Uusi Moparisti jolla Dart 1968 440 koneella.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Dunky, 24.1.2022.

  1. Dunky

    Dunky 1st gear

    Mikä on oktaaniluvun kerroin 91 versus 98
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Laita kuvia autosta ja motista.
    Näitä mielellään katselee.
     
    Dunky tykkää tästä.
  3. Dunky

    Dunky 1st gear

    Mikä kuvapalvelin toimii tällä foorumilla? Dropbox?
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jenkkien 91 vastaa karkeasti meidän 95, ja 93 meidän 98
     
    Dunky tykkää tästä.
  5. Dunky

    Dunky 1st gear

  6. gt302

    gt302 3rd gear

    kyllä näkyy dartin persaus
     
    Dunky tykkää tästä.
  7. Dunky

    Dunky 1st gear

    Rumahan se on ku rullatuoli mut mii laiks ö lot
     
  8. gt302

    gt302 3rd gear

    komia kampe :cool:
     
    Dunky tykkää tästä.
  9. Dunky

    Dunky 1st gear

  10. gt302

    gt302 3rd gear

  11. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Voi tehdä niinkin tai sitte tehoa tulee vaan joku 5-10hp.

    Yks 503cid stroukki dynotettiin edelin victorit comp rulla joku 248-252 0.05 asteita 11 puristus 850 holley antoi hiukan yli 600hp/6000rpm 34 ennakolla 36 asteella vain muutama hp lisää
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jep. Mut onha sekin totta, et sit ku sen "muutaman" hepan ottaa eka vaikka viidestä paikkaa, nii alkaa oleenki kummasti merkitystä
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kun laittaa sytkän ihan nakutusrajalle, ja muuallakin menee ilman kompromisseja, eikä ole mitään takaisinkytkentää, niin kohta saattaa päästä tekemään entistä ehomman stroukkimoottorin ihan uusista osista.
     
    Catiska ja LPV tykkäävät tästä.
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mä en laittais missään nimessä nakutusrajalle. Usein toimivas kokoonpanossa se huipputeho tulee kyl selvästi ennen sitä
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Siisti Moppe,onnittelut!
    Vähän jäävi sanomaan mitään noista 440 moteista kun en niistä mitään ymmärrä.
    Mutta olikos niin että oli maininta TF kansien 240cc koosta?
    Vois ajatella että tämä koko toimittaa parhaan väännön juuri sille alueelle millä sinä pörräät kadulla.
    Oli puhetta et sais olla 600hp.
    Varmaan onkin mahdollista.
    Mulla on vastaavan kokoisessa Letukassa(454) likelle 600hp ja se on suunnattu kadulle.
    Toimii kadulla täysin,mutta nokan(276/282@0.050) vetoalue on 4000-8000rpm.joten on hieman kulmikas alhaalta.
    Rajua vääntöä hakisin Moppeen heti alhaalta,kuinka se sit tehdään kertokoot tietävämmät.
     
    artsiracing ja Dunky tykkäävät tästä.
  16. Dunky

    Dunky 1st gear

    Thanks!
    Sinä sen sanoit, rajua vääntöä heti alhaalta. Jos unohdetaan se 600hp ja yritetää löytää kombo niin että toimii kadulla hyvin. Sillee et näkyy ja kuuluu liikennevaloissa että perässä on lukko.
    Minä kun olen tähän asti pelannut vain ns tämän päivän autojen kanssa. Ne vaan on niin tunnottomia. Tosin 2006 vuosmallin M5 V10 ei kyllä sitä ollut.
     
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tässä oli hyvä esimerkki miten hyvin kohtuullisilla osilla saa todella laajavääntöisen katukoneen, huipputeholukemilla ei niin väliä kun vääntökäyrä on suoraa viivaa.
    Eikä siltä teholtakaan voi silloin välttyä.

    Kadulla tuollanen laajavääntöinen polttaa kumia herkästi, ja voi tuntua perstuntumalta voimakkaammalta kuin joku kireämpi samankokoinen kone.

    Väännötön isolohko on yhtä säälittävä tapaus kuin pienimunainen neekeri! :p
     
    teippi-mikko, tooke, BBLate ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mä tein yhteen omaan autoon tos viimetalvena motin jolla ajelin viimekesän. Siinä ei ollu mitää kovin exoottista osaa, ihan peruskamaa. 440 lohko, eaglen veivit, wisecon pro tru männät ja vakio takoakseli. Yläkerras rpm kannet suoraan paketista mitä nyt venajouset vaihdoin, hughesin 254/260 .600" laahurinokka, eka oli tunnelram ja sit vaihdoin tilalle victorin ja 850dp. En käyttäny dynossa, mut malmilla ajoin pariin kertaan 11.5 ajan palaneella laatikolla. Hauska ja nöyrä motti se oli ajaa. Maantievauhdista kun vielä kiinteellä kolmosella avas läpät, nii paria raitaa jäi niin pitkään ku uskalsi. Budjetti tossa pysy aika hyvin hallinnassa, osasyynä toki sekin et tos oli paljon muista prokkiksista jäänyttä osaa jotka pysty käyttään ns nettohinnalla.


    [​IMG]

    [​IMG]

    Hävitin tosin ton koneen ja nyt on tulos pikkusen erilainen tilalle. Toi kone meni itseasias hyvin samannäköiseen harmaaseen 68 darttiin.
     
    Muokattu: 26.1.2022
    teippi-mikko, BBLate, 68corvette ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Tuossa oli varmaan voimaansiirrossakin tiuhaa välitystä ja turbiinia jonkun verran..?
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    3.91 ja B&M 10" markettiturbaani
     

Kerro tästä muillekin!