellakin, kun meinasivat tehdä Proben nimellä nykyään tunnetusta Mazdasta Mustangin. Onneksi silloin 80-luvun lopulla oli jo päästy eroon öljykriisiaikojen nuhapumpuista ja kaseissa oli vähän taas voimaakin. Eli ostava yleisö tiesi mitä oli menettämässä ja nosti kovan metelin ja foordi perui suunnitelman ja pakkoraossa jatkoi sitten ikuvanhaan (suunnittelu alkoi 1974) Fox-pohjalevyyn perustuvaa 79-93 Mustangia. Sittemmin Fordi on tajunnut Mustangin merkityksen imagolleen, ilmeisesti tosin vain ameriikassa kun nää euroopan Lewisboothit vastustaa sen tyypittämistä Eurooppaan. Mussella on ollut onnea, kun se on ollut jatkuvasti tuotannossa. Käsittääkseni 2005 Musse ensimmäistä kertaa elämässä on vain Musse-pohjalevyllä, siinä piti olla jotain yhteyksiä ties mihin Fordin muihin konserneihin, mutta ne eivät kait sitten toteutuneet ihan sellaisinaan. DEW-pohjalevy kaksois A-tukivarsineen ja IRSsineen olisi ollut liian kallis. Nykyinen on D2C aka S197, suunnittelussa on kyllä MacPhersonit ja etualatukivarret sekä takatuennan tukivarret napattu Mazda3:n C1-alustasta. Myöhemmin tälle D2C alustalle tullee Lincoln LS, Ford Thunderbird ja Mercuryn Cougar tai Capri.
     

Kerro tästä muillekin!