Uusi Mobilisti lehti....

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    [​IMG]
     
    Riuska-Petteri, menu*, Dataviilaaja ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Kemer

    Kemer 1st gear

    mielenkiintoisempi numero kuin edellinen(makuasia tietty) mutta vaikka Stuz on legendaarinen ja eksoottinen merkki niin eikö tuo -28 olisi kuulunut seniorversioon ja ne 70 luvun taitteen GM "Stuzit" paremminkin tähän lehteen jos Stuz oltava?
    Caprihan se ois täälläkin sydäntä tykyttänyt nuorena ja kutonen kuin kutonen ois ollut kova juttu vaan unelmaksi jäi sekin vaan kyllä on Caprit harrasteena kadonneet mustaan aukkoon eikä niitä juurikaan minkäänmoisia näe eikä syy voi ainakaan aihioiden pulasta olla kiinni ,hinnoista tai osien puutteesta.
    Aikoinaan oli se Etelä Afrikan tyylinen suomimuunnos V8 Capri kovasti tapetilla,misä lie sekin, mutta eipä tuntunut saavaan caprikuume siitäkään nostetta.
    Marketan höpinät on ihan tilantäytettä ja tekohauskaa sellaista,aivan joutavaa.
    Kusiais,Buick kuin Camionettejutut just sitä mitä lehti parhaimmillaan antaa moneen eri makuun.
    Buick kylläkin näytti enempi unohdetulta metsäautolta pelleiltään.
    Hieno homma että OHC kutvonen löytyi Ponchon nokalle,ei niitä puissa kasva ja harvinaisia jo aikoinaankin.
    Italian sukellustouhut sodassa mielenkiintoinen juttu kerrassaan.
    Taas kerran jotain kisajuttua tilaajatäytteenä,hyppäsin yli suosista.
     
    Muokattu: 19.12.2019
  3. Bukero

    Bukero Gearhead

    argh, tulihan se viimein ja v8:kin samalla...
    missähän lienee mobla seikkaillut, aivan rytyssä suojamuovit ja lehdessäkin muutama vaurio.:mad:
     
  4. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    [​IMG]

    Varmaan tollee kun lukee Mobilistia ajaessaan eiku avaa tekstiviestiä...

    Ohiajanutkin kuvasi ajaessaan aivan turhaa..
     
    Bukero tykkää tästä.
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tolonen kirjoitti asian vierestä osion lopussa mopilistissa tyhjentävästi: ”ja kukapa ei haluaisi istua hoivavaiheen koittaessa sillä puolella pöytää, jolla tarinat kerrotaan?”.

    Mitenkä tuon paremmin kertoisi, ei mitenkään.
     
    Gary Grand, miguelo, zuinula ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. tevo

    tevo Gearhead

    Josko tuon muovin jaksais riipiä päältä, kansi ei ainakaan kehota... toisaalta myynti-osio kiinostaa..
     
  7. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Ei kannata, parhaat on jo myyty.
     
  8. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Harvassa fb-ryhmässä on yhtä paljon pahansuopaisuutta ja ilkeyttä, kuin Mobilistin ryhmässä. o_O
     
    Gary Grand ja Pertti K tykkäävät tästä.
  9. Harvassa ryhmässä on myös yhtä paljon jäseniä, ihme jos ei sinne yhtään idiootteja olis löytänyt sekaan
     
  10. 1purehell

    1purehell Gearhead

    On se kyllä totta. Kumman paljon siellä on niitäkin, jotka on tunnustaneet, etteivät edes lue lehteä. Sitten on näitä nettikuvien jakajia ja niiden taivastelijoita.
     
    sdfsd ja Pertti K tykkäävät tästä.
  11. fxsts

    fxsts Gearhead

    Eipä tullut uusin Böpilisti tänäänkään! Soitin lehden toimitukseen ja laittavat uuden kappaleen tulemaan.
    Saas nähdä tuleeko lopulta 2kpl vai onkohan posti jemmannut sen ensimmäisen niin tiukasti ettei sitä enää löydy mistään?
     
  12. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Aiheeseen liittyen oli lehdessä juttua. Yksi vaihtoehto, tössejä ei korvata mitenkään, mutta armeliaasti lupaavat yrittää viedä uuden lehden perille nimellistä korvausta vastaan. Reilu meininki!
    [​IMG]
     
  13. hmr66

    hmr66 3rd gear

    uusi mobilsti selattu, lukeminen aloitetaan kohta
     
  14. litres

    litres 2nd gear

    Juu juu, cruising juttu vaikuttaa mielenkiintoiselta...lukemisiin:)
     
  15. 1320

    1320 Gearhead

    AMC Eaglen juttu oli mielenkiintoista luettavaa. Hieno peli, eikä ennestään paljoa tietoa ollut kyseisestä korimallista. Pidemmälle en vielä ehtinytkään, mut etenkin Simca ja Stadin Cruising jutut vaikuttaa myös hyvin mielenkiintoisilta.
    Toki Mobilistin ollessa kyseessä, kaikki jutut on varmasti hyviä vaikka itse jutun kohde ei ihan niin mielenkiintoinen olisikaan.
     
    Kowalski tykkää tästä.
  16. Cocco Bill

    Cocco Bill 2nd gear

    Jopas tuli melkein tippa linssiin ja pitkiin kalsareihin kun cruisintapahtuman kuvia katseli ja tietysti Helsinki piti taasen kerran olla esimerkkinä kuvineen niin kuvat olisi voinut olla kovin monesta muustakin senajan jenkkipeltien kokoontumisesta isommista taajamista maastamme,tuommoistahan se silloin oli kun rauta oli kuumaa kuten moottoritiekin ,sama fraasi tullut aiemminkin kerrottua.
    Kovasti olisi kiinostanut nähdä kuvamateriaalia muualtakin suomenmaasta moisista tapahtumista ja luulisi semmoista löytyvän paljonkin.
    AMC..nam nam ja tuommoista tyylikästä farkkuahan on overdriven etusivullakin kaupattu kuvan kera vähän väliä vai muistanko väärin?
    Mikäli nelivetomallistossa olisi ollut V8 kuin joku muu, vaikkapa japanilainen 6-syl järkihintainen diesel tyyriin VM vaihtoehdon sijaan niin myyntimäärät olisi olleet toista luokkaa,ainakin näin jälkikäteen miettien dieselillä olisi voinut olla euroopassa hyviäkin saumoja.

    Nyt ei oo rauta kuumaa ei...paitsi sulatettuna muuten ongelmajätettä myyntimielessä lähestulkoon kaikki mitä tarjolla vaikka pian kilohintaan tyrkytät mutta noihin kuvien aikoihin olisi viety käsistä kaikki yhtään kelvolliset kunhan vaan joku USA auto.

    Kuinkahan monen monta kertaa tuli jotain kytöpellon piennarta kompuroida umpihangessa tai metsätietä koluttua sääskien syötävänä kun tuli vihje jenkkiautosta joka voisi olla ihan myynnissäkin ja kunto metsäautoissa oli luonnollisesti hyvin rapeaa romutasoa,silti nekin kelpasi,maksettiin rahaa paljon liikaa &hinattiin isännän traktorin perässä lähimpään pihaan mistä ostoksen irto-osineen sai kärryyn tai rohkeimmillaan jarruttomaksi katastrofiksi jonkun Dartin tai Fairlanen perään ,vanhoja autonrenkaita tms pehmikkeeksi vaan väliin ja lycka till,näin tehtiin paukkupakkasilla kuin säkkipimeälläkin myös molemmat vaihtoehdot yhdessä oli suosittu ja välillä päästiin perillekkin kommelluksitta ja ilman flunssaa tms jälkitautia .
    Usein metsiköstä tosin löytyi kaikkea muuta kuin jenkkiauto tai jos niin ympäri kuusikkoa etukuormaajalla viimeisteltynä moderniksi taiteeksi.

    Simcat aukeama jossa raatoja monenmoisia kävi sääliksi jotenkin,harvinaisia pikkukasillakin varustettuja mallistojensa yläpäästä metsiin aikoinaan hylättyinä mutta kaukana pelastusrajan takana,toisaalta kukapa moisia entisöisi tai kunnostelisi nykypäivänä muutenkaan kun kait ehjiäkään kukaan häävisti huoli?
    Tuommoisia näki silloin joskus jenkkiautojen "korvikkeina" monilla eri tyylillä koristeltuina.

    Varsinainen jyty löytyi RG500 ja RD500 sivut kun paljastui...wau...ainoat kyykkypyörät minun makuuni ja johtuen tietysti niiden moottoreista,ei ulkonäöstä.
    Peugeot 604 toi myös muistoja,tuommoinen oli kylillä yhden nuorenmiehen käyttiksenä 80-luvulla,erikoinen ja varmaan uutena ollut hyvinkin tyyris edustuskärry eikä mitenkään yleinen missäänpäin enää.
    1923 Fiat mieluusti Senioriin eikä pick up Mazdakaan vielä mobilistiin kuulunut,tuommoisia samannäköisiä japskipikkareita kun näkee täällä takahikiällä viikollakin yhä liikenteessä Mazda,Datsun,Toyota tai Isuzu logot keulassa mutta ehkäpä ne on Helssingissä harvinaisuuksia olleet ikiajat,kait jo uutena?
    Hyvä lehti moitteistani huolimatta,valtavasti pitänyt tehdä taustatyötä eikä joka juttu tietysti voi miellyttääkkään mutta missä on Juhani Halmeenmäki ja mielenkiintoiset juttunsa,ei näyttänyt kuuluvat avustajiinkaan enää...??
     
    Muokattu: 31.1.2020
    tinareki, faikku66 ja juko7 tykkäävät tästä.
  17. homer

    homer Gearhead

    Aiheesta olisi varmasta saanut pitemmänkin jutun, ainakin lisää kuvia olisin kaivannut. Nyt tuli kuvista tunnelma että olisi vanhaa veekasia lukenut.
     
  18. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ei taida ne takahikiän pikkarit olla samassa kunnossa, kuin tuo Mobilistin Mazda? Nämä nimenomaan ei tahdo säilyä, vaan käytetään ihan loppuun, ennen Afrikkaan laivausta tai rungon katkeamista. Kyllähän se juttu vähän pysäytti, kun mulla on työkoneena samankoppainen, vain 8 vuotta uudempi. Mutta ei todellakaan saman kuntoinen.

    Se jäi kiusaamaan, minkä laitteen kone siellä lukijoiden palstalla oli maasta kaivettu.
     
  19. Cocco Bill

    Cocco Bill 2nd gear

    Eipä toki mutta tuommoisilla näkee päivittäin vanhoja lippismiehiä rauhallisesti köröttelevän eukkonsa kanssa markettiin ja apteekin kautta kotiin kerran viikossa:)
    Viimeksi tänään,merkki Isuzu ja pressukate eli takahikiällä ajetaan vielä moisilla eikä kaikilla varaa/tarvetta ohjustaa Rameja,Navaraa tai Amorokkia.
    Liekö jopa uudesta olleet samalla omistajalla eikä läheskään kaikki senkummemmin varsinaisessa työkäytössäkään ollut kuin maatiloilla yleisautona, mutta minusta ei kumminkaan se voi olla pelkästään mikään kriteeri jos hyväkuntoisen 80 luvun yksilön löytää niin pitää esitellä lehdessä.
    Mites jos saman aikakauden 1,3 munakadetin tai unon löytää 30 tonnia ajettuna niin onko sekin lehtijutun paikka moblaan?

    Mukavahan se jos sinua ja muitakin kiinnostaa,juttu siis ihan aiheellinen .
    Tuommoisia on tosiaan Afrikka varmaan väärällään kaikenkuntoista eikä tarvi niinkään kauas mennä,Kreikassa tuntuu piisaavaan runsaasti mitä siellä käynyt eikä ilmasto kypsytä peltejä mutta rähjäisiähän ne pääosin on ja ajettu puunaamatta vaikka ajomääriltään tokko kovinkaan paljon km saaristojen autoissa .
     
    Muokattu: 2.2.2020
  20. Japsit on esiteltävä vähän uudempina kun ne katoaa aika nopeasti
     
    tinareki tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!