Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. Geebe

    Geebe Gearhead

    Tehän ootte Rebel ja KLB samaa maata. Eikös KLB raiskannut ihan julkisesti yhden MG Midgetin (tjsp) johon hän teurasti julmasti uudemmasta britistä moottorin kun alkuperäisen hankinta ei olisi tuonut autoa halutusti baanalle.
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

    On on, luepa lehtesi tarkasti, kyllä siihen tässäkin numerossa viitataan!
     
  3. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    :rotfl:
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    :D
    Mihinkäs minun piti ottaa kantaa?
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ostin just uusimman moblan, enkä oo vielä impala juttua lukenut, mut jo nyt hämmästyttää et täällä piipataan jostain impalan "väärän" mallisesta moottorista, vaikka ensimmäisenä esittelyssä olevaa de tomasoakaan ei oltu entisöity edes omaan asuunsa, vaan '72 prototyypin mukaiseksi. Siinä oli sentään täysin erilaiset puskurit, ja mikä kauheinta; etusäleikön kulmaa ja konepellin saranointiakin oli muutettu! :eek: Eli käydään ensin kivittämässä toi de tomason omistaja, ja mennään sit seuraavaks vasta tekemään sama tolle impalan omistajalle, jookos? :rotfl: :odroll:

    Vai menikö multa taas jotain ohi? No, luetaan seuraavaksi toi impala juttu, josko mullekin aukeais mikä siinä "mättää" niin paljon pahemmin(?), kun ei tosta de tomasosta kiukutellu kukaan. :poff:
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    HERRANJUMALA!!!

    Siihen impalaan oli vaihdettu levyjarrutkin tehostimineen, eikä edes väri ole alkuperäinen!!! Työnnetään se paaliin, sehän on muutenkin vaan GM:n tuotos. :rotfl:

    Ja ennenku nimim. Impala1968 tulee ottamaan multa senkan nenästä, niin mainittakoon että yritin olla lähinnä sarkastinen, mikäli se ei vielä auennut. :lol:
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Aukes se!!
    Tästä keskustelusta on saatu kavereiden kesken hyvät naurut. Huvittavin topic moneen aikaan kiitos MR jumalaa ihannoivien tiukkapipojen. Toivottavasti Mobla ei ikinä muutu yksinomaan kapeakatseisten tehtaan jälkeä ihannoivien pilkunviilaajien hengelliseksi julkaisuksi.
    Tää nykyinen tyyli on just hyvä, kaikkea vanha joka käy moottorilla esitellään ja sopivan kieli poskessa.
     
  8. Finlandese

    Finlandese Gearhead

    Niin, ja ei minuakaan saa kivittää...

    :lol:
     
  9. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    No jos muhun viittaat niin mää en ainakaan tunnustaudu kumpaankaan joukkoon kuuluvaksi, mulla ei ole koskaan ollu mitään MR-kuntoiseen viittaavaakaan. Pikemminkin päinvastoin.
    Mobla vaan on noiden alkuperäiskuntoisten autojen esittelyiden takia juuri mukavaa vaihtelua rakentelu-/customlehtien lomassa.
    Mun mielestä jopa tuo Citroen Visa juttu oli mielenkiintoinen, aika pervoa vai mitä :poff:

    Niin ja noista mainituista kivittämisistä ja parjauksista vielä, ennemmin tässä on mun mielestä joukolla hyökätty Moblan alkuperäislinjan kannattajia vastaan. Ehkä tää oli väärä foorumi tuoda mielipiteensä julki.
     
  10. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Vaikea ymmärtää mikä siinä -68 Impala jutussa joitakin hiertää? Toihan olisi ainakin mun silmin tarkasteltuna voinut tulla vaikka suoraan tehtaan tuotantolinjalta! Värivalinta täys kymppi ja tekniikalle ei yhtään vähempää pisteitä..
    Pääasia että omistaja on tehnyt auton itselleen ja hatunnosto siitä kun on noudattanut alkuperäistä tyyliä noinkin paljon!
    Mua ainakin lämmitti mieltä lukea juttua noin hienosta laitteesta! :D
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No hyvä. :rotfl:

    No en minä, mut kannattaa vilkuilla noiden pussihousu mobilistien suuntaan... :lol:

    No edelleenkään kukaan ei oo piipannu tosta de tomasosta. Miksi? Ei silleen et se mun mielestäni olis tarpeellista, mut mitä ite vertasin kuukkelin kuvahaulla löytyneeseen (luullakseni) alkuperäiseen vastaavaan, niin kyllähän siinä noi muutokset tuossa autossa iskee enempi silmään ku tossa impalassa. Mä ymmärtäisin ehkä jotenkin ton impalasta piipittämisen, jos siinä olis edelleen vaikka se 454:n kiinni, mutta kun se 427 (samoin kuin käsittääkseni noi levyjarrut tehostimineen ja väri) on ollu tehtaaltakin saatavissa, niin en vaan oikeasti ymmärrä mikä tosta tekee niin "raiskatun"??? Ja muutenkin olis varmaan todella helppoa löytää joskus kultaisella 80-luvulla hukattu numbers matching 307 ja powerglide tohon. :poff:

    Eli mun mielestä impala oli hieno (vaikka onkin GM :lol: ) ja juttukin hyvä.
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Juu ja toi 307+pg ei olis tullut eikä tule nokalle vaikka löytyisikin jostain!!!
    Mulle ton vempeleen pointti on aina ollut kohtuu hyvin henkivä voimanlähde mukavan näköisessä kopassa.
     
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No ei kai kukaan tervejärkinen tuollaiseen 307+pg yhdistelmää tahtoiskaan takas, ainakaan ton kokoseen koppaan. Todennäköisesti bensan kulutuskin olis samaa luokkaa ku tolla 427:lla. :rotfl:
     
  14. Mutku

    Mutku Gearhead

    Moi,

    Mobilisti on niitä harvoja julkaisuja, tai varmaan ainoa suomalainen lehti, jossa olisi voitu esitellä Impala jossa on PG ja 307, JA että se juttu olisi vielä ollut kiinnostava. Mutta vielä enemmän mielelläni luin juttua, jossa tekniikka olikin auton historian aikana muuttunut kohtalon heitoissa, ja nyt on vuorossa 427 jne. Ja artikkeli oli erittäin kiinnostava, kuten lehti taas muutenkin kokonaisuudessaan.

    Naatitaan tuosta julkaisusta niin kauan kuin sitä riittäää? Eli aikansa kutakin: tuon lehden kulta-aika on meille nyt käsillä. Joskus hamassa tulevaisuudessa itketään sitten yhdessä sitä, kun KLB ja Enqvist joukkoineen tekivät niin hyvää lehteä, että oksat pois.
     
  15. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Joo kuten itsekkin olen tuossa pariin kertaan todennut (ja jota kukaan ei ole tuntunut huomaavan) on tuo Impala todella hieno ja tuo tekniikka on varmasti paras mahdollinen valinta kyseiseen autoon.
    Pahoittelut Impala1968:lle, ei todellakaan ollut tarkoitus sun autoa arvostella, tuo juttu nyt vaan sattui välikappaleeksi Moblan linjaa miettiessäni.

    Tosiaan ajat muuttuu ja Mobilisti sen mukana, mikä ei varmasti tarkemmin pohtiessa ole huono asia, todelliset pussihousut kun alkavat olla katoava luonnonvara.

    Mää tän alotin ja nyt sen lopetan, ainakin omasta puolestani.
     
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Saa sitä(kin) arvostella eikä se mua puristele 8)
     
  17. impala67

    impala67 Double Gearhead

    ymmärtääkseni kritiikkirutinaa tuli joltain siitä että lehdessä joka kannustaa säilyttämään ajoneuvohistoriaa esittelee ei-alkuperäisen ajoneuvon. sittemmin moni tänne kirjoittelevista on pitänyt kyseistä kampetta hyvinkin alkuperäistä kunnioittavana. kuten minäkin.

    pitäisin SITÄKIN museokelpoisena (ja jutun arvoisenakin) jos joku rakentaisi vaikka 80-luvun 518 pemaristaan 535:n(tms.) laittamalla siihen alustaan vaadittavat palikat joka erottaa isompikoneisen pienemmästä. tai tekisi cooperin morrisiministä. näissä muutos olisi isompi alkuperään nähden kuin impalassa josta "keskustelu" lehden linjasta alkoi. eikö noita aikakauden moottoreilla muuteltuja autoja saisi saada museorekisteriin? pitäisikö ne olla aina vanhoja "rodeja" vaikka kuinka tehtaan malliin oikein olisi tehty. vertailun voi tehdä 30-luvunkin kalustoon...

    impaloissa isompi muutos on laittaa kutosen tilalle kasi kuin pikkulohkon tilalle isolohko- runkonumero tyyppi on jaettu periaatteella kuutos-tai kasiauto. se onko kyseessä 307 vai 427 riippuu vain alkuperäisen omistajan optiovalinnasta eikä siis vaikuta edes auton tyyppinumeroon.
     
  18. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Juu toi mun vempele on numeroiden mukaan v8 koneinen ei-ss impala ja koneswappi on tehty sillai että vähintään 99 sadasta ei pysty sanomaan etteikö kone olis ollut siellä alunperinkin.
    Jos haluis niin tuota vois väittää alkuperiseksi jos sillä olis jotain merkitystä.
     
  19. risto-olavi

    risto-olavi 2nd gear

    Ja on muuten vähän turkasen mukavan näköinen koppa sitten kanssa!!! Mitä muuten on isolohkon olennaiset erot pikkulohkoon moottorinvaihdon näkökulmasta? Nimim. 350+M21 ja alati kasvava nälkä.
     
  20. impala1968

    impala1968 Gearhead

    BB menee SB:n tilalle "heittämällä".
     

Kerro tästä muillekin!