Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. mb508

    mb508 Gearhead

    piiparinen totesi:"Mobilisti on parempaa luettavaa kuin v8".

    Näinhän se on. V-8:ssa jutut on suunnilleen sitä, että Tuomo hankki isolohkomoparin johon kutiteltiin 100 hevosvoimaa lisää ja Seppo maalasi sen mirralla ja Annikki verhoili upeasti.

    Varsinkin KLB:n tarinoissa on "hengen paloa". Mutta hyviä juttuja muutkin ja amerikan autoja on kansikuvanakin aika usein. Toivottavasti siitä ei joku aito pussihousu vedä Saarioisten tuotteita ylimpiin hengityselimiin.
     
  2. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Voi kauhistus että olen pettynyt! :(
    Jo ennakkomainoksessa näin että nyt on juttu 340 Swingeristä, tätä odotin kun kuuta nousevaa mutta mitä v...ua aivan lehden lopussa pieni juttu yhdestä, -sinänsä todella hienosta suomiyksilöstä. Ei mitään muista suomiyksilöistä eikä esim. maahantuontilukuja, esitteitä, kuvia eikä paljon muutakaan historiaa. Pikaisesti kyhätty juttu jonka vika ei missään nimessä ole jutun kirjoittajan, päinvastoin kiitos siitä.
    Se mitä kritisoin on että toimitus ei ole malttanut tai viitsinyt koota enempää tietoa tämän jutun tueksi tästä automallista joka on suorastaan, -uskaltaisinko sanoa yksi amerikanautoharrastuksen kulmakivistä tässä maassa. Jokainen varmaan tuntee useita normi-Swingerillä aloittaneita harrastajia ja tuo 340 malli on kaikkien heidän päiväuni ja monien "vähädarttien" varustelemisen esikuva, - näin myös omalla kohdallani silloin hamassa nuoruudessani 80-luvulla. Kun vielä jutussa viitataan autokeskuksen esitteen tekstiin niin on kuin vääntäisi puukkoa haavassa kun esitteestä ei ole edes kuvaa näyttää! Vai onko niin että aihetta on joskus menneissä numeroissa käsitelty laajemmin esim. Darttien yhteydessä? -en ole ainakaan nähnyt..
    Kyllä nyt ahistaa niin etten viitsi edes kehua lehden muita juttuja

    UKH! olen puhunut :x
     
  3. slitre

    slitre 1st gear

    Pääkirjoitus sivulla se alempi juttu oli täyttä ASIAA, muita juttuja ei ole vielä ehtinyt lukee...
     
  4. mke77

    mke77 3rd gear

    "....ja komean ulkoasun kruunaa maukkaat pinstraipit... ajoneuvoa hallitaan klassisella crantin ratilla..." :rotfl: nää o ne mihi mun v8:n lukeminen jäi...eli nuin 10vuot aikaa...kyl rupes tympii ku tekstit oli samat ..autot ja henkilöt vaan vaihtus....
     
  5. Lutra

    Lutra 1st gear

    Luen hiirenkorville joka Mobilistin kun taasen V8/Spinneri menee kuvia katselemalla parissa minuutissa pläräten. Mobilistin jutut ovat vahvasti taustoitettuja. Pisteet siitä.
     
  6. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Olen itsekin ihmetellyt, ja ihaillut, KLBn valtavaa tietoa ja innokkuutta vuosien aikana. Luulis että tulpat alkais jo nokeutumaan mutta ei yhtään!
    KLBm Karjala-jutut ovat myös OK kun tuntuu että nuorempi polvi ja poliitikot eivä tunne Suomen historiaa yhtään. Sorto ja ryöstö on aina tullut Idästä ja ystävät Lannestä.
     
  7. linttaritari

    linttaritari Gearhead

    Mobilisti

    Vitun hyvä lehti nykyään,(ilman KLB;tä),kiva että "pojat jaksaa heilua" :mad:

    ONNEA VALITSEMALLANNE TIELLÄ!
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    No niin oli molemmat pääkirjoitukset: suu vaahdossahan olen täällä itsekin paasannut, että GPS sakkojärjestelmineen tulee n.2015 ja koskee kaikkia - mutta vailla sen kummempaa vastakaikua. Mitään järjestöä ei olla saatu tehtyä eikä esim. Autoliitto tähän reagoi. Ylempi pääkirjoitusjuttu taas oli täysin oma-lehmä-ojassa tai pitäiskö sanoa oma-mercury-pressutallissa haalistuneine ei-museokelpoisine maalipintoineen. Loistavaa sanailua, jälleen kerran! Ne osaa homman.
     
  9. impala67

    impala67 Gearhead

    pääkirjoitukset oli asiaa todellakin. isovelivalvoo ja valvottavat vielä hurraa että jee me ollaan valvonnassa ai kun on kivaa että saa vielä maksaa siitä.
    mutta on tuo museaalisten arvojenkin puolestapuhe paikallaan. en tiedä miten tuohon sekkeriin pitäisi suhtautua, senverran karu laite. mielestäni se olisi museokelpoinen heti jos siinä olisi edes yksi kapseli per puoli ja muuten kaikki tehtaan kilkkeet paikallaan... vaikka toisaalta tiettyjen osien puutekin on tyypillistä vanhalle loppuun käytetylle taksille... teoriassa ajatellen vois siitä mr:iin vaatia ne näkyvät ruosteet vaatia korjaamaan eikä se olisi mielestäni niuhotusta tai kulttuuriarvojen tuhoamista. rajanveto tulisi olemaan vaikeaa.

    olen aiemminkin jenkkiautoilijana hieman ikäänkuin häpeillyt joissain jutuissa olevaa estotonta amerikanlotjien suitsutusta, tehon määrän ja käytettävyyden ihailua. mutta onhan se niin, veikkaanpa vaan että takuuvarmasti ärsyttää taas tiettyjä änkyrä-ankeilijoita.

    hyvä nro taas. hauska se "tilaajasivut" merkintä.
     
  10. jantunen

    jantunen 1st gear

    K.L.B ottaa esille asiat, joista muut eivät puhu. Tällä kertaa lukijan posti palstalla ollut juttu imp-kerhon yhteydessä rootes-tuotteista yleensä sekä autourheilun jumala-asemasta suomalaisessa autoharrastuksessa:

    KLB puhui asiasta, joka oli minullekin syynä siihen, miksi itse auoin taannoin päätäni historic-rallista tällä foorumilla: nimittäin se, että Rootes-tuotteet eivät edelleenkään tunnu kiinnostavan suomessa muuta kuin autourheilun yhteydessä. Miksei?

    KLB mainitsi, että 50-lukuiset hillmannit eivät kiinnosta ketään kun kukaan ei ole kilpaillut niillä, minua itseäni taas ottaa sunbeam avengerin omistajana päähän se tilanne, mikä on yhä edelleen avengerin kohdalla: se nähdään yhä vain pelkkänä ralliautona, hyvin harvalla niitä tuntuu olevan tavallisena harrasteautona. Suomessa auton on omattava, ollakseen kiinnostava, aina jokin ihmeellinen status.

    Minusta vanhan auton oikea fiilis tulee esille vain ja ainoastaan rauhallisessa siviiliajossa, ei hullun lailla kaahaamisessa. Sanotaan mitä sanotaan.

    Meluisan kilpurinraakileen voi kyllä tehdä jostain uudemmastakin, jonka ominaisuudetkin sopivat siihen paremmin.
     
  11. bdr529

    bdr529 1st gear

    Kiinnostavaa on se mikä kiinnostaa juuri sinua itseäsi. Kun ajoneuvoharrastamisessa ei toistaiseksi ole valtion tukemaa poliittista apurahajärjestelmää (kuten taiteessa ja kulttuurissa, jonka mallista byrokratiaa KLB tuntuu joskus toivovan...), saa jokainen tykätä ihan niistä merkeistä ja malleista mitkä kokee kiinnostavaksi.

    Suomalaisia autoharrastajia on vaikea saada kiinnostumaan unohdetuista merkeistä joka numerossa toistuvilla palopuheilla jos sen koetaan tapahtuvan väkisin ja pakkosyöttönä. Ei toiselle voi sanoa että "väärin harrastettu".

    Ei kukaan tiedä toista paremmin mikä on oikea tapa olla autoista kiinnostunut, ainakaan jos kyse on vapaa-ajan harrastuksesta. Jos jonkun yhdistyksen jäsenet ovat kiinnostuneita tietynlaisista autoista omalla tavallaan, se on heidän valintansa.

    Sen sijaan esimerkki toimii paljon paremmin ja siinä Mobilistikin on onnistunut hyvin. Kun esiteltävät autot eivät ole aina niitä "Everybody's Darlingeja", aukeavat lukijoiden silmät huomaamaan että kuolleitakin merkkejä on ja jotkut niistä ovat olleet Suomessa yllättävän yleisiä arkiautoja joihin liittyy jos jonkinlaista juttua (myös niitä KLB:n kammoamia hokemia kuten "simca tonni - korjaamon onni" jne.).
     
  12. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Taas kolahti laatikkoon paksu lehti. Hellyyttävä pääkirjoitus!
     
  13. BIRDFLYER

    BIRDFLYER 3rd gear

    Paras Harrastelehti ja Perjantaille pitkää ja hyvää elämää.
    Elävä todiste, että virkamiehetkin on .... kehittyneet?
     
  14. bbford

    bbford Gearhead

    Lancaster pommikone juttu oli mahtava. Ja se pirtuvene juttu kans vaan lisäsi mun venekuumetta. :)
     
  15. twelve

    twelve 3rd gear

    Uusi oli tullu laatikkoon. Saa nähdä, saanko ton metsäwartburgin samaan kuntoon, kuin lehden auto. Vuotta nuorempi, muuten tasan sama väritystä myöten.
     
  16. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Mites mettäwarrelle kuuluu?
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Asialllisen näköinen lava-Camaro tulossa jollekin. Oliko lavaa lyhennetty, eli tarviikos sen olla ns. täyspitkä roikkuhäntä nykyään? Tuohan kävis jo melkein El Caminon korvikkeesta. :)
     
  18. impala67

    impala67 Gearhead

    kukin rakentaa kustominsa ensisijassa itseään varten, mutta MIKSI saabin takavalot. tulis heti tusina parempia mieleen.
    liekkö ollu pihalla maatuva raato syynä, vähät siitä miltä se tulee näyttämään.

    warrejuttu oli hyvä, rän-tän-tän
     
  19. twelve

    twelve 3rd gear

    Kyllä siihen on aika paljon peltiä, hitsauslankaa ja rälläkän laikkoja mennyt. Lattia alkaa olee valmis - caprice stwn katto pääasiallisena elimenluovuttajana. Ovien alareunat on sit varmaan seuraavat jonossa. Jos tahti jatkuu näin, niin elokuussa pääsee katsastaa...
     
  20. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    No ei se ainakaan mun silmään mikään paha ollut. Minkä auton valot olisi "pitänyt" laittaa?
     

Kerro tästä muillekin!