Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. ata

    ata Gearhead

    Kannattaisi kyllä tilata se Mobilisti jatkossakin, eikä ostaa irtonumeroita, koska tilaajien Mobilisti on paksumpi kuin irtonumero-Mobilisti. Monta vuotta aikoinaan itsekin ostin jokaisen irtonumeron, ennenkuin rupesin tilaamaan, siitäkin on toki jo useampi vuosi aikaa.
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mobla jäi selaamisen asteelle kun tuli koneviesti näytenumero jossa savon :odroll: keksijäpellen mettä ajokone esittelyssä
     
  3. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Heh, edellistä viestiä kirjoittaessani jo arvasin että joku tämän ottaa esille. :D Kyllähän minä tuon tiedän, mutta kun minä olen sen yli 30 vuotta kioskista ostanut niin ostan jatkossakin kunhan tuo lahjatilaus loppuu.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos ihan yrittäjää haluaa myös tukea, niin kannattaa tehdä se tilaus, irtonumeromyynti on huonokatteista puuhaa, kun se lehtipiste -palvelu kuorii kerman ja julkaisija saa vain muruset!! Jos haluaa että lehti ilmestyy seuraavatkin 30 vuotta, niin tilaamalla saa enemmän molemmat, lukija ja tekijä!!!
     
  5. perkele

    perkele Gearhead

    mun ex skoda on näköjään esittelyssä uusimmassa moblassa.
     
  6. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Muista sitten ripittää vanhempiasi ankarasti,mennä nyt noin katkaisemaan hyvä putki :D
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Hehe, oli MoparMeetista kuvaa ja Mirkkuki näky sekä äijää itseään Holleyta ei Garterii raplaamassa... Ja se irrotettiin, purettiin, kasattiin, kiinnitettiin n. 4 kertaa :rotfl:
    Wiina bensa oli tiivarit sullattanu selvisi jälkeenpäin. :(
     
  8. pommari

    pommari Gearhead

    Toimitus on ainakin Uriah Heepinsä kuunnellut...hieno kansi.
     
  9. homer

    homer Double Gearhead

    Ihan hyvä perusnumerohan tuo oli. Liki kaikki autojutut on nyt luettu. Ainut miinus mainiossa lehdessä oli romutalkoiden puuttuminen.
     
  10. Qjet

    Qjet 1st gear

    No ei tullu ehjänä...Toinen kerta, kun kansi on tuhannen rutussa. Nää varmaan pitäis pakata kelmuun niinkuin kioskissa myytävät toisen alan julkaisut. Lisäbonuksena säilyis samalla tavalla haju mukana.Nyt vain valju tuulahdus...oiskohan mossen sisustan hajua -40-luvulta...Lehti sinänsä oli kyllä sisällöltään hyvä.
     
  11. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Hyvin tuoksahtikin lehti kyllä :D
     
  12. debner

    debner Gearhead

    Olisikohan nyt tullut Mobilistin historian huonoin koeajoraportti, tai sitten kuski ei oikeasti ole muita autoja koskaan nähnytkään... saati istunut sisällä... ainakaan montaa :)

    Testiajaja ihailee kuinka -79 Kadettt ei vieläkään näytä vanhanaikaiselta vaan suorastaan ajattomalta.
    Sehän näyttää juuri niin antiikkisen 70-lukulaiselta kuin 70-luvun laatikko ikinä pystyy näyttämään, joka enää edes 90-luvun autojen joukossa ei näytä ulkoa eikä sisältä ajattomalta tai modernilta. 30 vuoteen ei ole ajattomuutta nähnytkään vaikka olisi laittanut minkä tahansa länsimaisen autotehtaan liukuhihnalle uutena tulemaan :)

    Siedettäväksi matkanopeudeksi toteaa alle 90 nopeudet ja levymäiset penkit vailla säätöjä antaa hyvä sivutuen ja mukavuuden toisin kuin muiden autojen penkit. Ajotietokoneen puute on plussaa kun nyt ehtii seurata ajamistaan.

    Eipä ole tainnut päästä kovinkaan montaa autonpenkkiä vielä kokeilemaan ja minkähänlaiseksi se kuvittelee ajotietokoneet jos ne haittaa ajamista, enpä ole moista vielä löytänyt vaikka niitä 90-luvulta alkaen on jokaisesta omasta autosta löytynyt :)

    Ihmettelee vielä, että miksi tälläisiä autoja ei enää tehdä, no varmaan siksi kun kukaan muu ei sellaista epämukavaksi liikenteentukoksi itselleen ottaisi nykyliikenteeseen :)

    Vaikka ikäisenään harrasteautona olisikin kuinka mukava tahansa ja vaikka olisikin mukavampi kuin epämukavampi harrasteauto... Ja jos olisi vertaillut muuhun vuoden -79 autokantaan niin ehkä sitten, mutta toisiin autoihin ja nykymaailmaan vertailua tehneenä kaikki vertailut vain meni syvälle metsään. Nyt jäi ehkä ihan turhaan yhden ihmisen kokemattomuutta tai kapeanäköisyyttä korostavaksi jutuksi - ilman että itse auto olisi siihen lainkaan syyllinen.

    No oli siinä lehdessä toinenkin epäonnistunut kokeilu, kikkailu epätarkoilla kuvilla ei vaan toimi aukeaman kokoisena tai kaksi suunnilleen samanlaista sisäkuvaa alekkain jossa kummassakin mittaristot samalla tavalla sumeana – ei mitään lisäarvoa toisella sumealla kuvalla.

    Siitäs saitte kerrankin negatiivista palautetta, muista jutuista vaikenen :)
     
  13. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kieltämättä aukeaman kokoinen kuva borgwardivertailussa olisi voinut olla vähemmän taiteellinen. samaan itsekseni kiinnitin huomiota.
    mutta onhan 79 kadetti hurmaavan ankea ja tarkoituksenmukainen. kaverilla oli talviautona tommonen. että se oli karsee kinneri. mutta ah niin yksinkertainen vailla yhtään mitään turhaa. ladakin on koristeellinen laite sen rinnalla. että ymmärrän koeajon näkökulman oikein hyvin. ollapa aikakone ja mennä ostamaan wanha jenkki tuohon aikaan.
    tietty 79 en olisi lainarahoja tommoseen laittanu, vaan säästäny vaikka olis ollu kuinka köyhää esim. aspeniin...tai verovapaaseen jeeppiin.
     
  14. debner

    debner Gearhead

    Juu ei Kadettissa ollu vika, pätevä auto luokassaan omana aikanaan.
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Pitää tunnustaa, että itse noihin aikoihin olin vielä rahan arvoa ymmärtämättömässä iässä, mutta historiaa lukeneena/kuulleena.
    70-luvun lopussa nimen omaan olis pitäny ostaa ja paljon velaksi.
    Inflaatio (ja tais niitä devalvaatioitakin olla muutama) maksoi velkaa pois nopeammin, kuin muuten olis kerinny maksaa.
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No johan te nyt kermaperseitä ootte! C-Kadetti on askeettisuudessaan mitä mainioin kulkupeli... Ja kyl sil ihan laillisilla nopeuksilla voi tänäkin päivänä ajaa :rotfl:. On tullut useallakin eri C-Kadetilla ajeltua, jopa ns. pitkäkeppisellä rumpujarrumallilla.
     
  17. camino72

    camino72 3rd gear

    Kadett on mitä parhain kulkupeli. 80-luvun lopussa tuli B-mallin Kadetilla mentyä Göteborgista ensin Frederikshavniin Tanskaan lautalla ja sieltä vedettiin yhtä soittoa Frankfurtiin seuraavaan majapaikkaan.

    Matkaa tuli noin 1100 km ja Saksassa tuli ajettua kaksi tankillista tyhjäksi lähes koko ajan kaasu pohjassa (Tanskassahan ei kovin lujaa saa ajaakaan). Mittarinopeus oli 145 ja Kasselin alamäessä 170. Aika hyvin mielestäni 1100 kuutioisella koneella ja pitkäkeppisellä rumpujarrumallilla. Keskikulutus täysillä ajettaessa oli 12,5 l/ 100 km. Aika harvalla autolla pystyy (pystyi) ajamaan 700 km koko ajan nappi laudassa.
     
  18. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ei kiinnosta onko kadetti nyt hyvä vai ei, mutta juttu oli kyllä täynnä helppoja lauseita ja itsestäänselvyyksiä. En tiedä kuka tämmönen Arto Ratinen on, mutta artikkeli oli kuin suoraan klassikot-lehdestä joka jäänyt pahasti paikoilleen junnaamaan mitä juttutason kehitykseen tulee.
    Mobilistin tasoa tuo artikkeli ei mitenkään ollut. Normaalisti tuossa aviisissa saadaan sytyttävä stoori vaikka sampo-tulitikuista.
    Loppupuolen värikkuvatalkoissa oli vähän liikaa semmosta itsestään selvää silmäkarkkia, kuten vaikka rättikattorellu ja Lotus Esprit, eikä kauheasti kummallisuuksia taikka pervorakennelmia.
    Kaikkiaan koko numero oli lievä pettymys. Ehkä kolmannes sisällöstä oli kehun arvoista.
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kesälomanumero?
     
  20. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    joo lievä pettymys oli tämä numero,,
    tottunut parempaan kun yleensä lähes täydellinen lehti,

    mutta jonkun mielestä tämä lehti oli varmaan täydellinen,,ja senkin ymmärrän.
     

Kerro tästä muillekin!