Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ketäs tässä nyt (taas) syytetään kateudesta?
     
  2. Bentley

    Bentley 1st gear

    Joo, näkyypähän siinä K.L.B.:n jutussakin Rahkosen Eskon kuuluisasta Lahden Ämmälän laanin autojäämistöstä olevan listamainintoja parista mersustakin, ennenkaikkea MB 320 Pullmanista 1943 (ent. SA-12!)...

    Mahtais toi Pullman olla mainio nostohuutokauppa-auto, entisöintitarpeesta riippumatta. Uskoisi, että kysyntää on tavallista enemmän!!
     
  3. jart$u

    jart$u Gearhead

    noo aika keskinkertainen numero tällä kertaa, mielenkiintoisimmat jutut oli just kannessa mainitut -64 buick ja -63 chrysy. mun tarvii kyl myöntää, että haukotus jos toinenkin pääsi sitä mersujuttua lukiessa, alko tuntuun että onpas paljon melua tyhjästä.
    juu, ja en mää ny yhden mannelavetin takia jenkkilippureibaneja päästäni ota. onhan ne ollu mulla silmillä koko pitkän iän.
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    KLB:n saattaisi olla aika vähän kierrellä tavallisen harrastajan parissa. Mukavia juttuja siinä pikkutarina palstalla välillä on mutta osa on niin metsässä kuin vain voi.

    Kukas hänelle kävisi kertomassa, että jossain toisessa rengasliikkeessä ne vanin 235:t ei maksa 500-600€/kpl vaan parhaimmillaan alle 100€/kpl.

    Vai onko vanha pussihousu lykännyt vanin alle 265/40-20 "pimp my ride" rengastuksen...

    Mutta kyllä lehti on ihan asiallinen. Kaikki ei tykkää kaikesta, silloin lehden on vaan pidettävä oma linjansa.
     
  5. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ja vielä enemmänkin.Uskomattoman upea teko koko suomelle!!
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Petteri! Kyllä KLB on kentällä ollut. Ollut koko ikänsä. Respecta, vaikka se ei mun touhuista tykkää yli 30v kaveruuden aikana.
    Uutisia, tapahtumia, kuultua on logo missä äijä on puhelimessa. On ollut alusta asti ja on vieläkin. Ennen kännyköitä ja nettiä homma toimi niin että jengi soitti puhelimella Reemerille. Se kirjoitti vihjeet sun muut sellaisinaan lehteen.
    Niin se toimii vieläkin.
    Kaikkea ei ehdi tarkistaa. Tarkistakaa te ja korjatkaa virheet. Sillai se toimii, vaikka jotain teitä kriittistä tiukkapipoa AHIStaisikin.

    ToyoPetterin viimeinen lause kiteyttää kaiken. Siinä on suorastaan filosofiaa. Miettikää sitä. Lehti ei nuoleskele eikä miellyttä kaikkia. Sellainen se on aina ollut ja toivottavasti tulee olemaan. Jos se myytäisiin jollekkin isolle lehtitalolle, vaikka Robert Murdoch ostaisi sen ja käskisi muuttamaan linjaa sellaiseksi että se myisi ja puhettelisi kaikkia. Mitä vittua? Mitä tapahtuisi? Voi vittu mikä skenaario minulle. Silloin menisi viimeinen independent magasize unholaan, ainakin minulle.

    Ja mun loppukevennys tulee tässä.. Reemeri itse sekä päätoimittaja lukee näitä. Te ette tänne kuittaa mitään eikä teidän tarvitsekkaan. Teillä on lehti sitä varten. Ehkä nyt mielenne vähän tekisi? Seuraavassa lehdessä luetaan lisää, jos te näette sen aiheelliseksi? Pääkirjoituksessa on ollut asiasta puhetta. Puheet jatkuu täällä netissä halusitette tai ette? On täällä ainakin yksi defencer teidän lehteä. Nää nykypolvet kun ei arvosta vanhoja hyviä tapoja, vaikka ne joitakin omaan mieleen ja tyylisuuntaan sopivia ajoneuvoja hyväksyisivätkin.

    WC ei

    :wc:
    vaan Winston Churchill sanoi aikoinaan.. jos yrittää miellyttää kaikkia, ei lopulta miellytä ketään.
     
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Järkipuhetta.

    Tehköön Moblaa tyylillään, minä ainakin jatkan lukemista :D
     
  8. TeeJii

    TeeJii 1st gear

    Juurikin näin mennään. Täydet pojot Moblalle. Ei oo uponnut samaan suohon minne meni veekasi. Kaiholla muistaen 70-80 lukuja.

    Henkilökohtaisesti minuun uppoaa kaikki lentsikoista tappureihin.
    Amiriikanautot vaan ovat lähinnä. :D

    Pakko lisätä: mulla oli "kossipoikana" jenkkijeespeli ihan veekasilla.
    Jouduin vaan pakosta luopumaan siitä perheen perustamisen vuoksi.
    Vähät tulot ovat estäneet uushankinnat, mutta takaan, että vielä kulmakone mölisee meidänkin tontilla. :mad:

    Kun pakkoavioliitto pankin kanssa päättyy parin vuoden sisällä, niin ostan ensimmäisen valtterin tai dartin, mikä raitilla tulee vastaan. Vaikka väkisin :poff:
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ne tekevät Moblaa tyylillään. Mutta se alkuperäinen tyyli jatkukoon. Varsinkin kun nyt J.E. on editor. Mutta siis toivottavasti sama linja jatkuu. J.E, me tehtiin yhdessä se BOSS 429 Mustang vs. Hemi Callanger juttu. Amen. Se oli mulle journalistisesti kerran elämässä kohokohta ja se oli siinä. Amen. Mä en enää elämässäni pysty samaan. Amen. Vaikka sinä päätoimittaja menit siivoomaan mun jutuista ja aiheesta yli puolet niin eiköhän sanoma mennyt perille? Nämä siis kerran elämässä. Mulla vielä toinen juttu tulossa mitä ei ole ollut missään lehdessä ikinä. Tuo mun aihe BOSS 429 MUSTANG vs. HEMI on aika absurdi. Sitä ei ole ikinä ollut missään muussa lehdessä kuin Mobilistissa. Amen. Se suurin juttu vielä tekemättä. Amen. Onko paineita? Mulla ei. Enkä luo niitä toimitukseen. Niillä riittää muutenkin. Se mulle suurin juttu odottaa kirjoittamistaan. Amen. Entä sen jälkeen?
    Heidän pitää kirjoittaa koko ajan elämää suurempia asioita että perus normi blaah blaah pysyis edes jonkinlainen mielenkiinto.
    Kyllä se pysyy. Jatkakaa samaan malliin.
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    OK, uskotaan.

    Terveisiä vaan mobilistin väelle! :D
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mobilisti tullut vuodesta 84 eikä tilausta ole vieläkään aikomus lopettaa.

    ennemmin lopetan tän pikkukylän sanomalehden tilauksen (pitää keksiä uus tapa saada sytykkeet/suojapaperit/kuivikkeet)

    isäukko joskus 85 soitteli KLB:lle ja tarinoi vaikka kuinka pitkään jotain puukaasutin/ford thames SA juttuja yms ...
     
  12. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Täältäkin ääni Mobilistille, hieno lehti!
     
  13. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Täälläkin löytyy vuodesta-81 alkaen kaikki mobilistit ja tilaajanakin reilu 10v.
    Tulee aina silloin tällöin selattua kaikki lehdet alkaen vanhimmasta(n.viikossa)ja vaikka olen ne jo "jonkun" kerran lärännyt sekä suht tarkasti(mukamas)tavannut,niin aina niistä vain löytää jotain uutta...
    Kyllä täytyy KLB:lle(tietysti myös muille lehden teossa avustaneille) nostaa hattua ja kumartaa syvään tekemästään suuresta"kulttuuriteostaan"suomalaiselle ajoneuvo-sekä koneharrastajalle,saattaapa käydä niinkin että vasta myöhemmin tulevaisuudessa ymmärretään(tietysti moni ymmärtää jo nytkin?) mitä hän(KLB) on saanut aikaiseksi.
    En ole näillä näkymin huolissani lehden tulevaisuudesta,olen aina pitänyt ja pidän tietysti vieläkin KLB:n kirjoitustyylistä,mutta tämä nykyinen toimituskunta on tuonut uutta tuulta (sopivasti huumoria ym)kirjoituksiin,todella hienoa sanailua/kynäilyä.
    Kaikki "kunnia"näille muille suomalaisille autolehdille,mutta henk.kohtainen mielipide on aika masentava,V8 oli vielä -90alkuun asti(tilasin ensi kertaa-79) suht asiallinen(vai tuntuukohan se vaan kun tuota ikää tulee lisää).Niinkuin tuolla jo joku mainitsikin,jos Mobilistiä alettaisiin tekemään samalla tyylillä kuin erästä v8lehteä nyky tyylillä,niin lehti ja sen "sielu"olis täysin pilalla...
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ite kanssa ostan moblan irtaria suht säännöllisesti, pitäis varmaan siirtyä tilaajaks. On mielestäni tän maan parsain autolehti, ja aina ollutkin. Luettavaa riittää. Veekasin osalta väittäisin, että se on varmaan monien osalta tilanne sellanen, että se innostus asiaa kohtaan on savuttanut suurimman hekumansa, ja siks lehdet ei enää tunnu yhtä hyviltä. Mitä ite oon noita vanhoja kaseja uudelleen lukenut, niin ei ne nyt niin kauheen helmiä ole. Ammattimaisempaa toi nykykirjottelu on, kun monet niistä vanhoista jutuista, vaikka niissä joissakin oli ehkä enemmän entusiasmia ja asiaosaamistakin mukana.

    Mut niinku Simo tossa aikasemmin kirjoitti, niin oleellisin pointti tossa lehdessä, niinku musiikissa ja radiokanavissakin on se, että tehdään ittensä näköstä juttua, josta sitten yleisö päättää tykkääkö vai ei. Jos juostaan sen perässä, että tehdään joidenkin mielipidekyselyiden ja tutkimusten perusteella myyvää, niin siitä tahtoo sielu pudota pois, ja syntyy tasapaksua jälkeä, joka ei ehkä ketään ärsytä, mut ei ketään kauheesti miellytäkään. Moblalla tuntuu onneks olevan toiminnan kannalta tarpeeks niitä, joita heidän tyylinsä miellyttää.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Amen.
     
  16. Aku P

    Aku P 1st gear

    Olikohan tuo nyt taas sellainen lause, jolla lujitetaan autoharrastajien välejä?
    Mersumies minä enempi olen, mutta ei ekana tulisi mieleen täällä tokaista edes herjalla, että en vaihda leiriä vaikka Moblassa olisi 84 sivun juttu jostain USA-autosta.

    Piis, män.
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jo toi että sotkee jonkun 30-luvun kompressorimersun mannelaitteisiin kertoo varmaan ihan tarpeeksi kirjoittajasta. Jos ei kyvyt riitä laajakatseisuuteen niin ei sitten.
    Mä en sinällään pidä mersuja minään mut tuollainen esitellyn kaltainen mammuttti millä on suomihistoriaa kuuluu Moblaan kuin nenä päähän. Olkoon sitten merkiltään vaikka mosse.
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, tossa tapauksessa varmaan ne jenkkiliput vois ommella suoraan silmiin. :rotfl:
     
  19. jart$u

    jart$u Gearhead

    jaahas, jatketaan ot:lla, vaikka uutta (parempaa) mobilistia odotellessa.
    Pyydän nöyrästi (stetson kourassa) anteeksi teiltä laajakatseisilta harrastajilta, jotka pahoititte mielenne kommenttini takia. Pitäis kai opetella ripotteleen joka lauseeseen noita piss-yellow hedejä, ni sitten ei kai otettas ihan niin tosissaan.
    mut niinkuin yks (tai sillä on itseasiassa täällä kaks nimimerkkiä :D ) sanoi, antakaa mun olla mun vammani kans, niin en voi sille mitään, että ton ikäluokan tähtikeulasta tulee välitön mielle-yhtymä kärjellään seisovaan hakaristiin, kuvottaa. samansuuntaisia värinöitä aiheuttaa myös mosse, olkoon millanen hyvänsä suomihistoria takana.
    niin että minä kyllä mielummin lukisin juttua vaikka viimisenpäällehienosta -68 impalasta. :wink:

    edit: nii piti vielä sanomani että peace boys to You too :)
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Itse taas kun olen vuosien aikana lukenut aika monta juttua erilaisista jenkkiautoista niin on mukava lukea hyvin kirjoitettua suomalaista juttua erilaisesta kalustosta - ja erityisesti Suomi-historiasta. Vaan myönnettäköön että olen vähän puolueellinen, kirjahyllystä löytyy Melinin erinomaiset Mercedes-historiikit. Puoluepolitiikkaa taasen en ole ajatellut, niinkuin en silloinkaan kun Mobilistissa oli Horch-juttu..

    Mutta parasta Mobilistissa onkin monipuolisuus, ihan kansainvälisestikin lehti on laadukas.
     

Kerro tästä muillekin!