Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Johan siellä oli :pinup: kuvassa!! Kuvatekstillä:" Etelän mediassa keskitytään nykyisin niin paljon muodolliseen pätevyyteen. Kyllä on pääministeriainesta." Loistavaa humoria!!
     
  2. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Aamen!
     
  3. jantunen

    jantunen 1st gear

    Eikö tukivarsia muka saa hitsata? Mitenkäs niitä sitten korjaa? Mistä niitä uusia ottaa kun ei tehdä.

    Minä ainakin olen takatukivarsia hitsannut. Olen nähnyt yhdessä 70-luvun autossa kokonaan omatekoisetkin alatukivarret takana. Omatekoisia nyt ainakin on hitsattu. Ja katsastettu oli niillä, vaikka työnlaadultaan todella surkeat tekeleet olivat....
     
  4. capri30S

    capri30S 1st gear

    Kyllä niitä hitsata saa, ainakin eräskin katsastusmies omaan turbo-sierraansakin hitsasi takatukivarsia kun olivat pehmeät, ja ihan julkisesti asiasta kertoi..
     
  5. Fireball

    Fireball Gearhead

    No en oo leimahelge enkä polizei mutta nää seuraavat asetukset on kyllä konttorilla kuulemani mukaan tulkittu niin että ainoastaan kiinnikkeiden hitsaaminen on luvallista. Henkilökohtasesti todellakin ihan se ja sama kuhan kieli poskessa heittelin. Lienee kohtalaisen turhaa touhua näistä täällä sen enempää kinastella...

    Finlex:
    1. Olka-akseleita, raidetankoja, ohjausvarsia, ohjausvaihteen osia, ohjausakselia ja jousia sekä näihin verrattavia osia, joiden murtuminen tai muodonmuutos voi aiheuttaa ohjaushäiriön, ei saa korjata tai muuttaa hitsaamalla tai muulla niiden alkuperäistä lujuutta heikentävällä menetelmällä.

    sekä:

    1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin:

    a) autoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai akselistorakenteen muutososat on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon;

    b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys;
     
  6. mke77

    mke77 Gearhead

    ^ kyll poijiilla "kapulas" o pikanäppäime takaan semmonen teksti kuin :" asiallinen hitsaus sallitaan"...

    jos oikeen lakiatulkitaan oikeen niin ei kuormaautojen runkojakaan saa kukaan muu hitsata kuin "alalla olevat yritykset" tosin ei niitä millään valvota kylläkään kuka/mikä firma sit on alalla....
    jopa minun paikka korjaama scaania kelpas katsastus ukolle.......

    kyll suomest olis w123 mersut loppunu aika äkkii jos ei tukivarsii sais sitsaa
    :D
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    saax niitä takatukivarsia jo hitsata? :eek: mää oon joutunu vaihtaan "uuden"
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Aikoinaan yhteen Opelixiin hitsasin useita paikkoja takatukivarsiin tai mikskä sitä taka-akselia nyt sit sanois? No kuitenkin jousikuppien läheltä alta, päältä ja sivuista :rotfl:
    Mitään huomauttamista kyseisestä toimenpiteestä ei ollut leimalla, monta kertaa katsastettiin korjauksen jälkeen...
     
  9. mie

    mie Gearhead

    Loppui minulta kestotilaus tähän vuoteen. Liki 20 vuotta lehteä tilailin ja lehtiä mielenkiinnolla aina odotin. Jotenkin alkoi v..tuttaa ylimielisyys, joka korostui etenkin lukijoiden palstalla. Ennen siellä oli järkeviä tai rakentavia kommentteja. Nykyisellään nuormepi toimittajaporukka on saanut palstan samanlaiseksi, kuin oli -70 luvun TM:ssä joku J.Juurikkalan pitämä mopo-palsta. Täyttä perseilyä.

    Ennemmin käyn kirjastossa lukemassa lehden lisäsivuineen ja sijoitan rahani vaikka Klassikot-lehteen. Jussin jorinat joutaisi heittää helvettiin ja K.L.reemer voisi vähän miettiä kommenttejansa. Hienoa toki että kalustoa on pelastettu, mutta mitä helevettiä hän itse on konkreetisesti tehnyt autojen kanssa. Yleensä saa kuvan että maksan X euroa ja mulla on peukalo perseessä, saan valmista ja muut ei arvosta sitä. Enkä kyllä liikoja arvosta, virolaiset laittaa ja muut pajat, mutta se maksaa. Onko ko. heppu hitsannut kunnon peltivaurioita itse koskaan?
     
  10. invader

    invader 1st gear

    Niin, kyllä tuo kertoo ilman muuta kompetenssin puutteesta mitä lehden tekemiseen tulee.

    Tulee auttamatta mieleen lentävä lause: "Kyllä joka poika pillua saa mutta ryöstäpä pankki!" :poff:
     
  11. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Nyt pitää kyllä myöntää että kun itse luen vaikkapa musiikkilehtiä niin harvemmin sitä tulee mietittyä kuinka hyvin toimittaja soittaa. Ei maar, minusta kaikkien ei yksinkertaisesti tarvitse osata, miksi pitäisi? Olen muuten havainnut että täällä on hyväksyttävämpää ostaa valmista ja teettää entisöinti/rodiksi teko/customointi, Suomessahan pitää kaikki pystyä tekemään itse. Itse taas arvostan tietysti tekijää mutta kyllä myös sitä mikä nyt päättää hulluuspäissään satsata ja kunnostuttaa raadon, kustannuksista ja järkevyydestä piittaamatta..
     
  12. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Mua ei haittaa lukujapalstan ylimielisyys,Jussin jorinat eikä KLB:n natinat.Huumorilla ku suhtautuupi asioihin,heh.Joillain immeisillä vaan on aina vaikeeta oli asia mikä tahansa.
     
  13. Holley

    Holley Gearhead

    Lisäks ne esimerkiksi vastasivat varsin perusteellisesti kaverille, joka jupisi ilmoitustansa leikatun ja muokatun.
     
  14. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Itse olen ottanut tuon lukijapalstalla "perseilyn" enemmän sellaisena "tutut heittää tutuille" -juttuna enkä niinkään vakavana *ittuiluna asiakkaille.

    Tuosta itse tekemisestä/toisella teettämisestä: kaikki ei osaa kaikkea joten jos esim. minä osaan jotain josta maksetaan niin miksipä en teettäisi rahallani sitten jollain toisella sitä mitä en itse osaa tai jota "ei kannata" itse vääntää??

    Toinen juttu on sitten jos alkaa itseään toisen tekemällä työllä nostattaa: se on ahterista se.
     
  15. Raimo Miettinen

    Raimo Miettinen 1st gear

    Yritti vielä lahjoa toimitusta rahalla. :D
     
  16. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Hyvä Buikkijuttu uusimmassa. :D
     
  17. homer

    homer Double Gearhead

    Johan tuota salaa mielessäni toivoin että lehti olisi odottanut kotona mutta pettymys oli valtaisa. Ehkä sitten huomenna.
     
  18. Holley

    Holley Gearhead

    Itsellä päinvastoin: ens viikolla lomaa ja tässä yrittää kärvistellä, ettei tulisi luettua. On nimittäin Oikeata Lomaa, kun lukee ajan kanssa uutta Mobilistia!
     
  19. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Ihme juttu... lehti tuli ajoissa!
     
  20. harri60

    harri60 Gearhead

    Hyvä lehti. En valita mistään :D
     

Kerro tästä muillekin!