Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. nalli2

    nalli2 1st gear

    Sama täällä, ei kannata lukee jos ahistaa.
     
  2. silirimpsis

    silirimpsis Gearhead

    Heh, saa nähdä tuleeko kutsu kokoukseen Mobilistin tilauksen joukko irtisanomisen tiimoilta. :D

    Kuulun kyseiseen yhdistykseen, en ole kokouksissa käynyt tähän mennessä, mutta jos asian tiimoilta kokoontuminen järjestetään niin siihen on kyllä ihan pakko osallistua... :rotfl:
     
  3. perkele

    perkele Gearhead

    lehti on jo luettu,ihan oli asia lehti taas.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Höh, mä en oo jaksanu/kerenny edes avata tuota muovikelmua....
     
  5. E.Rummukainen

    E.Rummukainen 1st gear

    Ottaen huomioon maamme pienuuden ja ahdasmielisyyden sekä kohderyhmän marginaalisuuden, ovat Mobilisti ja "Senior" käsittämättömän laadukkaita tuotteita.

    Odotan suurella innolla tuota "Mobilisti kakstonnista", Young timerit kun ovat kovin kiinnostavia nekin.

    Lehden ulkoasu on muuttunut viime vuosina todella paljon näyttävämmäksi, teksti sisällön siitä selkeästi kärsien. Työpaikan taukotiloihin on joku tuonut suuren määrän Moblareita vuosilta noin 1992-2002 ja kyllä noita lueskellessa herää kysymys kumpi tuo lukijalle enemmän lisäarvoa, visuaalinen näyttävyys vai tekstisisältö.
    Tähän toki tuo "Mobilisti 2000" tuo parannusta kun sivujen määrä lisääntyy ja jokainen lehti pääsee keskittymään paremmin omiin aihealueisiinsa.

    Se että päädyin Jenkkiauto harrastajaksi, on paljolti Mobilistin ansiota.
    K. Koistisen ja Enqvistin ameriikan ihmeistä käyttämä retoriikka sai herätettyä lapsuudeen haaveen henkiin. Ajoneuvon kuvaaminen "Säälimättä luonnonvaroja tuhlailevaksi järjen irvikuvaksi" on vain sellainen myyntiargumentti jota on vaikea torjua.

    Ja se lapsuuden haavehan syntyi Isän 1980 luvun V8 magasineja lukemalla.
    Ihan oikeasti pistää vihaksi kuinka aikanaan niin kovalla innolla ja taidolla tehty laatu lehti muuttui Sanoman omistuksessa tuollaiseksi sonnaksi mitä "kasi" tänä päivänä on. Koko lehti oikein symboloi isojen korporaatioiden todellista kykyä tuottaa mitään kunnollista.

    Sori, meni ohi aiheen.
     
  6. xp

    xp Gearhead

    En voi kyllä sisältöä haukkua vieläkään.

    Voitaisiinko jankata hieman aiheesta että 426 hemissä on oikeasti 350 hevosvoimaa?
     
  7. Mutku

    Mutku Gearhead

    Heh, älkää hyvät miehet.... jossei ole väärä topikki, niin ainakin kerettiläisen väärä kysymyksenasettelu. Oikeauskoinen versio kysymyksestä siis kuuluu: voitaisiinko kaikki ottaa toisiamme käsistä ja tunnustaa, että 426 Hemissä on enemmän tehoa kuin missään kilpailijoiden kötöstyksissä? Yhteensä.

    ...ja sitten heräsin ja käsi oli potassa.

    Topikin aiheeseen: Mobilisti-lehti ON helmi moottorilehtien joukossa.
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Tuo oli muuten V8 4/82 pääkirjoituksessa, jossa se yks näki päiväunia Chevy II:n rakentelusta. Toki lehteä joskus olen uudelleenkin lukenut, mutta teksti silti piirtyi joskus 9-vuotiaana tajuntaan. Näillä autolehdillä on joskus aika käsittämättömän kauaskantoisia vaikutuksia, mutta onko se hyvä vai ei, siitä voi vääntää kyllä.
     
  9. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^jaa. Sitten muistin/luulen väärin. Kun (erheellisesti ?) muistin/luulin, että tuo "käsi ja potta" oli Raappahousun tarinoista.

    Kuka muuten oli tuo Raappahousun kirjoittaja? Aivan loistavia pakinoita, ihan Pahkasikaa.
     
  10. juy40

    juy40 Gearhead

    Tänään löytyi ensimmäinen Mobilisti 2000-lehti postilaatikosta.
    Sadepäiväksi lukemista :D
     
  11. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Niinpä tuli!
     
  12. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tilasinkohan liian myöhään, kun ei oo näkynt...
     
  13. silirimpsis

    silirimpsis Gearhead

    Saattaa johtua ihan postistakin. Minulle on joskus tullut orig. Mobilistikin vasta seuraavan viikon alussa jos ilmestymispäivä on ollut loppuviikosta.

    Kakstonninen tuli kuitenkin tänään peräti.
     
  14. Ranex

    Ranex 3rd gear

    ei ihan odotuksia täyttännä tosin vasta E 500 juttu luettuna, positiivista on iso fonttikoko.
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllä hyvältä näyttää. Äkkivilkaisulla ainakin 4 kpl autoja joita on jossain vaiheessa tullut enemmän tai vähemmän vakavasti harkittua semiharrasteeksi. Autokuumeelle tai tilin saldolle ei välttämättä tee niinkään hyvää tuo aviisi.
     
  16. v-v

    v-v Gearhead


    Taitaa sama kirjoittaja kirjoitella nykyisin Muumion muisteluita Amerikan Rautaan. Hienoja tarinoita.
     
  17. perkele

    perkele Gearhead

    ei oikein vielä sytyttänyt uusin mob.2000 lehti,noh aika näyttää tai sitten ei...
     
  18. starcraft

    starcraft Gearhead

    Minä tykkäsin uudesta mobilisti 2000. Tosin tulevat numerothan kertoo millaiseksi uusi tulokas muodostuu. Mun mielestä tavallisen mobilistin huono puoli on ollut liian laaja aihepiiri, kun tykkään lukea vain autoista enkä niinkään höyrylaivoista tai polkupyöristä. Siitä syystä ei ole tullut tilattua mobilistia muutamaan vuoteen. Nyt tulee 2000 kotiinkannettuna parin numeron verran ja sitten katsotaan tuleeko jatkoa. Aika vähän mikään lehti kirjoittaa 80 ja 90-luvun laitteista, joten ihan hyvään rakoon tuli uusi mobla.
     
  19. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Hieman Mobilisti 2000:n ensimmäinen numero jätti minut odottavalle kannalle että millainen lehti tästä tulee. Sujuvia tekstejä, ihan mielenkiintoisia autoja mutta kuitenkin enemmän sellaisia ihmisten henkilökohtaisia muistelmia kuin itse ajoneuvoja koskevia faktajuttuja. Vaikka Lada Samara nyt ei minulle maailman kiinnostavin ajoneuvo ole, niin sitä koskeva juttu oli mielestäni tämän ensinumeron teksteistä eniten positiivisessa mielessä normi-Mobilistia muistuttava.

    Starcraft yllä kirjoittaa, ettei tykkää lukea höyrylaivoista tai polkupyöristä. Itse luen niitä koskevat (sekä etenkin ilmailujutut) Mobilistista ihan yleissivistyksen ja mielenkiinnon vuoksi kun ovat hyvin kirjoitettuja ja infopitoisia.
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mobilisti 2000 oli kivalla tavalla erilainen lehti. Mieluusti lukisin hyvien kirjoittajien omia kertomuksiaan "viimeisestä autostaan" sekä sen hankinnan perusteiluista vs juttu MB 500E autoon päätymisen vaiheista. No se olikin entisen HS:n toimittajan auto. Yhtä hyvin sanaili 454SS:n omistaja, toimittaja hänkin. Ihan hyvä lehti ja pakkohan sen on olla erilainen kuin Mobilisti ja Mobilisti senior, jotka nekin on pidetty aika hyvin toisistaan erillään.

    Ja sitten pisteiden aika. :D :D :D :D
     

Kerro tästä muillekin!