uusi dart meille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja jaketin, 4.2.2007.

  1. jaketin

    jaketin Gearhead

    tulipa ostettua uusi dart. kotelon mukaan vuosimalli on vm.70 :eek:


    [​IMG]
     
  2. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    :eek: mun mielest toi keula näyttää enemmänkiin ´65 :)
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

    juu, 65 se on... tekijällä vuosimallit hakusessa :D
     
  4. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    :rotfl: sitähää mäkin :)
     
  5. MoparMake

    MoparMake 1st gear

    mistäs tommosen olet saanu. vai että vm -70 :rotfl:
     
  6. Mr Dart

    Mr Dart Gearhead

    Jep -65:n. Modelmania niminen liike voisi olla yksi paikka mistä noita saa.
     
  7. jaketin

    jaketin Gearhead


    collectors model toys oy:stä.. myy esim. american showssa..



    http://www.multi.fi/~model/
     
  8. jaketin

    jaketin Gearhead


    siksi olen asiasta varma,että tuo on vm-65, kun kotoa löytyy 1:1 vm.-70 dart :D
     
  9. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Hyvä syy pyytää rahat takaisin: Väärä vuosimalli, pkl..
     
  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    kauppaa

    On ne autokauppiaat aina samanlaisia, toimivat kuten olettaa sopii :rotfl:
     
  11. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    ja miula 1:1 vm´65 :rotfl:
     
  12. jaketin

    jaketin Gearhead


    näin heti,että se on 65, myyjä sanoi samaa, ennenkuin ehdin edes toteamaan asian... pakko oli ostaa pois, oli se niin hieno 8)

    bowtie kirjoitti pienoismalli puolella tälläistä, onko mitään perää :eek:

    "Mä hämmästelin ihan samaa joskus Tieto-Nikkarissa, myyjä tiesi kertoa että Dartia olis jossain muussa maassa tehty tolla kopalla vielä 1970... Olikohan Espanjassa...? Ei voi muistaa..."
     
  13. V-100

    V-100 1st gear

    Jaketin on ihan oikeilla jäljillä, Dodge Dartia on tosiaan tehty/koottu myös Espanjassa. Niistä espanjalaisjuurista johtunee myös tuo lodjun ´70-mallimerkintä...
     
  14. jaketin

    jaketin Gearhead

    itse asiassa tuo bowtie oli jäljillä...
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

  16. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Oiskos kyse Argentiinan, Brasilian, Mexicon tai Aussi Dartsista. Jotenkin saattaisi olla tuolta etelä-amerikasta. Siellähän sotkettiin osia ja vuosimalleja aika reippaasti.
     
  17. gremlin

    gremlin Gearhead

  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    On jonkin verran tullut tuolla Espanjassa aikaa turistina vieteltyä, eikä oo tullut yhteenkään espanjan dodgeen törmättyä. Pari oon nähnyt kyllä Suomessa, tää minkä viimeks on kyllä kohtuu rapeessa kuosissa. Se on kyllä tollanen 3700GT, eli täysin espanjalaisten oman disainin kopalla, ja varmaan samaa peltilaatua kun Seatit ja muut loistoautot. Jousitus ja motti on A-koppasista, mutta kaikki muu sitte suunnilleen omaa ihteään.
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Toi on seleväshti 65 ja listoista päätellen 270 eli aikas kerska mode. Miun eka auto oli niiku tiiätte 65 270 4D 4 speed sininen IH-280 Dart. Käkön ultimate eli 4 ovee ja slant six. Ton mallin puskuri on uudempi kuin mitä Dodge teki ankkalinnassa 65. 66 tuli noi isommat puskurit. Hispaanien Darteista en tiedä, ja jonkin verran siellä aurinkorantoja nähneenä ei yhtään ole tullut vastaan. Noista etelä amerikan (ei etelä valtojen!) lisenssimopareista olen nähnyt paljon kuvia. Kiinnostava aihe sinänsä. Ne on käyttäneet vanhoja keuloja ja periä, mutta katto on muuttunut kulmiikkaamksi oven karmeja myöten. Ja se ei iske mulle koska noi vanhat oli sellaisenaan sopusuhtaisia mielestäni. Tossa mallissa niitä tökkimisiä ei näy.
    Ja heh, näin siis tehtiin mopareita. Luojan kiitos ei Buickkeja! Ot ot, mutta oletteko nähneet mitä ne on tehneet foordeille? No ei kai mitään falconia voi raiskata, mutta sitä ne joset ja pedrot teki vielä joku vuosi sitten ja uusivat siihen vanhaan 60 luvun koppaan uuden kulmikkaan perän ja keulan, mutta edelleen vanhalla suht siistillä katolla ja ovien karmien linjalla. Siis päinvastoin mitä ne teki Darteille?
    Joku syy on ollut se että ne sai vanhat muotit ankkalinnsta? Siis isot muotit Jaketin, eikä pienoismallien. Niitä käytettiin niin kauan kun ne kesti Detroitissa. 1-3 vuotta ja sitten ne oli loppu. Halvemmissa malleissa osien sovitus ei ollut niin tärkeätä, mutta muotit tulivat tiensä päähän. Mitä niille tehtiin? Ne kelpasivat kehitysmaihin. Älkää ottako herneitä. Joka ikinen etelä amerikan valtio on kehitysmaa. Ainakin oli vielä 60-70 luvulla. Enää siellä tuskin tehdään Falconeja tai Dartteja. Tai jos tehdään niin kertokaa lissää ja linkittäkää kuvia. Mutta EI vanhoilla keuloilla ja perillä olevia Dartteja mitkä on saaneet uuden kulmikkaan katon ja ovenkarmit, tai em Falcon minkä katto ja ovenkarmit pysyi vanhana, mutta ne uudet kulmikkaat etu- ja takapää, ennen näitä aivan nykysuuntauksia mitkä on tehty tuulitunnelissa. Toivottavasti sellaisia ei tehdä ikinä! Vaikka olisihan niissä jotain vanhaa hyvääkin..
     
  20. Käkö

    Käkö Gearhead

    He, mä sain Dartin myös:

    [​IMG]


    Kieku sai tommosen kupee Valiantin:

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!